Gå til innhold

Han jeg dater gamer 30 timer i uken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 18.11):

Altså, dere passer ikke sammen. Jeg hadde sett på deg som et rødt flagg om jeg var han. Du virker veldig kontrollerende, dømmende og selvhevdende. Ser på deg selv som et bedre menneske fordi du har andre interesser, sikkert bedre interesser. 

Han bruker ca 1/3 av sin fritid på gaming. Du synes det er usexy. Er det da noe mer å lure på? Han er ikke noe for deg, og du er ikke noe for han, enkelt og greit.

Finn deg noen med mer godkjente interesser du, en som kler din arroganse, og la din nåværende kjæreste nyte livet sitt slik som faller seg best for han. Så kan du finne deg en fyr som lærer seg nye språk, leser aksjekursene og holder seg oppdatert på bussrutene. Vinn vinn 🥰

Anonymkode: 59b51...02c

Skulle gjerne sett regnestykket for at han bruker 1/3 av fritiden sin på gaming. Når man har et barn har man ikke fritid til å gjøre det man vil før barnet er lagt. Han er med meg 3 kvelder i uken. Dermed har han 4 kvelder i uken til gaming. Om han gamer fra 20-23 så er det 3 timer, 4 ganger i uka som blir 12 timer. Han gamer 30...Han bruker dermed over 200% av "fritiden sin på gaming. Som vil si at gaming uten tvil må gå ut over andre ting.

ts

Anonymkode: fe2fd...41f

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skulle gjerne sett regnestykket for at han bruker 1/3 av fritiden sin på gaming. Når man har et barn har man ikke fritid til å gjøre det man vil før barnet er lagt. Han er med meg 3 kvelder i uken. Dermed har han 4 kvelder i uken til gaming. Om han gamer fra 20-23 så er det 3 timer, 4 ganger i uka som blir 12 timer. Han gamer 30...Han bruker dermed over 200% av "fritiden sin på gaming. Som vil si at gaming uten tvil må gå ut over andre ting.

ts

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare avslutter det, du ser jo ned på han, han fortjener bedre enn det.

Anonymkode: df7ab...b6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare avslutter det, du ser jo ned på han, han fortjener bedre enn det.

Han fortjener noen som kan verdsette at han prioriterer gaming over studier og sitt eget barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han fortjener noen som kan verdsette at han prioriterer gaming over studier og sitt eget barn?

Han fortjener noen som tar han for den han er og ikke ser ned på han, det gjør forsåvidt alle.

• Liker 4
Skrevet

Tenker at hvem som helst som har skjermtid over 4 timer om dagen kan han godt av å justere vanene sine, være seg gaming, scrolling eller serie-titting.

Skrevet

30 timer i uka med gaming er faktisk nesten en deltidsjobb. Vanskelig å tro at det ikke går ut over enten studier, sønnen eller deg. Gaming er ikke som å spille fotball et par ganger i uka – det er ikke forutsigbart, og det sklir lett ut i timesvis foran skjermen.

Hadde han hatt en hobby som fotball, med faste treninger og kamper, hadde det vært lettere å planlegge rundt. Men her velger han å bruke store deler av fritiden på gaming – og “litt mer” de ukene han ikke har sønnen? Det sier jo sitt.

At han sier det blir annerledes om dere flytter sammen... Vel, hvorfor vente med å tilpasse seg da? Jeg ville i det minste foreslått en konkret avtale – si én–to gamingkvelder i uka, som en fotballtrening, og resten til forhold, studier og barn.

Gaming er en fabelaktig aktivitet med mange positive fordeler. Men avhengighet er usexy, når man blurrer ut det virkelig viktige i livet ❤️💔❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

ts

Kan ikke skjønne at du enda dater denne karen.... 

Anonymkode: e345c...eb8

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (På 15.5.2025 den 14.37):

Poenge mitt var at de alle fleste bruker timesvis til dagen på skjerm og da spiller det ingen rolle om det er å spille eller scrolle på sosiale media.

Er ikke akkurat mer sexy med noen som scrolle på facebook noen timer eller noen som game.

I TS sitt tilfeller så studiere han deltid og har da sikker en del fritid, hadde det vært bedre om han sitter å scrolle på mobilen?

Jeg er ikke en som synes at gaming nødvendigvis trenger å være bortkastet tid eller verre enn andre former for underholdning. Men det er jo noe med det at det er en ganske asosial aktivitet, sett fra perspektivet til de rundt deg. Det er ingen som sier "Beklager, det kan jeg ikke, jeg har planer om å scrolle på facebook fra 19 til 21 den dagen", og det er sjelden et problem å avbryte scrollingen på sosiale medier til fordel for noe annet. Aktiviteter som å se på film og tv gjør man gjerne sammen med noen, f.eks. familie eller kjæreste.

Jeg skjønner ikke helt hvordan en som bruker 30 timer i uka på gaming OG har et barn, også har tid til et forhold på toppen av dette, for ikke å snakke om andre hobbier, som det står i HI.

Anonymkode: 95051...b9a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er både student, golfer og gamer. 

Siste 2 ukene har jeg gamet 41.6 timer i følge steam, spilt 4 9-hulls runder og 6 18-hulls runder med Golf (totalt ca 32t golf) - i tillegg til at jeg har lest til eksamen som er førstkommende mandag.

Det er ikke vanskelig i det hele tatt? Døgnet består jo av 16-17 timer med våken tid, så jeg ser ikke helt hva som er utfordringen. Men det er selvfølgelig ikke kompitabelt med å være i et etablert samboerskap/ekteskap. Men når man er alene, så er det jo mye bedre at man bruker tiden på noe som interesserer en, enn at man sitter i sofaen og ser på de 15 forskjellige dårlige TV-programmene som sirkulerer med de samme C-kjendisene som finnes i Norge.

