AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #21 Skrevet 15. mai 2025 Jeg ser på det som et stort rødt flagg, bare at han gjør det når barnet er der typ ganske mye også. For all del ikke bli gravid men han her, før du selv ser hvor mye barnet han har må vike for gamingen Anonymkode: 1fe7f...bdb
Hololo Skrevet 15. mai 2025 #22 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bruker et par timer på tlf hver dag ja, det skal jeg innrømme. Det går da til musikk, kommunisere med venner som bor langt unna, kommunisere og planlegge både hverdag og arrangement, søke opp bussruter, bestille bussbilletter, sjekke været, følge med på nyhetsbildet, sjekke bankkonto, søke opp ting jeg må finne ut av (gjerne i jobbsammenheng) osv. Det kan ikke sammenlignes med gaming som man ikke får noe ut av (utenom glede og dopaminrush). Det går nok også litt tid hver dag til unødig scrolling, kanskje 20 min. Men jeg kan garantere at kjæresten min bruker mye lenger tid enn meg på meningsløs scrolling, i tillegg til de 30 timene i uken han bruker på gaming. ts Anonymkode: fe2fd...41f det var 2 timer, da mangler vi de siste 2-4 timene Men enkelt tilfelder betyr egentliug svært lite i den store sammenheng, generelt så bruker menneskeheten i dag veldig mye tid på skjerm, og da spiller det liten rolle hva slags type skjerm. Men de fleste bruker jo ikke et par timer på hverdagslige ting når de er på mobil/skjerm, da går det i gaming/tv, sjekke hva favoritt influenseren gar lagt ut i dag etc. Poenge mitt var at de alle fleste bruker timesvis til dagen på skjerm og da spiller det ingen rolle om det er å spille eller scrolle på sosiale media. Er ikke akkurat mer sexy med noen som scrolle på facebook noen timer eller noen som game. I TS sitt tilfeller så studiere han deltid og har da sikker en del fritid, hadde det vært bedre om han sitter å scrolle på mobilen? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #23 Skrevet 15. mai 2025 Jeg synes man blir ganske uinteressant og kjedelig hvis en hobby som gaming tar så mye av livet. Da gjør man ikke så mye annet. Det samme med strikking eller andre ting, det er mye jeg selv også driver med (begge disse tingene faktisk), uten at jeg er villig til å la det ta over hele livet. Anonymkode: 0d6fc...40f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #24 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg bruker et par timer på tlf hver dag ja, det skal jeg innrømme. Det går da til musikk, kommunisere med venner som bor langt unna, kommunisere og planlegge både hverdag og arrangement, søke opp bussruter, bestille bussbilletter, sjekke været, følge med på nyhetsbildet, sjekke bankkonto, søke opp ting jeg må finne ut av (gjerne i jobbsammenheng) osv. Det kan ikke sammenlignes med gaming som man ikke får noe ut av (utenom glede og dopaminrush). Det går nok også litt tid hver dag til unødig scrolling, kanskje 20 min. Men jeg kan garantere at kjæresten min bruker mye lenger tid enn meg på meningsløs scrolling, i tillegg til de 30 timene i uken han bruker på gaming. ts Anonymkode: fe2fd...41f Er jo tydelig at du ikke vet hva gaming handler om, når du hevder at man ikke får noe ut av det - og at det kun gir bare glede og dopaminrush. Og nei du forstår ikke hva det er, bare ved å observere. Sier du det samme om det Erling Braut Haaland og Jakob Ingebrigsten holder på med også? Gaming er sport. Anonymkode: e8812...4d0
