AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Er en tigger utenfor butikken jeg handler i. Jeg har egentlig ikke noe i mot dette, men det er måten hun tigger på. Fra bilen må jeg ofte gå 50 meter til jeg når butikk inngangen. Fra sekundet jeg går ut av bil døra så roper hun «pant, pant, pant» kontinuerlig helt til jeg er inne. Jo nærmere jeg kommer, jo høyere roper hun. Jeg syntes det blir passivt aggressivt, for jeg føler jo at jeg allerede har sagt nei ila de første sekundene med å ignorere henne. Jeg har tidligere prøvet å si nei, men er som hun ikke hører meg. Jeg syntes det er veldig ubehagelig med roping. Jeg er veldig sjenert, tørr ikke si ifra til butikk eieren. Har heller ingen annen butikk i nærheten… noen som har noe forslag? Anonymkode: 03e62...5fc 9 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 9 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 Tror du ikke jeg tenker på dette? Det er jo en del av det som gjør det ubehagelig. Men jeg panter fordi jeg lever under fattigdomsgrensa i norge Jeg har ikke noe i mot folk som tigger, og jeg har gitt penger til andre tidligere tiggere utenfor denne butikken. Det er ropingen jeg syntes er mest ubehagelig, det å gå nærmere og nærmere noen som roper til deg samtidig at hun roper høyere jo nærmere jeg kommer ts Anonymkode: 03e62...5fc 12 3 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai Populært innlegg #5 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 De er ikke fattig, sikkert en romanier. I pausene sitter de å trykker på de flunka nye iphonene sine. Sett det nok i Oslo. Anonymkode: f95ac...e6c 36 18
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 De som tigger på den måten utenfor butikker er ofte romfolk, og ut ifra det TS beskriver tenker jeg denne er det også. De er ikke fattige, bare utrolig frekke. Anonymkode: d96a3...b9d 25 13
Blueberrymuffin Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 Disse tiggerne er som regel ikke fattige, de er ofte organiserte gjennom et kriminelt nettverk. Gi dem penger er det samme som å støtte vinningskriminalitet. Jeg ville meldt fra til butikken. 13 10
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Organisert kriminalitet dette. De er gjerne veldig pågående. Anonymkode: f95ac...e6c 8 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 En må kunne forvente høflighet og respekt fra tiggere også, de er vel mennesker de også? Her er det nok stor forskjell hvor en bor, her i Trondheim feks er det veldig lite problem med tigging, og de som tigger har jeg aldri opplevd som opgirj og respektløse. I Oslo derimot har jeg opplevd mange drøye opplevelser, alt fra å bli mast på 5-6 ganger før de ropte høyt at jeg var rasist for å si høflig nei, til de som kommer å tigger mens man spiser på restaurant, og det er bare to av veldig mange eksempler. Og kan man virkelig ikke forvente høflighet bare pga de er tiggere? Er det virkelig mye å be om at en behandler andre mennesker med respekt? Anonymkode: a3d30...ab0 7 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Bare overse, ta på noice cancelling headphones, det er noen sekunder. Anonymkode: f6a38...b50 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De er ikke fattig, sikkert en romanier. I pausene sitter de å trykker på de flunka nye iphonene sine. Sett det nok i Oslo. Anonymkode: f95ac...e6c Selvsagt er de fattige, de hadde ikke giddet å sitte og tigge for småpenger hvis de ikke trengte det. Pengene går vel til bakmenner som kanskje gir dem en mobil en gang som "lønn". Anonymkode: 872b8...3a8 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er de fattige, de hadde ikke giddet å sitte og tigge for småpenger hvis de ikke trengte det. Pengene går vel til bakmenner som kanskje gir dem en mobil en gang som "lønn". Anonymkode: 872b8...3a8 Dette er jobben deres, ikke gi de noe. Anonymkode: f95ac...e6c 14 2