En uke har 119t til studie/gaming om man sover 7t hver dag. At han bruker 30t av de på gaming er ikke urovekkende. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke en som synes at gaming nødvendigvis trenger å være bortkastet tid eller verre enn andre former for underholdning. Men det er jo noe med det at det er en ganske asosial aktivitet, sett fra perspektivet til de rundt deg. Det er ingen som sier "Beklager, det kan jeg ikke, jeg har planer om å scrolle på facebook fra 19 til 21 den dagen", og det er sjelden et problem å avbryte scrollingen på sosiale medier til fordel for noe annet. Aktiviteter som å se på film og tv gjør man gjerne sammen med noen, f.eks. familie eller kjæreste.

Jeg skjønner ikke helt hvordan en som bruker 30 timer i uka på gaming OG har et barn, også har tid til et forhold på toppen av dette, for ikke å snakke om andre hobbier, som det står i HI.

Anonymkode: 95051...b9a

Jeg svarer ihh til det TS skriver, han er deltid student, jeg vet ikke hvor mye tid studie hans krever og han har barnet annenhver uke som gjør at han har mye ledig fritid sånn i utgangspunkte, men ingen her vet jo hvordan timeplanen hans egentlig ser ut.

Gaming kan jo vær en veldig sosial aktivitet da, men kanskje vanskelig å skjønne for de som ikke har kjennskap til det, det er forståelig.

For de aller fleste så er det heller ikke problem å droppe sosiale event for å spille heller, men skjønner at for noen så kan det nok vær det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han fortjener noen som tar han for den han er og ikke ser ned på han, det gjør forsåvidt alle.

Alle kan ha en mening. Ikke alle meninger har lik verdi. Det å mene at noen fint kan sitte og game når han allerede har et barn bare 50% av tiden, og at det på en eller annen måte er OK bare sitte på ræva og trykke er IKKE en god eller sunn mening. Selvfølgelig kan man se ned på valg folk tar, spesielt når det er avhengighet som kan gå utover et barn. 

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (1 minutt siden):

Alle kan ha en mening. Ikke alle meninger har lik verdi. 

Hvem er det som bestemmer hvilke meninger som har mindre verdi?

Anonymkode: 1a78e...870

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om han? Det er bare du som kan avgjøre om du gidder dette

Anonymkode: c41c3...e02

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet med dette? Tror mange her burde summere opp hvor mange timer det går til tv, Netflix og mobilstirring i løpet av uken.. Gaming kan tross alt være sosialt. 

Anonymkode: af73f...c6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at TS ser ned på en voksen forelder som bruker tiden som skulle gått til barnet og studier på gaming. Alle hobbyer er lov, men som voksen klarer de fleste å ikke la den gå utover barn og resten av livet. Jeg elsker å lese bøker, men kunne ikke satt av 30 timer i uka til det uten å ofre noe. Får til kanskje 7-10 på en god uke. 

Men TS- slutt å lage tråder og bestemm deg for om du vil akseptere han som han er eller gå fra han. Han kommer ikke til å endre seg

Anonymkode: c41c3...e02

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et rødt flagg. Tror jeg hadde tålt 0-1 time i uka. Med barn kan man bare ikke game. Men 30 blir for mye med eller uten barn.

Anonymkode: 5f120...370

AnonymBruker
Skrevet

Dette forholdet har ingen fremtid, og det går frem fra svarene dine, Ts, at dette vet du også.

Hvorfor er du fortsatt sammen med ham?

Jeg hadde slått opp, og jeg ville faktisk også enten kontaktet barnets mor eller barnevernet, for jeg hadde vært alvorlig bekymret for barnet de ukene det er hos far.

Anonymkode: ab981...dab

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (40 minutter siden):

Alle kan ha en mening. Ikke alle meninger har lik verdi. Det å mene at noen fint kan sitte og game når han allerede har et barn bare 50% av tiden, og at det på en eller annen måte er OK bare sitte på ræva og trykke er IKKE en god eller sunn mening. Selvfølgelig kan man se ned på valg folk tar, spesielt når det er avhengighet som kan gå utover et barn. 

Hvem bestemmer det? Du? 

Du kan se ned på hvem du vil, jeg bryr meg ikke, men poenget er at du hadde vel ikke datet den personen? Det er det jeg prøver å si til ts, det er ikke noe poeng i å date noen man ser ned på, og ingen fortjener å date en person som ser ned på en.

• Liker 1
Skrevet
Hololo skrev (På 15.5.2025 den 13.57):

En tredjedel av den voksne befolkningen bruker en eller annen form for digital skjerm mellom 4 og 6 timer hver dag

Tipper at en stor andel av den tredje delen svarer kritisk her.

ca 4 timer per dag bruke de fleste på skjerm, tenke litt heller at det er hvordan han bruker det, går det utover sønn, skolearbeid osv så er det jo absolutt ikke bra. har han bare mye ekstra tid så kan det jo vær en bra hobby å fylle tiden med.

En eller anne form for digital skjerm? Er dette inkludert slike som meg som sitter på jobbpc 7t om dagen?

Skrevet
Sykkelkopp skrev (1 time siden):

En eller anne form for digital skjerm? Er dette inkludert slike som meg som sitter på jobbpc 7t om dagen?

regne med at jobb er eksludert fra denne statestikken, ellers hadde nok tallet vært langt høyere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...