newman01 Skrevet 15. mai 2025 #25 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg bruker et par timer på tlf hver dag ja, det skal jeg innrømme. Det går da til musikk, kommunisere med venner som bor langt unna, kommunisere og planlegge både hverdag og arrangement, søke opp bussruter, bestille bussbilletter, sjekke været, følge med på nyhetsbildet, sjekke bankkonto, søke opp ting jeg må finne ut av (gjerne i jobbsammenheng) osv. Det kan ikke sammenlignes med gaming som man ikke får noe ut av (utenom glede og dopaminrush). Det går nok også litt tid hver dag til unødig scrolling, kanskje 20 min. Men jeg kan garantere at kjæresten min bruker mye lenger tid enn meg på meningsløs scrolling, i tillegg til de 30 timene i uken han bruker på gaming. ts Anonymkode: fe2fd...41f Jeg har ikke sett filmen Ibelin, men jeg har en følelse av at du kunne hatt godt av å se den så du får et litt mer nyansert blikk på gaming. Det er ikke bare meningsløs tidsfordriv. 30 timer er ikke nødvendigvis mer tid enn andre bruker på tidsfordriv. Mange slår på tv'n kl. 17 og slår den av igjen når de legger seg kl 2230. I mellomtiden har de sett nyheter, repriser av Friends, scrollet på telefonen, sett enorme mengder reklame, strikket litt og spist potetgull. Er det mye verre enn å game med venner og bekjente i onlineverden? Er det verre å game enn å se på fotball? Eller sitte og skrive innlegg på KG? 9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #26 Skrevet 15. mai 2025 Hololo skrev (14 minutter siden): det var 2 timer, da mangler vi de siste 2-4 timene Men enkelt tilfelder betyr egentliug svært lite i den store sammenheng, generelt så bruker menneskeheten i dag veldig mye tid på skjerm, og da spiller det liten rolle hva slags type skjerm. Men de fleste bruker jo ikke et par timer på hverdagslige ting når de er på mobil/skjerm, da går det i gaming/tv, sjekke hva favoritt influenseren gar lagt ut i dag etc. Poenge mitt var at de alle fleste bruker timesvis til dagen på skjerm og da spiller det ingen rolle om det er å spille eller scrolle på sosiale media. Er ikke akkurat mer sexy med noen som scrolle på facebook noen timer eller noen som game. I TS sitt tilfeller så studiere han deltid og har da sikker en del fritid, hadde det vært bedre om han sitter å scrolle på mobilen? Om man velger å scrolle timesvis på sosiale media fremfor å game så er det ikke noe bedre nei, men selvfølgelig har det noe å si hva man bruker skjermtiden sin på. 30 timer på gaming/scrolling på tlf er veldig usexy. Hadde det derimot vært 30 timer skjermtid som ble brukt på bussruter, nyhetsoversikt, Facebook-grupper for å følge opp sønnens fotballtreninger/cupper, skole/sfo app, lese seg opp på aksjer man ønsker å investere i, Duolingo for å lære seg et nytt språk, samt se en film sammen med sønnen og chille med en serie sammen med meg på kveldstid når man trenger å slappe av litt, så hadde det vært noe helt annet. Kan også legge til at det virker som om du har hengt deg opp i at han har «30 timer skjermtid». Det stemmer ikke. Han gamer 30 timer i uken. Mobilbruk og serier (som han også bruker mye tid på) kommer i tillegg til de 30 timene. ts Anonymkode: fe2fd...41f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #27 Skrevet 15. mai 2025 newman01 skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sett filmen Ibelin, men jeg har en følelse av at du kunne hatt godt av å se den så du får et litt mer nyansert blikk på gaming. Det er ikke bare meningsløs tidsfordriv. 30 timer er ikke nødvendigvis mer tid enn andre bruker på tidsfordriv. Mange slår på tv'n kl. 17 og slår den av igjen når de legger seg kl 2230. I mellomtiden har de sett nyheter, repriser av Friends, scrollet på telefonen, sett enorme mengder reklame, strikket litt og spist potetgull. Er det mye verre enn å game med venner og bekjente i onlineverden? Er det verre å game enn å se på fotball? Eller sitte og skrive innlegg på KG? Det hadde vært like ille om han hadde brukt like lang tid på å se repriser av friends og scrollet på tlf. Problemet er at hans tidsfordriv (uansett hva det er), tar så sinnsykt mye tid at det i mitt hode ikke er mulig at det ikke går ut over studier og sønnen. Hadde vært minst like usexy med en som bruker all «fritid» på å se friends og spise potetgull. Btw så gamer han alene, ikke med venner. ts Anonymkode: fe2fd...41f 1
Hololo Skrevet 15. mai 2025 #28 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om man velger å scrolle timesvis på sosiale media fremfor å game så er det ikke noe bedre nei, men selvfølgelig har det noe å si hva man bruker skjermtiden sin på. 30 timer på gaming/scrolling på tlf er veldig usexy. Hadde det derimot vært 30 timer skjermtid som ble brukt på bussruter, nyhetsoversikt, Facebook-grupper for å følge opp sønnens fotballtreninger/cupper, skole/sfo app, lese seg opp på aksjer man ønsker å investere i, Duolingo for å lære seg et nytt språk, samt se en film sammen med sønnen og chille med en serie sammen med meg på kveldstid når man trenger å slappe av litt, så hadde det vært noe helt annet. Kan også legge til at det virker som om du har hengt deg opp i at han har «30 timer skjermtid». Det stemmer ikke. Han gamer 30 timer i uken. Mobilbruk og serier (som han også bruker mye tid på) kommer i tillegg til de 30 timene. ts Anonymkode: fe2fd...41f De tingene jeg har markert der er nok noe mange gjør daglig, men for de alle fleste så er dette en veldig lite pizzastykkke av skjermtiden. Meste parten av skjermtiden er nok tilknyttet "meningsløst tidsfordriv" vil jeg tro. Når det er sagt så stemme det jo at det er forskjell på skjermtid og gaming tid, men igjen han studere deltid så det kommer jo an på, går dette utover for eksempel sønnen/studie så er det jo ikke bra, bruker han denne tiden f.eks på dagtid eller når han ikke har sønnen så ser jeg ikke noe galt i det. Det er en hobby likt som alt annet, ingen som hadde reagert om tilsvarende tid ble brukt på mer "akseptable" hobbyer. Det kan og vær en fin hobby for far og sønn sammen, men som det meste andre, alt med måte. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #29 Skrevet 15. mai 2025 Hololo skrev (2 minutter siden): De tingene jeg har markert der er nok noe mange gjør daglig, men for de alle fleste så er dette en veldig lite pizzastykkke av skjermtiden. Meste parten av skjermtiden er nok tilknyttet "meningsløst tidsfordriv" vil jeg tro. Når det er sagt så stemme det jo at det er forskjell på skjermtid og gaming tid, men igjen han studere deltid så det kommer jo an på, går dette utover for eksempel sønnen/studie så er det jo ikke bra, bruker han denne tiden f.eks på dagtid eller når han ikke har sønnen så ser jeg ikke noe galt i det. Det er en hobby likt som alt annet, ingen som hadde reagert om tilsvarende tid ble brukt på mer "akseptable" hobbyer. Det kan og vær en fin hobby for far og sønn sammen, men som det meste andre, alt med måte. Jeg har veldig vanskelig for å tro at de fleste oppegående småbarnsforeldre bruker timesvis på meningsløs tidsfordriv. Som fulltidsstudent og småbarnsfar burde man ha mer en nok å henge fingrene i. Sønnen er på skole/sfo 7 timer om dagen mandag-fredag. Den tiden burde bli brukt til forelesninger, arbeidskrav og egenstudier. Når sønnen kommer hjem burde tiden gå til middagslaging, klesvask, rydding, følge opp på aktiviteter og tilbringe tid med sønnen. 3 kvelder i uken tilbringer vi tid i lag. Da gjenstår 4 kvelder i uken han kan bruke på akkurat det han vil (gaming). Han har ca 13 timer i uken hvor han har «tid» til å game, men han bruker over dobbelt så mye tid på det. 17 timer må altså bli tatt fra studietiden eller tiden han har sammen med sønnen. ts Anonymkode: fe2fd...41f 1 1
Hololo Skrevet 15. mai 2025 #30 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har veldig vanskelig for å tro at de fleste oppegående småbarnsforeldre bruker timesvis på meningsløs tidsfordriv. Som fulltidsstudent og småbarnsfar burde man ha mer en nok å henge fingrene i. Sønnen er på skole/sfo 7 timer om dagen mandag-fredag. Den tiden burde bli brukt til forelesninger, arbeidskrav og egenstudier. Når sønnen kommer hjem burde tiden gå til middagslaging, klesvask, rydding, følge opp på aktiviteter og tilbringe tid med sønnen. 3 kvelder i uken tilbringer vi tid i lag. Da gjenstår 4 kvelder i uken han kan bruke på akkurat det han vil (gaming). Han har ca 13 timer i uken hvor han har «tid» til å game, men han bruker over dobbelt så mye tid på det. 17 timer må altså bli tatt fra studietiden eller tiden han har sammen med sønnen. ts Anonymkode: fe2fd...41f Jeg er helt enig med deg, jeg svarer bare litt generelt, kjenner ikke til hvilke studie eller hvordan timesplanen hans ser ut, men er bare 4 timer dagen, jeg bruker ikke så mye tid foran skjerm daglig om du tar vekk jobben som jeg jo da bruker 8 timer på, og jeg gamer og. Men all statestikk viser at folk i dag har veldig mye tid til overs. Det var som jeg sa tidligere at det jo ikke er bra om dette går utover studie eller sønn, om dette kun er tidsfordriv på ledig fritid eller går på bekostning av andre viktige ting er jo veldig avgjørende, men dette er jo ikke noe noen her på KG har kunnskap å svare på.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #31 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Om man velger å scrolle timesvis på sosiale media fremfor å game så er det ikke noe bedre nei, men selvfølgelig har det noe å si hva man bruker skjermtiden sin på. 30 timer på gaming/scrolling på tlf er veldig usexy. Hadde det derimot vært 30 timer skjermtid som ble brukt på bussruter, nyhetsoversikt, Facebook-grupper for å følge opp sønnens fotballtreninger/cupper, skole/sfo app, lese seg opp på aksjer man ønsker å investere i, Duolingo for å lære seg et nytt språk, samt se en film sammen med sønnen og chille med en serie sammen med meg på kveldstid når man trenger å slappe av litt, så hadde det vært noe helt annet. Kan også legge til at det virker som om du har hengt deg opp i at han har «30 timer skjermtid». Det stemmer ikke. Han gamer 30 timer i uken. Mobilbruk og serier (som han også bruker mye tid på) kommer i tillegg til de 30 timene. ts Anonymkode: fe2fd...41f Selv jeg som ikke gamer skjønner at det gir mer å spille med feks venner enn å lese nyheter, sjekke vær osv osv. Anonymkode: df7ab...b6f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #32 Skrevet 15. mai 2025 Aldri helt skjønt meg på damer som vil date en filthy casual. Dette er en mann med liten gjennomføringsevne og totalt manglende forkjærlighet for side-quests. DUMP HAN!! Anonymkode: 9a12e...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #33 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har veldig vanskelig for å tro at de fleste oppegående småbarnsforeldre bruker timesvis på meningsløs tidsfordriv. Som fulltidsstudent og småbarnsfar burde man ha mer en nok å henge fingrene i. Sønnen er på skole/sfo 7 timer om dagen mandag-fredag. Den tiden burde bli brukt til forelesninger, arbeidskrav og egenstudier. Når sønnen kommer hjem burde tiden gå til middagslaging, klesvask, rydding, følge opp på aktiviteter og tilbringe tid med sønnen. 3 kvelder i uken tilbringer vi tid i lag. Da gjenstår 4 kvelder i uken han kan bruke på akkurat det han vil (gaming). Han har ca 13 timer i uken hvor han har «tid» til å game, men han bruker over dobbelt så mye tid på det. 17 timer må altså bli tatt fra studietiden eller tiden han har sammen med sønnen. ts Anonymkode: fe2fd...41f Utfra det du svarer i denne tråden virker dere å være ganske ulike. Du virker også å være svært kritisk til han. Så uavhengig av hva han velger å gjøre i sin fritid tror jeg ikke dette forholdet er noe å gå videre med. Anonymkode: e3c3f...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #34 Skrevet 15. mai 2025 Enda en tråd??? Du skriver jo nye tråder flere ganger i uken! Herregud... Anonymkode: 1700b...f2c 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #35 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har veldig vanskelig for å tro at de fleste oppegående småbarnsforeldre bruker timesvis på meningsløs tidsfordriv. Som fulltidsstudent og småbarnsfar burde man ha mer en nok å henge fingrene i. Sønnen er på skole/sfo 7 timer om dagen mandag-fredag. Den tiden burde bli brukt til forelesninger, arbeidskrav og egenstudier. Når sønnen kommer hjem burde tiden gå til middagslaging, klesvask, rydding, følge opp på aktiviteter og tilbringe tid med sønnen. 3 kvelder i uken tilbringer vi tid i lag. Da gjenstår 4 kvelder i uken han kan bruke på akkurat det han vil (gaming). Han har ca 13 timer i uken hvor han har «tid» til å game, men han bruker over dobbelt så mye tid på det. 17 timer må altså bli tatt fra studietiden eller tiden han har sammen med sønnen. ts Anonymkode: fe2fd...41f Han har iallfall valgt helt feil kjæreste. Anonymkode: 66818...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #36 Skrevet 17. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 12.46): 🚩🚩🚩 Hadde han så trappet ned til 10 timer i uken så hadde det fortsatt vært alt for mye!! Det der er jo helt sykt! Hadde ALDRI akseptert noe slikt..!! Anonymkode: 94b7e...47a Er det og gjøre noe som helst annet enn og jobb/ studere og gjøre husarbeid og holde deg i hånda i hele 1 time og 15 min i snitt hver dag som er rødt flagg ? Eller er det i gaming i seg selv? Hvis typen din hadde gamet imens du skrev dette hadde det vært rødt flagg? Bedre og henge på kg sammen med deg? Anonymkode: d403d...b41
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #37 Skrevet 17. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 13.46): Ingen spiller 1t 15 min av gangen. Ikke en gang jeg. Jeg er travel husmor med barn og hjem osv, men husker godt tiden da jeg spilte the Sims i timesvis hver kveld - før barn mao. Gleder meg til barna er større, så skal jeg gjøre det igjen. Men 1t 15 min daglig liksom... skjer ikke, kan bare la være. Mye bedre med to lange kvelder i uka f.eks. Eller bare en. Så man kan ikke sammenlikne gaming med å sjekke mobilen. Spiller man så spiller man, det er ikke candy crush. De er ting som krever tid for å gi den gleden man kan ha av det. Anonymkode: 5f335...8ef Det var vel snakk om snitt, og ingenting om hvilket spill. Jeg spiller mye mindre etter at jeg fikk barn, men kan godt spille 4 timer sammenhengende en lørdagskveld feks. Har ikke regnet ut noe ukessnitt, da måtte jeg regnet ut gjennom hele året. tror uansett ikke disse trådene handler om mengde fritid / frikvelder, men skepsis til gaming. Anonymkode: d403d...b41
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #38 Skrevet 17. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 14.20): Jeg bruker et par timer på tlf hver dag ja, det skal jeg innrømme. Det går da til musikk, kommunisere med venner som bor langt unna, kommunisere og planlegge både hverdag og arrangement, søke opp bussruter, bestille bussbilletter, sjekke været, følge med på nyhetsbildet, sjekke bankkonto, søke opp ting jeg må finne ut av (gjerne i jobbsammenheng) osv. Det kan ikke sammenlignes med gaming som man ikke får noe ut av (utenom glede og dopaminrush). Det går nok også litt tid hver dag til unødig scrolling, kanskje 20 min. Men jeg kan garantere at kjæresten min bruker mye lenger tid enn meg på meningsløs scrolling, i tillegg til de 30 timene i uken han bruker på gaming. ts Anonymkode: fe2fd...41f Altså, dere passer ikke sammen. Jeg hadde sett på deg som et rødt flagg om jeg var han. Du virker veldig kontrollerende, dømmende og selvhevdende. Ser på deg selv som et bedre menneske fordi du har andre interesser, sikkert bedre interesser. Han bruker ca 1/3 av sin fritid på gaming. Du synes det er usexy. Er det da noe mer å lure på? Han er ikke noe for deg, og du er ikke noe for han, enkelt og greit. Finn deg noen med mer godkjente interesser du, en som kler din arroganse, og la din nåværende kjæreste nyte livet sitt slik som faller seg best for