AnonymBruker Skrevet 15. mai #21 Skrevet 15. mai monroe927 skrev (1 time siden): Var litt som ene sykepleieren sa i dag, hjertet kan begynne å slå om 3 timer, eller ett døgn. Så får bare se - blir en nervepirrende helg i hvert fall… Men hvorfor var du til ultralyd så tidlig? Var dette offentlig eller privat? Anonymkode: 64fef...c1b 1
monroe927 Skrevet 15. mai Forfatter #22 Skrevet 15. mai Dette var offentlig, grunnet PCOS under behandling. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #23 Skrevet 15. mai Det kan godt hende det bare er for tidlig. Kanskje er du også et par dager kortere på vei enn du tror (altså at selve befruktningen har vært litt seinere enn du tror). Anonymkode: 039c0...7b0
tussi84 Skrevet 16. mai #24 Skrevet 16. mai Det er altfor tidlig å se hjertelyden nå, fordi hjerte har ikke begynt å slå enda. Det skal begynne å slå i løpet uke 6 når fosteret er 4 uker gammelt, men noen ganger kan man ikke se hjerteslag før i uke 7 på ultralyd.
monroe927 Skrevet 17. mai Forfatter #25 Skrevet 17. mai Takk for mange svar! det blir spennende å se, tydelig på gynekolog at det var forventet med hjertebevegeøse fra 5 og halv uke (beregnet fra først dag i siste menstruasjon. Så ikke mye optimisme der.
AnonymBruker Skrevet 17. mai #26 Skrevet 17. mai monroe927 skrev (10 timer siden): Takk for mange svar! det blir spennende å se, tydelig på gynekolog at det var forventet med hjertebevegeøse fra 5 og halv uke (beregnet fra først dag i siste menstruasjon. Så ikke mye optimisme der. Jeg har hatt to friske svangeskapet og ingen av de banket hjertet før i over 6+0 Anonymkode: dae47...ae8
AnonymBruker Skrevet 18. mai #27 Skrevet 18. mai Var på UL 6+0, fikk beskjed om at det så ikke ut som om jeg var mer enn 4 uker på vei, så mest sannsynlig så gikk det ikke veien. HCG steg fint. Var så på UL i uke 12, alt så bra ut, og jeg var akkurat like langt som jeg selv hadde beregnet. Anonymkode: 2150f...fff
AnonymBruker Skrevet 18. mai #28 Skrevet 18. mai Hva er vitsen med å styre sånn på med dette før dere er et stykke på vei, er det ikke smartere for egen velvære og heller teste etter en stund og for å se om det er liv laga før dere øser dere opp? Man bør jo ikke gå ut ifra at det faktisk blir en baby før man er minst 10-12 uker på vei. Anonymkode: 1684e...78e
AnonymBruker Skrevet 19. mai #29 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er vitsen med å styre sånn på med dette før dere er et stykke på vei, er det ikke smartere for egen velvære og heller teste etter en stund og for å se om det er liv laga før dere øser dere opp? Man bør jo ikke gå ut ifra at det faktisk blir en baby før man er minst 10-12 uker på vei. Anonymkode: 1684e...78e Når man har PCOS og behandles med letrozol (som jeg har inntrykk av at TS kanskje har hatt) for å få eggløsning skal man alltid ta graviditetstest rundt forventet menstruasjon. Det er fordi letrozol kan skade fosteret hvis man starter på en ny runde og faktisk er gravid. Hvordan foreslår du at man skal la være å "styre sånn med dette" når man får helsehjelp til å bli gravid? Anonymkode: 0331b...80e 1 2
monroe927 Skrevet 19. mai Forfatter #30 Skrevet 19. mai Riktig som nevnt over - dette er på grunn av pågående behandling av PCOS, da ønsker gynekologisk avdeling å fastslå en eventuelt graviditet ved tidligst mulig tidspunkt. Dette avslutte/fortsette behandling. Så dette er ikke en selvvalgt avgjørelse fra min side 👍 1
Anonym_x Skrevet 19. mai #31 Skrevet 19. mai monroe927 skrev (På 15.5.2025 den 12.47): Heisann! i dag har jeg vært på ultralyd (følges opp tidlig på grunn av ulike ting), der måles det et «fosteranlegg» til 5+5, men ingen hjertelyd. Har noen opplevd lignende? Følte fra gynekolog at dette nok «ikke var liv laga», men har en sånn merkelig uro i kroppen. Klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Det ble tatt en HCG prøve i dag, skal ta ny på mandag. Noen med lignende erfaring? Og hvordan gikk det for dere? Har knallsterke streker på graviditetstest og fått 3+ på ClearBlue tirsdag denne uken… 🤞 Jeg opplevde blødninger tidlig i svskapet både med nr 1 og 2. Med nr 2 så fikk jeg det bare noen dager etter positiv test, og oppsøkte gynekolog. Han anslo da at jeg måtte være i uke 5+x, og at jeg måtte smøre meg med tålmodighet i tre uker før jeg kunne komme tilbake på ny UL (dette er faktisk 15 år siden🙈). Jeg hadde sinnsyk morgenkvalme, og han mente det var et godt tegn. Han var ærlig og rett frem, og sa i tillegg at det kunne være at det ikke var meningen at dette barnet ikke var ment for livet, og at kroppen ordnet opp selv. Det var tre grusomme uker, men har nå ei sprell levende datter☺️
AnonymBruker Skrevet 25. mai #32 Skrevet 25. mai Hvordan gikk det med ny ultralyd? 💙 Anonymkode: 27fe8...2d2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #33 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 1.12): Hva er vitsen med å styre sånn på med dette før dere er et stykke på vei, er det ikke smartere for egen velvære og heller teste etter en stund og for å se om det er liv laga før dere øser dere opp? Man bør jo ikke gå ut ifra at det faktisk blir en baby før man er minst 10-12 uker på vei. Anonymkode: 1684e...78e Åpenbart at du ikke har opplevd å komme til ultralyd i uke 12 og så var det ingen foster der, men det trodde kroppen at det var og jobbet i vei. Anembryonisk svangerskap kalles det. Veldig lite kult å være gravid og kvalm så lenge ekstra når dette kunne vært avklart i uke 6. Anonymkode: e8489...50b 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #34 Skrevet 27. mai Fikk beskjed om at det ikke er målbart før man går inn i uke 6. Jeg fikk høre hjertelyden på 6+3. Men det var veldig tidlig. Anonymkode: 9aba4...7f9
AnonymBruker Skrevet 27. mai #35 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk beskjed om at det ikke er målbart før man går inn i uke 6. Jeg fikk høre hjertelyden på 6+3. Men det var veldig tidlig. Anonymkode: 9aba4...7f9 Fikk også se hjertelyd 6+4. Det er tidligst fra fullgåtte 6 uker man kan se det, burde helst vente til det er gått 7 uker. Også fikk jeg beskjed at det var viktig å gjøre ULen så kort som mulig da et så lite utviklet hjerte kan i verste fall påvirkes av UL-bølgene (ikke stor fare, men man skal altså ikke se på det lengre enn medisinsk nødvendig). Forresten enig med mange over med at hvis man har gått gjennom sene aborter, eller mange aborter, så er det veldig betryggende å få tidlig oppfølging. Det er også disse som blir anbefalt oppfølging og blir henvist til UL i uke 6/7 - altså etter fertilitetsbehandling eller habituelle abort. Anonymkode: c0532...e1d 1
monroe927 Skrevet 27. mai Forfatter #36 Skrevet 27. mai Målt til 6+3 i forrige uke, et lite flimrende hjerte dukket opp på skjermen. Så nå er all behandling avsluttet for PCOS 👍🤞 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai #37 Skrevet 27. mai Har opplevd det samme. Fikk time til ny ultralyd en uke senere, der kunne vi se hjerteslag i uke 6+ Anonymkode: 2d138...2bb
AnonymBruker Skrevet 27. mai #38 Skrevet 27. mai monroe927 skrev (10 timer siden): Målt til 6+3 i forrige uke, et lite flimrende hjerte dukket opp på skjermen. Så nå er all behandling avsluttet for PCOS 👍🤞 Så herlig. gratulerer med et lite bankende hjerte i din mage ❤️ Anonymkode: 9aba4...7f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå