AnonymBruker Skrevet 17. mai #61 Del Skrevet 17. mai Skjønner ikke det store problemet. Om det er en tigger som vil ha penger av meg sier jeg alltid "get a fuc…. job". Da holder de som regel kjeft. Anonymkode: b2bb6...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #62 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Skjønner ikke det store problemet. Om det er en tigger som vil ha penger av meg sier jeg alltid "get a fuc…. job". Da holder de som regel kjeft. Anonymkode: b2bb6...135 Oh, my sweet Summer child. Dette er på nivå med en av de rike i Norge, husker ikke hvem, som la en tusenlapp i hånda på en tigger og sa "få deg en jobb". Da er man så langt fra realiteten at det bare blir pinlig. Anonymkode: 872b8...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #63 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nettopp. Ergo er det fortsatt synd på tiggerne. Det er ikke de som sitter igjen med all denne rikdommen folk snakker om, det er bakmennene. Anonymkode: 872b8...3a8 Ja, det er synd på de som sitter og tigger, jeg svarte på hvorfor de gadd. Det hjelper ikke og gi dem penger heller. Anonymkode: 96fe4...925 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #64 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oh, my sweet Summer child. Dette er på nivå med en av de rike i Norge, husker ikke hvem, som la en tusenlapp i hånda på en tigger og sa "få deg en jobb". Da er man så langt fra realiteten at det bare blir pinlig. Anonymkode: 872b8...3a8 Hmm, husker John Fredriksen la en tusenlapp i hånda til en norsk tigger for mange år siden og ba han gå til legen og få orden på livet sitt. Ble ikke fremstilt negativt fra tiggeren , så kanskje ikke samme sak. Anonymkode: 96fe4...925 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #65 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Oh, my sweet Summer child. Dette er på nivå med en av de rike i Norge, husker ikke hvem, som la en tusenlapp i hånda på en tigger og sa "få deg en jobb". Da er man så langt fra realiteten at det bare blir pinlig. Anonymkode: 872b8...3a8 Ble ikke det et vendepunkt for tiggeren? Han fikk seg jo jobb? Anonymkode: 2f4fa...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #66 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er nå ett spørsmål, et annet er at hun går til og fra bilen? Og så er hun angivelig under fattigdomsgrensa? Hvordan har hun da økonomi til å ha bil? Du vet alt dette? Du vet at hen har kjøpt denne IPhonen, ikke fått den i gave, den er ekte og ikke en kopi og heller ikke ikke tyvegods? Ja, jeg vet jo at mange er synske på dette forumet……..men tidvis kan det bli litt mye mange hevder å vite bare ved å fysisk se noe andre har. Anonymkode: a85f7...0e6 Det er sikkert både gave og tjuvgods. Selvsagt har hun ikke kjøpt den, hun får jo ikke disponere penger eller gå i butikken alene. Anonymkode: 96fe4...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #67 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble ikke det et vendepunkt for tiggeren? Han fikk seg jo jobb? Anonymkode: 2f4fa...6c6 Han John Fredriksen ga penger til ja. Vet ikke helt om « old nan « snakker om en annen. Anonymkode: 96fe4...925 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #68 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 16.17): Hvorfor i alle dager kjøper du så mye drikke på flasker om du sliter med økonomien, når det finnes vann i springen? Det er noe av det første jeg hadde kuttet ut. Anonymkode: bd3f9...4f2 Teit kommentar. Anonymkode: 1c806...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #69 Del Skrevet 17. mai Tidligere satt en av disse utenlandske tiggerne og ropte etter folk utenfor butikken der jeg tar ukehandelen. Da jeg fikk tilsendt kundeundersøkelse fra butikken skrev jeg at jeg liker butikken veldig godt, men når jeg ser at tiggeren sitter utenfor velger jeg heller konkurrenten på andre sida av gata, selv om den butikken er mye dyrere. To dager etter var tiggeren borte og kom aldri tilbake. Så jeg regner med at jeg ikke var den eneste som ikke likte å bli ropt etter. Anonymkode: 5c572...e91 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #70 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 18.00): Jeg har aldri hørt om noen som kjører egen bil, som går rundt og graver i søppelkasser etter pant. Jeg ser imidlertid mange som klager over dårlig råd, som drikker energidrink, cola zero og snuser. Anonymkode: bd3f9...4f2 Selvfølgelig er det det. De forteller jo ikke til folk at de gjør det. De skammer seg jo. Anonymkode: 1c806...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:51 #71 Del Skrevet søndag kl 11:51 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tidligere satt en av disse utenlandske tiggerne og ropte etter folk utenfor butikken der jeg tar ukehandelen. Da jeg fikk tilsendt kundeundersøkelse fra butikken skrev jeg at jeg liker butikken veldig godt, men når jeg ser at tiggeren sitter utenfor velger jeg heller konkurrenten på andre sida av gata, selv om den butikken er mye dyrere. To dager etter var tiggeren borte og kom aldri tilbake. Så jeg regner med at jeg ikke var den eneste som ikke likte å bli ropt etter. Anonymkode: 5c572...e91 Han her borte pleide også å rope før. Vet ikke om han har fått beskjed om å roe ned masingen eller om han kjenner meg igjen men det er slutt på ropingen. Jeg liker heller ikke at nærbutikken min har en tigger plantet i inngangen. Pleier å bestille Oda i stedet, de leverer uten tigger på slep. Anonymkode: 70282...504 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:54 #72 Del Skrevet søndag kl 11:54 Jeg forstår ikke at butikkene tillater at disse utenlandske tiggerne står utenfor butikkene deres. De støtter faktisk kriminalitet på den måten. De er vel ikke så naive at de ikke forstår det? Anonymkode: ea129...2b9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:00 #73 Del Skrevet søndag kl 12:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår ikke at butikkene tillater at disse utenlandske tiggerne står utenfor butikkene deres. De støtter faktisk kriminalitet på den måten. De er vel ikke så naive at de ikke forstår det? Anonymkode: ea129...2b9 Sommern er på vei, og da kommer rom folket i tiggerkostymet igjen. Anonymkode: f95ac...e6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet søndag kl 12:08 #74 Del Skrevet søndag kl 12:08 (endret) I Norge og Europa har vi offentlige sosialordninger som skal ta seg av fattigdom og sosial nød, å gi til tiggere motarbeider offentlige velferdsordninger, og opprettholder sosial nød, og kriminalitet. Gi til Frelsesarmeen, blåkors eller kjøp disse gatemagasinene i stedet. og slutt å gi til tiggere Endret søndag kl 12:08 av Apis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:20 #75 Del Skrevet søndag kl 12:20 Det er sikkert noen fattige blant dem men jeg har sett 2 ganger at det kommer en fin bil og tatt i mot penger fra tiggere, en butikkansatt fortalte også at tiggere har kommet inn og vil bytte noe i har fått med penger i butikken, hadde det ikke vært bakmenn ville jeg gitt men nå er tigging en egen næring. Anonymkode: 5db5c...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:23 #76 Del Skrevet søndag kl 12:23 AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 11.02): Jeg har ikke problemer med tigging, men opplevde en østeuropeisk mann som forsøkte å selge meg et blad utenfor en matbutikk. Jeg takket høflig nei, og da ropte han stygge ting etter meg, antok at han tror at alle i Norge er rike, og ante ingenting om at jeg måtte låne penger til strømregningen den perioden. Jeg ble så lyn forbanna og ringte sjefen til butikken, og fikk han bortvist. Når de blir stygge mot deg fordi du takker høflig nei går det en grense... Anonymkode: e494b...1dd Jeg kjøper =Oslo av en fast selger. På samme torg står det som regel en rom mann og selger Folk er folk, og han har anklaget meg for å være rasist når jeg ikke vil kjøpe hans blad mer enn en gang. Han blir høylytt og ufin, og det er rett og slett veldig ubehagelig. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg forstår ikke at butikkene tillater at disse utenlandske tiggerne står utenfor butikkene deres. De støtter faktisk kriminalitet på den måten. De er vel ikke så naive at de ikke forstår det? Anonymkode: ea129...2b9 Enig. Det sitter en fast rom dame utenfor Rema 1000 her jeg bor. Hun sitter veldig tett oppi inngangen, gjerne med et utvalg strikkeplagg til salgs + bilder av barn stående ved siden av seg. Hun sitter og rister på koppen sin og sier "please please please...." konstant når folk passerer henne. Har sett henne bli hentet av en mann i stor, sort Mercedes av nyere dato på kveldstid flere ganger. Har også observert at hun har sitter og taster på en smarttelefon hun er raskt til å gjemme i skjørtet sitt når det kommer folk. Anonymkode: e6907...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:31 #77 Del Skrevet søndag kl 12:31 Her i byen sitter en kar å tigger litt av og på utlending, men usikker på om han er rom folk/ sigøyner, men det rare er han satt der også for 10 år siden samme sted av og på… Anonymkode: aecc8...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:38 #78 Del Skrevet søndag kl 12:38 Jeg synes det er ubehagelig med tiggere. De som selger blader synes jeg er helt ok. Da gjør de faktisk noe aktivt for å bedre egen situasjon. Anonymkode: 67569...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå