Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

i dag har jeg vært på ultralyd (følges opp tidlig på grunn av ulike ting), der måles det et «fosteranlegg» til 5+5, men ingen hjertelyd. 
Har noen opplevd lignende? 

Følte fra gynekolog at dette nok «ikke var liv laga», men har en sånn merkelig uro i kroppen. Klarer ikke helt å slå meg til ro med det. 

Det ble tatt en HCG prøve i dag, skal ta ny på mandag. 

Noen med lignende erfaring? Og hvordan gikk det for dere? 

Har knallsterke streker på graviditetstest og fått 3+ på ClearBlue tirsdag denne uken…

🤞

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo så lite at det er vanskelig å måle så tidlig. Jeg ville aldri tatt ultralyd før uke 7. Du må bare vente og se. 

Anonymkode: 80eb6...e2b

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt for tidlig. Vent og se.

Anonymkode: d8370...01e

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være for tidlig ennå hos meg så de ikke før uke 7 tror jeg det var. 

Anonymkode: 34d1f...e91

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig tidlig enda, er ikke sikkert de har målt helt riktig heller. Kan være at hjertet ikke har begynt å slå enda men at de kan se det om en uke f.eks. 

Anonymkode: 1aa80...ad0

Skrevet

Får bare vente å se hva HCG sier da🤞,forstod det sånn at dersom HCG ikke stiger tilfredstillende til mandag - så skulle jeg komme innom å hente tabletter for å sette i gang abort. 

Han nevnte at det burde være hjertelyd fra 5 + 3(4). 

AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje du egentlig er 5+1 for eksempel. hcg vil gi svar, så du får bare vente og se 😊

Anonymkode: 972f8...ace

AnonymBruker
Skrevet

Og dra på ul så tidlig er unødvendig og gir bare grobunn for usikkerhet. Uansett så er det for tidlig. Jeg dro engang tidlig trodde jeg faktisk var 7 uker, ingen hjertelyd. Hadde testet med el testet og tidlig på graviditetets tester også. Men var ingen hjertelyd en uke sienere var det hjertelyd og alt var greit forhold til uker også. Mye som spiller inn i tidpunktet med befruktingsdyktige og festing, selv ved ivf kan man opplevde sånt 

Anonymkode: aeac5...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis fosteret er 5+5 så er du vel i uke 8? Altså 7+5. Da burde du vel høre hjerte? Men ja, kan jo være at legen ikke fant det. Håper det går bra. 

Anonymkode: a50b4...670

Skrevet

Neida, de tar høyde for tidspunkt fra befruktning. Så selve «fosteret» er bare 3+5. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
monroe927 skrev (Akkurat nå):

Neida, de tar høyde for tidspunkt fra befruktning. Så selve «fosteret» er bare 3+5. 

Ah ok. Ja da er det sikkert for tidlig. Jeg hadde ventet med å ta abort til uke 7 i hvertfall hvis legen foreslår det imorgen. Mange får som sagt hørt hjertelyden først da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ah ok. Ja da er det sikkert for tidlig. Jeg hadde ventet med å ta abort til uke 7 i hvertfall hvis legen foreslår det imorgen. Mange får som sagt hørt hjertelyden først da. 

Beklager mandag skulle det være. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt normalt. Alle mine 3 svangerskap har de ikke sett noe den tiden. Vent til over uke 6, mot 7 🙂 

Anonymkode: dae47...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Hm...vanskelig å si. Stemmer 5+5 med siste menstruasjon? 

Hvis fosteret var mindre enn det skulle vært og det ikke var hjerteslag er det dårlig tegn.

Men hvis størrelse stemmer med befruktningsdato kan det være håp. Selv om..ved 6 uker ser man nok som regel hjerteslag. Tror de tar ultralyd uke 7 fordi man ikke helt vet befruktning og for å slippe unødvendige bekymringer hvis det er for tidlig 

Anonymkode: 27fe8...2d2

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de tar inn folk så tidlig. Ender bare med bekymring og ingen svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet to ganger, og da var det ikke hjertelyd i 5+4/5 men de gangene jeg fikk friske barn var det hjertelyd like tidlig. 

Anonymkode: e8489...50b

Skrevet

Det stemmer godt med befruktningsdato, det gjør det absolutt. 5+4 har jeg regnet meg frem til. 

Når gynekologen virket såpass pessimistisk får jeg vel ta høyde for at det ikke gikk denne gangen. Bare ventetiden som er litt kjedelig før man får det bekreftet på HCG. Spesielt kjedelig når man har fått så veldig positive tester også🤞

takk for mange svar!

AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet med å ta tablettene til etter uke 7 i alle fall. Selv om man kan se hjertelyd på det tidspunktet du er kommet og at fraværet av hjertelyd kan være en indikasjon på at ikke utviklingen går som den skal, så er virkelig ikke alt håp ute ennå. Tenk om du tar abort på et levedyktig ønsket foster? Ville ventet litt lenger om jeg var i situasjonen.

Anonymkode: 4afb5...09e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har mistet to ganger, og da var det ikke hjertelyd i 5+4/5 men de gangene jeg fikk friske barn var det hjertelyd like tidlig. 

Anonymkode: e8489...50b

Her er det omvendt. 2 friske barn og ikke hjertelyd før uke 6.

Anonymkode: dae47...ae8

Skrevet

Var litt som ene sykepleieren sa i dag, hjertet kan begynne å slå om 3 timer, eller ett døgn. Så får bare se - blir en nervepirrende helg i hvert fall…

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...