Margit777 Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai (endret) Fattigfolk med gullsmykker og iphoner, gjerne overvektige. Det er ikke synd på de, folkeslaget er sånn. Endret 15. mai av Margit777 9 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er en tigger utenfor butikken jeg handler i. Jeg har egentlig ikke noe i mot dette, men det er måten hun tigger på. Fra bilen må jeg ofte gå 50 meter til jeg når butikk inngangen. Fra sekundet jeg går ut av bil døra så roper hun «pant, pant, pant» kontinuerlig helt til jeg er inne. Jo nærmere jeg kommer, jo høyere roper hun. Jeg syntes det blir passivt aggressivt, for jeg føler jo at jeg allerede har sagt nei ila de første sekundene med å ignorere henne. Jeg har tidligere prøvet å si nei, men er som hun ikke hører meg. Jeg syntes det er veldig ubehagelig med roping. Jeg er veldig sjenert, tørr ikke si ifra til butikk eieren. Har heller ingen annen butikk i nærheten… noen som har noe forslag? Anonymkode: 03e62...5fc Dårlig med forslag, for min del gjør jeg alt for å styre unna. Jeg har noe lignende, det vil si jeg har en som tigger som har merket seg hvem jeg er, utenfor nærbutikken som ligger 50 meter nede i gata. Han har aldri fått noe av meg, men han spør hver eneste gang, og kommer med noen tilbakemeldinger som tydelig viser misnøye. En søndag tuslet jeg ned uten noe i lommene, så når han dro på som han alltid gjør, dro jeg ut lommene og dro opp skuldrene. Jeg tror egentlig han forstår norsk, men bare ikke gidder å svare med mindre man gjør som han vil. Etter diverse avsløringer, brennpunkt og TV2-dokumentarer, så synes jeg lite synd på dem. Har merket meg at han har en gigansk iPhone på innerlomma av helt ny modell. Det er langt mer enn hva jeg har Anonymkode: 06cd4...c4c 12 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt er de fattige Jeg tror det var Brennpunkt som undersøkte en del rundt dette miljøet. Nei, det er ingen selvfølge at de er fattige, faktisk. Verdt å få med seg, dette er ille!! https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/sesong/2017/episode/MDDP11000617 Anonymkode: 06cd4...c4c 8 11
Akhenaton Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk Anonymkode: 872b8...3a8 Dagens. 8 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er en tigger utenfor butikken jeg handler i. Jeg har egentlig ikke noe i mot dette, men det er måten hun tigger på. Fra bilen må jeg ofte gå 50 meter til jeg når butikk inngangen. Fra sekundet jeg går ut av bil døra så roper hun «pant, pant, pant» kontinuerlig helt til jeg er inne. Jo nærmere jeg kommer, jo høyere roper hun. Jeg syntes det blir passivt aggressivt, for jeg føler jo at jeg allerede har sagt nei ila de første sekundene med å ignorere henne. Jeg har tidligere prøvet å si nei, men er som hun ikke hører meg. Jeg syntes det er veldig ubehagelig med roping. Jeg er veldig sjenert, tørr ikke si ifra til butikk eieren. Har heller ingen annen butikk i nærheten… noen som har noe forslag? Anonymkode: 03e62...5fc Bassist aggressivt? Nei, dette er ikke passivt aggressivt. Tigging er ikke ulovlig. Tenk på at hun sitter der hele dagen som en jobb. Hun må gjøre seg bemerket for å fåintketer, bare Gud vet hva hun kommer fra. Liker du dette ikke, så får du finne en annen butikk, eller gi beskjed til innehaver av butikken/butikk kjeden om forholdet. Men husk dette er lite ubehagelig for deg i forhold til hvor ubehagel8g den jobben hun har for å gjøre seg bemerket,og å sitte å håpe på smuler fra de rikes bord. Egentlig er det mest synd på deg her, som har tunellsyn og må klage din nød her. Anonymkode: a85f7...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tror det var Brennpunkt som undersøkte en del rundt dette miljøet. Nei, det er ingen selvfølge at de er fattige, faktisk. Verdt å få med seg, dette er ille!! https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/sesong/2017/episode/MDDP11000617 Anonymkode: 06cd4...c4c Det brennpunkt satte søkelys på var prostitusjon og bakmennene som pushet de til prostitusjon. Anonymkode: a85f7...0e6
Hulderen Skrevet 15. mai #19 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du kan få litt perspektiv på dette "problemet" ditt. - Hun er så fattig at hun sitter og tigger utenfor en butikk - Du opplever ubehag noen sekunder i det du går inn i butikken Hvem er det egentlig som har det vanskelig her? Anonymkode: 872b8...3a8 Hun har reist fra hjemlandet sitt for å komme hit og tigge. Hun har trolig bakmenn som har organisert henne og tar mesteparten av det hun får inn. Bakmennene er en del av et kriminelt nettverk. Syns du virkelig at TS skal støtte dette? 13 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai #20 Skrevet 15. mai Hulderen skrev (Akkurat nå): Hun har reist fra hjemlandet sitt for å komme hit og tigge. Hun har trolig bakmenn som har organisert henne og tar mesteparten av det hun får inn. Bakmennene er en del av et kriminelt nettverk. Syns du virkelig at TS skal støtte dette? Vis meg hvor jeg har skrevet at jeg synes TS skal støtte dette. Anonymkode: 872b8...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå