Gå til innhold

Musserende vin - oppbevares liggende i kjøleskapet når åpnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt rart problem. 

Vi har èn hylle i kjøleskapsdøren, der vi setter ting som åpnet brus, vinflaske osv. Nå klarte den hylla og løsne og falle i gulvet og en del av hylla er knekt av, så den er ødelagt og kan ikke festes igjen. Så jeg har ingen hylle i kjøleskapsdøra lenger.

Samboer og jeg skal kose oss med en flaske musserende vin på 17.mai, men nå som jeg ikke kan sette den i hylla så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal holde den kald mellom glassene. 

Er korken tett nok til at den kan ligge i kjøleskapet? Evt må jeg nesten bare kjøpe en pose isbiter og ha den i kjølebøtte?

Anonymkode: 2cb87...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en champagnestopper på polet eller annen butikk. Holder også på boblene dersom dere ikke drikker opp alt.

Alternativt en vinkjøler med plass til mye is slik at den holder seg kald. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt/ta bort en av hyllene i kjøleskapet og sett den på en av hyllene? 
Nei, du kan ikke legge ned en åpnet flaske. Den vil lekke. Vil du har lukt av sut vin i hele kjøleskapet så må du gjerne legge den ned. Men å få den tett etter åpning er ikke noe jeg ville sjanset på. Den vil også miste piffen av å legges ned når den er åpnet.

Anonymkode: 60d6f...996

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kan se om vi får flyttet om på noen av hyllene i kjøleskapet. Hvis ikke så må jeg kjøpe inn isbiter.

TS

Anonymkode: 2cb87...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp isbiter og bruk kjølebøtte for å holde vinen kald mellom glassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...