Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer og jeg har vært sammen i seks år. Helt fra vi begynte å date, gjorde jeg det klart at jeg ønsket å gifte meg, og at jeg ikke så på samboerskap som like forpliktende. Han hadde ingen sterke meninger verken for eller imot ekteskap, og da ga jeg det en sjanse. Nå derimot sier han at han ikke kommer til å gifte seg noen gang. Jeg sa at da kan jeg ikke fortsette relasjonen. Nå er det masse drama og forsøk på å overtale meg til å fortsette å være samboere. Vi bor i mitt hus, så han må ut i tilfellet brudd. Hvordan håndterer man dette?

Anonymkode: 79779...579

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer aldri til å bli gift hvis du skal være så skjør. Kun tøffe damer blir gift. De som synes synd på mannen og pjusker og sier hjerterått, de blir ikke gift.

For hvorfor skulle man gifte seg med en skjør person?

Anonymkode: bead6...263

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kommer aldri til å bli gift hvis du skal være så skjør. Kun tøffe damer blir gift. De som synes synd på mannen og pjusker og sier hjerterått, de blir ikke gift.

For hvorfor skulle man gifte seg med en skjør person?

Det besvarte ikke mitt spørsmål. 

TS

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Jo.

Du bør stille hardt mot hard og tøffe deg opp, hvis du ønsker å faktisk bli gift. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samboer og jeg har vært sammen i seks år. Helt fra vi begynte å date, gjorde jeg det klart at jeg ønsket å gifte meg, og at jeg ikke så på samboerskap som like forpliktende. Han hadde ingen sterke meninger verken for eller imot ekteskap, og da ga jeg det en sjanse. Nå derimot sier han at han ikke kommer til å gifte seg noen gang. Jeg sa at da kan jeg ikke fortsette relasjonen. Nå er det masse drama og forsøk på å overtale meg til å fortsette å være samboere. Vi bor i mitt hus, så han må ut i tilfellet brudd. Hvordan håndterer man dette?

Men fremsatte du det som et krav fra start? Og er det viktigste for deg å være gift, eller å være sammen med en god mann? Det høres ut som at dette bunner ut i underliggende usikkerhet fra din side, da du synes å frykte å bli forlatt hvis du ikke er gift. Du bør se litt innover. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei det er ikke hjerterått. Du satte premissene for forholdet da dere ble sammen, noe han godtok, og han ønsker nå ikke å forholde seg til disse. Da må han jo ta konsekvensene slik det er med det meste vi gjør i livet.

Hvis han betaler husleie må han ha en viss oppsigelsestid, så det er greit å komme i gang med prosessen med en gang.

• Liker 20
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
Kygos skrev (Akkurat nå):

Men fremsatte du det som et krav fra start? Og er det viktigste for deg å være gift, eller å være sammen med en god mann? Det høres ut som at dette bunner ut i underliggende usikkerhet fra din side, da du synes å frykte å bli forlatt hvis du ikke er gift. Du bør se litt innover. 

Glemte å nevne i hovedinnlegget at jeg IKKE ønsker KG-brukernes forsøk på å overtale meg til å fortsette å være samboer. Det er jeg ikke interessert i, og det har ingenting å gjøre med usikkerhet. Jeg er ikke redd for å bli forlatt, og jeg har heller aldri blitt forlatt før. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke hjerterått. Du satte premissene for forholdet da dere ble sammen, noe han godtok, og han ønsker nå ikke å forholde seg til disse. Da må han jo ta konsekvensene slik det er med det meste vi gjør i livet.

Hvis han betaler husleie må han ha en viss oppsigelsestid, så det er greit å komme i gang med prosessen med en gang.

Han betaler ikke husleie, vi har felles økonomi.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke hjerterått. Du har vært tydelig på dette fra starten, og han visste hva han gikk til.

Det er han som sier at han ikke vil gifte seg. Da må han ta konsekvensen av at du ikke vil fortsette å være i relasjon til han ugift.

Anonymkode: 34859...279

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke hjerterått. Du har vært tydelig på at du ønsker å bli gift. Hvis han ikke vil gifte seg, er han ikke den rette. 

