Gå til innhold

Hva tenker dere om å være i et begynnende forhold med en som har dårlig råd, som ber deg om å kjøpe alt mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hadde dere giddet? 

Anonymkode: 9be05...e29

Nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min hadde dårlig råd, og jeg svært god da vi ble sammen. 

Men han ba meg ikke kjøpe eller betale ting for han- tvert imot, så var han opptatt av å bidra med sin del. At jeg inviterte til ting og sa at jeg gjerne ville spandere det på han var ikke noe han utnyttet. Det kunne være alt fra å gå ut å spise til nye klesplagg. Han var helt åpen om sin situasjon og gjeld osv. Så snudde situasjonen- han kvittet seg med gammel gjeld, vi kjøpte felles bolig osv n er det jeg som er ufør og med det som følger med økonomisk. 

Dårlig råd er ikke nødvendigvis en deal breaker, men snylting er fullstendig turn off!

Har vært utsatt for det i en tidligere relasjon- det ble ikke noe langvarig affære.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hadde dere giddet? 

UAktuelt 

Anonymkode: 0f305...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i 20årene datet jeg ei som fortsatt studerte, jeg var ferdig og i jobb så da ble det litt naturlig at jeg spanderte mer, typisk kino, eller en middag ute etc

Er dere i en fase der dere bør vær mer etablerte i 30/40årene eller opp så hadde jeg sagt takk og farvell uansett årsak.

Anonymkode: b6a66...bae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde dere giddet? 

Jeg ble sammen med en som hadde vært vennen min i 20 år. 

Han måtte låne meg noen hundre tusen nesten umiddelbart. De fikk han igjen etter et par måneder (men skrev kontrakt). 

Det hadde vært ufattelig dumt å låne bort mye penger eller betale mye for en person man IKKE kjenner. Men ettersom vi kjente hverandre godt fra før var det annerledes.

Så nei, å gjøre det for en ny relasjon hadde nok ingen av oss giddet, og jeg ville frarådet alle å gjøre det.

Anonymkode: 4c802...ef4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det mangler litt kontekst. Hva er det hn ber deg om å kjøpe? Er dr ting han skal ha? Er det ting dere skal ha sammen og skal dele kostnadene på? Er det ting du skal ha?

Anonymkode: dedbf...534

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

been there, done dat. nei, ikke igjen. har dårlig nok råd selv og har nok med min egen tigging. lol. men jeg betaler alltid tilbake med en gang jeg får penger. har en snill venninne som synes det er OK, siden hun har opplevd å låne bort tusenvis av kroner før, men ikke fått dem tilbake. sikkert greit å erfare at det ikke alltid er sånn. jeg låner 1500 kr per måned, men jobber med å kutte det ut. jeg vil ikke slite på godviljen. 

Anonymkode: b9826...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie uten å være skilt, dårlig råd, lav utdanning er for meg så røde flagg at jeg hadde ikke vurdert et minutt til med vedkommende.

Anonymkode: 656d7...726

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et sånt forhold to ganger. Sist gang gjorde jeg det slutt fordi han ga inntrykk av å ha mye penger (han tjente mye mer enn meg), men likevel var det jeg som måtte handle mest, fordi vi som oftest var hos meg de helgene vi møttes, og da var det jeg som skulle handle inn både mat og drikke disse helgene. Avtalen var at jeg handla da vi var hos meg og han handla da vi var hos han. Da jeg laga middag, var det hjemmelaga mat fra bunnen og masse grilling, og da han handla inn, ble det Fiskegrateng, liksom. Jeg drakk ei flaske vin i løpet av ei helg, og han drakk typ 12 halvlitere og en dunk vin. 

Det ble ikke slutt på grunn av økonomien, men jeg skjønte etter hvert at han hadde dårlig råd fordi han hadde mellom 12-20.000 kr. i bar-regning fra den lokale puben hver måned. Så da passa det jo bra å spise og drikke på min regning 3 av 4 helger i måneden ... Med den regninga skjønte jeg fort at han ikke bare drakk hver lørdag og søndag, og jeg orka ikke å ha en kjæreste som var alkoholiker, så da ble det slutt. 

Anonymkode: a5d3f...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne generøs på mine premisser. Hvis jeg oppfatter det som et krav eller forventning så stenger jeg ned.

Anonymkode: c5e6b...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...