han. Så kan du finne deg en fyr som lærer seg nye språk, leser aksjekursene og holder seg oppdatert på bussrutene. Vinn vinn 🥰 Anonymkode: 59b51...02c 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #39 Skrevet 17. mai 2025 "Ibelin" har tydeligvis blitt tatt opp som favoritt-alibiet til alle spilleavhengige som dropper normal sosial adferd for å sitte klistret til pc, konsoll eller mobiltelefonen sin. Dette på bekostning av familie, kjæreste og andre. Men Ibelin handler først og fremst om en gutt med en medfødt lidelse som etterhvert frarøvet ham bevegelighet og mulighet til normal sosial omgang. Han hadde venner før, men isolerte seg med spillet sitt når han satt lenket fast til rullestol og hjelpemidler. Foreldrene hans var kjempefortvilet fordi de trodde han levde et trist og isolert liv, helt til de etter hans død lærte at han levde livet sitt gjennom en rollefigur i spillverden og hadde et godt sosialt liv der inne. Å bruke denne historien til å rettferdiggjøre at funksjonsfriske mennesker pisser bort livet sitt ved å sitte lenket til skjermen 30 timer i uka er respektløst over for Ibelin. Det er veldig få mennesker som tjener penger på å være "toppidrettsutøver" i gaming, nok til å forsvare alt de ofrer. Generelt er alle typer avhengigheter et stort rødt flagg. Det handler om dårlig impulskontroll og egoisme og det blir aldri bedre i løpet av forholdet. Aldri, rett og slett. Anonymkode: a41c3...9a7 3 2
Hololo Skrevet 17. mai 2025 #40 Skrevet 17. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Ibelin" har tydeligvis blitt tatt opp som favoritt-alibiet til alle spilleavhengige som dropper normal sosial adferd for å sitte klistret til pc, konsoll eller mobiltelefonen sin. Dette på bekostning av familie, kjæreste og andre. Men Ibelin handler først og fremst om en gutt med en medfødt lidelse som etterhvert frarøvet ham bevegelighet og mulighet til normal sosial omgang. Han hadde venner før, men isolerte seg med spillet sitt når han satt lenket fast til rullestol og hjelpemidler. Foreldrene hans var kjempefortvilet fordi de trodde han levde et trist og isolert liv, helt til de etter hans død lærte at han levde livet sitt gjennom en rollefigur i spillverden og hadde et godt sosialt liv der inne. Å bruke denne historien til å rettferdiggjøre at funksjonsfriske mennesker pisser bort livet sitt ved å sitte lenket til skjermen 30 timer i uka er respektløst over for Ibelin. Det er veldig få mennesker som tjener penger på å være "toppidrettsutøver" i gaming, nok til å forsvare alt de ofrer. Generelt er alle typer avhengigheter et stort rødt flagg. Det handler om dårlig impulskontroll og egoisme og det blir aldri bedre i løpet av forholdet. Aldri, rett og slett. Anonymkode: a41c3...9a7 er enig i at bruken av Ibelin her inne er helt på jorde og brukes av folk som totalt har missforstått hva Ibelin prøve å formidle. Nå det er sagt, du sier at folk "pisser" vekk livet sitt, normalt jobber folk 8timer dagen, kan si 9 med reise, folk sover gjennomsnittelig 7 timer per natt, dvs si 8 timer "fritid" vær hverdag og ca 17 timer i helger, så folk har ca 74 timer fritid per uke. Hva bør disse brukes til for ikke "pisse" bort tiden sin? Hva mener du er akseptabelt? og hva må du gjør disse timene for å ikke ofre noe? å bruke 30 timer vær uke på gaming betyr ikke automatisk at de er spillavhengige, jeg brukte sikker mer en det i mine yngre dager. du er heller ikke alkoholiker om du går på fest i helgene. Avhengighet er først når det går ut over hverdagslig ting, skole/jobb f.eks. Med din logikk så kan vi jo ikke like eller har noen hobbyer uten at vi er avhengige eller sløser bort livet. Jeg skjønner virkelig at folk ikke evner å forstå at folk har forskjellige interesser. Det hadde vært null problem om noen brukt 30 timer på alt annet enn videospill 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå