Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden januar har jeg jobbet 50 % og mottatt aap 50 %. Er det noen som vet hvordan utbetalinger vil bli for meg i sommer? 

I juni får jeg vel feriepenger fra i fjor. Får jeg ingen aap i juli? Kun 50% lønn? Synes jo dette høres rart ut, men forstår det slik ut i fra det jeg leser. Noen som vet?

Anonymkode: d10a8...a04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden januar har jeg jobbet 50 % og mottatt aap 50 %. Er det noen som vet hvordan utbetalinger vil bli for meg i sommer? 

I juni får jeg vel feriepenger fra i fjor. Får jeg ingen aap i juli? Kun 50% lønn? Synes jo dette høres rart ut, men forstår det slik ut i fra det jeg leser. Noen som vet?

Jeg er 93,5% sikker på at du får AAP i juni, jeg minnes det var sånn da jeg var i samme situasjonen, men det er vel å merke en del år siden (~10-12 år).

Anonymkode: 500fc...197

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 93,5% sikker på at du får AAP i juni, jeg minnes det var sånn da jeg var i samme situasjonen, men det er vel å merke en del år siden (~10-12 år).

Anonymkode: 500fc...197

I juni og ikke i juli? I juni får jeg feriepenger fra i fjor. Vanskelig dette her😅

Skrevet

Feriepengene du opparbeidet deg i fjor har ingen betydning for utbetaling av AAP. AAP styres kun av om du jobber eller ikke (hva du skriver på meldekortet). Dersom du tar ferie fra NAV, det vil si ikke er tilgjengelig for aktiviteter, så får du heller ikke utbetaling på AAP: 
Men, dersom du er i en deltidsjobb og tar lovpålagt ferie fra denne, for eksempel i juli, så får du AAP som vanlig, i tillegg til feriepengene fra i fjor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...