Anonymkode: db4cc...80e

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Glemte å nevne i hovedinnlegget at jeg IKKE ønsker KG-brukernes forsøk på å overtale meg til å fortsette å være samboer. Det er jeg ikke interessert i, og det har ingenting å gjøre med usikkerhet. Jeg er ikke redd for å bli forlatt, og jeg har heller aldri blitt forlatt før. 

Så hva er det du lurer på? Det er slutt, han må ut, men du må nesten gi ham litt tid til å finne seg noe annet.

Anonymkode: 46782...342

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

På et vis er jo relasjonen allerede fucked om det står mellom å tvinge gjennom ekteskap eller ingenting.

Klarte dere å ha en samtale om dette uten full konflikt? 

Det virker ikke helt som noen av dere er villig til å inmgå noe kompromiss her - og da stiller en relasjon dårlig uansett. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med du har spurt han HVORFOR han ikke vil gifte seg? Jeg har alltid ønsket å gifte meg, men mye av grunnen er tryggheten ift det økonomiske hvis noe skulle skje med en av oss (vi har barn da). 

Anonymkode: d7ace...23f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dersom dette er så viktig for deg må du stå på ditt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg forstår ikke helt logikken din for å være helt ærlig. Det er faktisk ikke mer «forpliktende « å være gift enn å være samboere. Det virker som at du ønsker en trygghet her som du dessverre aldri vil kunne få. Jeg kjenner folk som har vært gift i mange år som har vært utro og skilt seg, og jeg kjenner mange som er samboere på 30 året som har det helt fantastisk med hverandre. Hva hvis du ender opp alene da ingen ønsker å gifte seg? Jeg hadde aldri ønsket å gifte meg, og i hvertfall ikke om jeg følte et «press» fra noen. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: b255e...c04

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

På et vis er jo relasjonen allerede fucked om det står mellom å tvinge gjennom ekteskap eller ingenting.

Klarte dere å ha en samtale om dette uten full konflikt? 

Det virker ikke helt som noen av dere er villig til å inmgå noe kompromiss her - og da stiller en relasjon dårlig uansett. 

Det finnes ingen kompromiss mellom å være gift og å være ugift.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg regner med du har spurt han HVORFOR han ikke vil gifte seg? Jeg har alltid ønsket å gifte meg, men mye av grunnen er tryggheten ift det økonomiske hvis noe skulle skje med en av oss (vi har barn da). 

Anonymkode: d7ace...23f

Har spurt, han vil bare ikke. Han gir ingen annen grunn. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, så et giftermål er viktigere enn kjærlighet og hvordan han er som partner?

For noen prinsessenykker!

Anonymkode: b0481...010

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Det er en tankefeil som jeg ser ofte her inne. Kvinner argumenterer for å være mindre bastant og at mannen må lese tankene hennes, være enig med henne, ellers gjelder det ikke, osv. Mens menn velger helt motsatt kvinnetype av dette, hun som er i stand til å sette foten ned, si fra om ting, være tøff. Menn vil gifte seg med den siste typen dame, men ikke med den første.

Ikke oppfordre hverandre til å bli mindre tøff. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, jeg forstår ikke helt logikken din for å være helt ærlig. Det er faktisk ikke mer «forpliktende « å være gift enn å være samboere. Det virker som at du ønsker en trygghet her som du dessverre aldri vil kunne få. Jeg kjenner folk som har vært gift i mange år som har vært utro og skilt seg, og jeg kjenner mange som er samboere på 30 året som har det helt fantastisk med hverandre. Hva hvis du ender opp alene da ingen ønsker å gifte seg? Jeg hadde aldri ønsket å gifte meg, og i hvertfall ikke om jeg følte et «press» fra noen. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: b255e...c04

Igjen, jeg ønsker ingen reklame eller agitasjon for samboerskap. Hva du kjenner eller ikke kjenner, betyr ingenting for meg. Det er heller ikke noe problem for meg å leve alene. Du oppfører deg akkurat som samboeren min - forherliger samboerskap og agiterer. Dere må forstå at folk er forskjellige, og at man ikke går inn i en relasjon med en plan om å endre partneren. 

TS

• Liker 13
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...