Gå til innhold

Ubehagelig med tigging utenfor butikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde informert daglig leder om at deres bråkete gjest skremmer bort betalende kunder. 

Anonymkode: 15190...771

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Selvsagt er de fattige, de hadde ikke giddet å sitte og tigge for småpenger hvis de ikke trengte det. 

Pengene går vel til bakmenner som kanskje gir dem en mobil en gang som "lønn". 

Anonymkode: 872b8...3a8

Hadde de vært fattige så hadde de ikke hatt råd til å reise gjennom halve Europa for å tigge småpenger i Norge.

Flesteparten av de som reiser til Norge er Romfolk og det er ikke synd i de, veldig ofte så driver de med kriminalitet i tillegg, det mest vanlige er tyveri og salg av ulovlige rusmidler. Romfolk ønsker ikke å bli en del av samfunnene i landene de kommer fra, de nekter ungene sine skolegang og tviholder på denne kulturen sin som ikke passer inn i en moderne verden.

Det er på tide med et nytt tiggerforbud, spesielt for utlendinger som kommer til Norge for å tigge og som ikke fyller vilkårene for å oppholde seg i landet lovlig.

Anonymkode: 86b19...1fc

• Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tror du ikke jeg tenker på dette? Det er jo en del av det som gjør det ubehagelig. Men jeg panter fordi jeg lever under fattigdomsgrensa i norge

Jeg har ikke noe i mot folk som tigger, og jeg har gitt penger til andre tidligere tiggere utenfor denne butikken. Det er ropingen jeg syntes er mest ubehagelig, det å gå nærmere og nærmere noen som roper til deg samtidig at hun roper høyere jo nærmere jeg kommer

ts

Anonymkode: 03e62...5fc

Hvorfor i alle dager kjøper du så mye drikke på flasker om du sliter med økonomien, når det finnes vann i springen? Det er noe av det første jeg hadde kuttet ut. 

Anonymkode: bd3f9...4f2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vis meg hvor jeg har skrevet at jeg synes TS skal støtte dette.

Du skrev det under. Hva la du i det hvis du ikke mente å manipulere TS til å gi henne penger?

«Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt.

- Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk
- Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken

Hvem er det egentlig som har det vanskelig her?»

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor i alle dager kjøper du så mye drikke på flasker om du sliter med økonomien, når det finnes vann i springen? Det er noe av det første jeg hadde kuttet ut. 

Hvorfor tror du hun kjøper drikke på flasker? Er bare å lete i søppelkassen/ved arrangement de fleste steder. Ser folk gjøre det hele tiden hvor jeg bor, og det kan faktisk gi en god biinntekt. Mulig disse som tigger burde gjøre det samme.

Anonymkode: 1ff23...fe0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt.

Hvem er det egentlig som har det vanskelig her?

Hun har det vanskeligst , fordi hun blir tvunget til og sitte der og tigge for en rik jævel. Det er derfor de blir så aggressive også fordi de har så stort press. 

Anonymkode: 96fe4...925

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De som ikke er bra nok til prostitusjon, blir satt til tigging. Trafficking er det uansett. Og ja det er synd på mennesker som lever utenfor samfunnet, og nei det hjelper ikke å gi de penger.

Anonymkode: c9740...46a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også en sånn på nærbutikken. Han er veldig populær og har damer seg en krets av venner i området som holder han med mat klær og sko og diverse. Bare gå forbi og lat som ingenting, ikke så mye annet å gjøre.

Anonymkode: 70282...504

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det brennpunkt satte søkelys på var prostitusjon og bakmennene som pushet de til prostitusjon. 

Anonymkode: a85f7...0e6

Da anbefaler jeg at du ser episoden igjen.

Det er også vesentlig fokus på tigging, som blir brukt som en slags "front".

Anonymkode: 06cd4...c4c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (1 time siden):

Du skrev det under. Hva la du i det hvis du ikke mente å manipulere TS til å gi henne penger?

«Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt.

Hvem er det egentlig som har det vanskelig her?»

Nei, det var ikke for å manipulere TS til å gi penger, men å forsøke å sette ting i perspektiv og se at det faktisk ikke er hun som har det vanskelig i denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det var ikke for å manipulere TS til å gi penger, men å forsøke å sette ting i perspektiv og se at det faktisk ikke er hun som har det vanskelig i denne situasjonen. 

Så fordi noen har det verre så skal ts bare finne seg i det? 

Anonymkode: fa9d8...0f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fordi noen har det verre så skal ts bare finne seg i det? 

Når noen er i en situasjon hvor de må sitte og tigge så er det ikke den priviligerte personen som går forbi og føler to sekunder med ubehag det er synd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor tror du hun kjøper drikke på flasker? Er bare å lete i søppelkassen/ved arrangement de fleste steder. Ser folk gjøre det hele tiden hvor jeg bor, og det kan faktisk gi en god biinntekt. Mulig disse som tigger burde gjøre det samme.

Jeg har aldri hørt om noen som kjører egen bil, som går rundt og graver i søppelkasser etter pant.

Jeg ser imidlertid mange som klager over dårlig råd, som drikker energidrink, cola zero og snuser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har en tigger her jeg bor også,hu spør om panten hu også.Naive folk donerer i hytt og pine til hu.Fattig er hu ikke for spiser lunsjkaker,drikker cola vær dag.Og røyker gjør hu også.Før banden hennes plukker hu opp på kvelden.Ei dame som jobbet med disse rumenerene sa at hadde dem ikke vært kriminelle hadde dem ikke hatt råd til reise til Norge. Di virkelige fattige er igjen i Romania

Anonymkode: cc5d0...385

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Di virkelige fattige er igjen i Romania

Anonymkode: cc5d0...385

Det finnes alltid noen som er fattigere i et eller annet land, så akkurat det synes jeg er et dårlig poeng.

Anonymkode: 8016d...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om noen som kjører egen bil, som går rundt og graver i søppelkasser etter pant.

Jeg ser imidlertid mange som klager over dårlig råd, som drikker energidrink, cola zero og snuser. 

Herrdegud, nå må du slutte. Det er MANGE som er avhengig av bil pga f eks reisevei til jobb. Er man f eks tvunget til å bo billig er det ofte steder med dårlig kollektivtransport og man er avhengig av det. Ts sier jo selv hun har dårlig råd. Kanskje du burde brydd deg mer om at de som tigger har bil, iphone og ofte sier nei når man tilbyr de mat (til tross for ‘’jeg er sulten’’-skilt?

Ellers tar jeg fint med med tomflasker hjem om jeg kommer over det etter div arrangement, til tross for at jeg har god råd. Det er gode penger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Når noen er i en situasjon hvor de må sitte og tigge så er det ikke den priviligerte personen som går forbi og føler to sekunder med ubehag det er synd på.

De må ikke sitte og tigge. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, dette er ikke passivt aggressivt.

Korrekt. Dette er AGGRESSIVT. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvsagt er de fattige, de hadde ikke giddet å sitte og tigge for småpenger hvis de ikke trengte det. 

Jo, det gidder de.

Det er faktisk en ganske bedagelig jobb også, når man tenker på det.

På kvelden legges det ut bilder på sosiale medier av kontanter i hopetall. Det gjelder nok ikke alle, men det er svært få i Norge som er nødt til å tigge for å overleve. En del lar seg bli lurt av dette her.

Jeg kan gi til tiggere, men da i form av =oslo-selgere og andre som jeg vet/ser er nærmest på "bunn".

Hun som alltid sitter utenfor vinmonopolet her, og blenger opp en iPhone 15 pro max når hun tror ingen ser, har jeg lite til overs for.

Anonymkode: 06cd4...c4c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som ikke er bra nok til prostitusjon, blir satt til tigging. Trafficking er det uansett. Og ja det er synd på mennesker som lever utenfor samfunnet, og nei det hjelper ikke å gi de penger.

Anonymkode: c9740...46a

Sant, de mennene som styrer dette setter de yngre til og prostituere seg og de eldre til og tigge. Jobber i en eksklusiv undertøysforretning på et kjøpesenter. De samme damene som sitter og tigger på dagtid kommer inn med en mann som har en bunke tusenlapper og kjøper masse undertøy, gjerne for 20 000 i slengen og betaler kontant. Pengene de eldre får inn på og tigge går altså på og kjøpe riktig « utstyr « til de prostituerte, så og gi dem penger er og støtte prostitusjon og trafficking ja. 
her jeg bor ser jeg og en mann komme og plukke opp tiggerne på starten av kvelden. 

det som er litt dritt er at myndighetene ikke vil forby tigging fordi det vil gå ut over norske tiggere også. Så folk må bare ta sitt ansvar og slutte og gi til , og begynne og overse disse damene. Ikke for og være slemme mot dem, tvert i mot for og hjelpe dem ut av det på sikt. 

Anonymkode: 96fe4...925

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...