Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på visning på en leilighet som er til leie. Hvordan fungerer det? Kommer det flere på visning samtidig som du må konkurere mot? 🤭. Og så bestemmer utleier seg for hvem etterpå?

Anonymkode: 058bb...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt forskjellig hvordan de gjør det. Men bor det noen i utleieboligen fra før, forsøker de kanskje å arrangere èn fellesvisning for interesserte, så nåværende leieboere ikke må drive og "skygge banen" hele tiden og rydde og vaske for hver gang.

Er boligen tom, er det vel visning når en interessent melder seg, ikke nødvendigvis en hel gruppe. Spørs hva utleier gidder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg byttet leilighet (leietaker), så var det individuell visning etter avtale. Jeg har dog konkurrert med noen ved forrige flytting, men de var altså ikke på samme visning. Jeg vant, noen fordeler er det nok med å leie som en noe eldre person med stabil og relativt høy inntekt, god "kredittscore", referanse fra langtidsleie (åtte år) osv.

Har ikke vært på en offentlig annonsert visning før, det har alltid vært etter avtale.

Anonymkode: a54cd...743

Skrevet

Når jeg flyttet inn hit for 3 år siden, så ringte jeg først til utleier og avtalte visning. Deretter dro vi (jeg og eksen) på visning. Jeg likte leiligheten med en gang og et par dager etterpå ringte jeg tilbake til utleier og sa at vi ville "ha" leiligheten 😊

Det trenger ikke være mer komplisert enn som så 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skal på visning på en leilighet som er til leie. Hvordan fungerer det? Kommer det flere på visning samtidig som du må konkurere mot? 🤭. Og så bestemmer utleier seg for hvem etterpå?

Anonymkode: 058bb...54e

Kan variere. Jeg har holdt visninger selv på leiligheter jeg har leid ut. Jeg foretrekker å vise til en av gangen.

Utleier bestemmer seg etter at de som er interessert har sett leiligheten vanligvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...