Gå til innhold

Han jeg dater gamer 30 timer i uken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Han jeg dater studerer og har en 6 år gammel sønn som han har annen hver uke. Han anslår at han gamer ca 30 (!!) timer i uken, kanskje bittelitt mer de ukene sønnen ikke er der. Han har også andre hobbyer som trening og golf som han bruker tid på, og er sammen med meg ca 3 kvelder i uken. Jeg fikk litt sjokk da han fortalte det til meg. Tenker det er umulig at så mye gaming ikke går ut over studiene hans og/eller sønnen (?). Han sier at det blir annerledes om vi flytter i lag, at da kommer han til å trappe kraftig ned, men det sier vel alle (?). Hadde dere tenkt at dette var et giga rødt flagg, eller hadde dere gitt det en sjanse?

Anonymkode: fe2fd...41f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du startet andre tråder om dette? Føler jeg har lest samme problemstilling (gamer med sønn på deltid og studerer) minst to ganger før her nånylig.

Anonymkode: 1a78e...870

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Han kommer nok ikke til å trappe ned for mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært dealbreaker for min del i hvertfall. 

Anonymkode: 8e751...2ff

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

🚩🚩🚩

Hadde han så trappet ned til 10 timer i uken så hadde det fortsatt vært alt for mye!! 
Det der er jo helt sykt! 

Hadde ALDRI akseptert noe slikt..!!

Anonymkode: 94b7e...47a

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Da kan du vel bare stoppe datingen med han da? Om dette er noe som plager deg. Så enkelt er det!

Du kan fint avslutte det uten noe problem.

Endret av anon01
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stopp å date han

Anonymkode: db69d...4ea

AnonymBruker
Skrevet

En ting at det blir vanskelig å forholde seg til, men det er jo en totalt turnoff personlighet også.

Anonymkode: 6749b...e11

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis gamingen går ut over sønnen er det betenkelig, men det vet man ikke. Siden pappaen studerer kan det hende han har en del fritid mens sønnen er i barnehage/på skolen. 

Siden han bor alene skal han ha noe å gjøre når han har fri. Om han gamer eller ser på TV har egentlig ikke så mye å si, synes jeg.

Anonymkode: e3c3f...dd7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Man rekker jo ingenting annet om man skal gjøre aktivitet X i overkant av 4 timer hver bidige dag (eller fordele mer noen dager).

Her hadde jeg ikke gått videre - og sagt hvorfor.

Klart man kan rekke å game etter barn har lagt seg, men foreldre flest har ganske mange praktiske ting de MÅ gjøre etter leggetid. Særlig når man er alene.

Som forberede ting, rydde eller vaske, klesvask. Noen er effektive - men uansett får man ikke tid til 30 timer om man faktisk har kvalitetstid med barn - og skal prioritere hobbyer i barnefri uke. 

Så det hadde jeg sagt. Ser det ikke blir tid til ny relasjon, det kan jo umulig være tid til å stille opp for ungen heller?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde personlig valgt å satse på en annen mann og ville ansett det som et rødt flagg. Det ville ikke passet inn i det livet jeg har eller vil ha. Og da er vi ikke kompatible. 

Hva som er viktig og ikke for deg selv er det bare du som kan vite.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

🚩🚩🚩

Hadde han så trappet ned til 10 timer i uken så hadde det fortsatt vært alt for mye!! 
Det der er jo helt sykt! 

Hadde ALDRI akseptert noe slikt..!!

Anonymkode: 94b7e...47a

Så en time og et kvarter om dagen. La meg spørre, hvor mye skjermtid har du i livet ditt? Enten om det er tv, serier, filmer, scrolling på mobilen, sosiale medier. Er det noe mer enn en time og et kvarter daglig er du ikke noe bedre selv. Det er akkurat like hjernedøde aktiviteter som gaming.

Anonymkode: f9d55...34c

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei!

Han jeg dater studerer og har en 6 år gammel sønn som han har annen hver uke. Han anslår at han gamer ca 30 (!!) timer i uken, kanskje bittelitt mer de ukene sønnen ikke er der. Han har også andre hobbyer som trening og golf som han bruker tid på, og er sammen med meg ca 3 kvelder i uken. Jeg fikk litt sjokk da han fortalte det til meg. Tenker det er umulig at så mye gaming ikke går ut over studiene hans og/eller sønnen (?). Han sier at det blir annerledes om vi flytter i lag, at da kommer han til å trappe kraftig ned, men det sier vel alle (?). Hadde dere tenkt at dette var et giga rødt flagg, eller hadde dere gitt det en sjanse?

Om det er rødt flagg kommer nok an på deg. Noen liker gaming, setter pris på egentiden man får når partner gamer osv.
Men jeg vill definitivt forberedt meg på at det absolutt ikke endres til det bedre, at det potensielt kan endres til det verre (er han en slik som rømmer inn i et spill hver gang noe blir vanskelig i livet eller forholdet?). Hvis du er forberedt på å leve et liv som en god nr to etter gamingen, så er det jo ikke noe galt med det. Men du kan ikke komme ett år inn i samboerskapet og klage på gamigen, da blir det mange års bitterhet som venter deg. Enten akspeterer du det og lever med det, ellers bør du vurdere å trekke deg nå. Men da må du gi han grunnen også, at du ikke vil være nedprioritert, at du fortjener en voksen mann med jobb, ansvarsfølelse og som vet at man sover om natta. At det er dine forventninger til en livspartner, og at slik ting ser ut nå virker ikke det til å bli noen god match. Så kaaaaaan det jo hende han velger å vise deg hva som betyr mest for han. Og ja, det er en bonus om det er sant at han seeeeelvsagt skal trappe ned.

Jeg har en bror, han har alltid vært glad i gaming, helt fra tenårene, han er it-utdannet pga dette, tjener vedig godt, er godt gift (men ingen barn - av andre årsaker). Hos dem er det veldig enkelt, hver fredag kveld er gaming med kompisene. Mens alle de andre dagene er det ikke det. Da vet kona når hun kan drive med sitt, og det funker helt fint. Såpass må man selvsagt unne dem dersom de resten av tiden er oppegende, ansvarsfulle menn. Men hva rekker han av timer da ila en uke, kanskje 6-7 liksom...

30 er nesten som en heltidsjobb. Det er ganske sykt. 
Håper han har planer om å faktisk jobbe og tjene penger? Eller tenker han at du kan ta deg av den delen?
Pass deg for en mulig forvokst 17-åring som bare vil sitte på gutterommet og at du skal være mamma'n hans som rydder, vasker og lager mat. Kanskje har du allerede en anelse? For da skal jeg love deg forholdet blir kort! Det er så sykt turn-off. Og ekkelt...æsj altså. Men urovekkende mange menn er faktisk slik. Må bare lete etter de oppegående. 

Også et rødt flagg at han allerede har et forhold ba seg som tydeligvis ikke fungerte. Noen ganger skulle man ring refaranser før man ansetter en mann i et parforhold ;) Han lovte sikkert henne også at når de fikk barn skulle han seeeeelvsagt trappe ned... ad here he is... Vanskelig å vite, men man kan jo spekulere..

Anonymkode: 5f335...8ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så en time og et kvarter om dagen. La meg spørre, hvor mye skjermtid har du i livet ditt? Enten om det er tv, serier, filmer, scrolling på mobilen, sosiale medier. Er det noe mer enn en time og et kvarter daglig er du ikke noe bedre selv. Det er akkurat like hjernedøde aktiviteter som gaming.

Anonymkode: f9d55...34c

Ingen spiller 1t 15 min av gangen. Ikke en gang jeg. Jeg er travel husmor med barn og hjem osv, men husker godt tiden da jeg spilte the Sims i timesvis hver kveld - før barn mao. Gleder meg til barna er større, så skal jeg gjøre det igjen. Men 1t 15 min daglig liksom... skjer ikke, kan bare la være. Mye bedre med to lange kvelder i uka f.eks. Eller bare en. Så man kan ikke sammenlikne gaming med å sjekke mobilen. Spiller man så spiller man, det er ikke candy crush. De er ting som krever tid for å gi den gleden man kan ha av det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen spiller 1t 15 min av gangen. Ikke en gang jeg. Jeg er travel husmor med barn og hjem osv, men husker godt tiden da jeg spilte the Sims i timesvis hver kveld - før barn mao. Gleder meg til barna er større, så skal jeg gjøre det igjen. Men 1t 15 min daglig liksom... skjer ikke, kan bare la være. Mye bedre med to lange kvelder i uka f.eks. Eller bare en. Så man kan ikke sammenlikne gaming med å sjekke mobilen. Spiller man så spiller man, det er ikke candy crush. De er ting som krever tid for å gi den gleden man kan ha av det.

Spørs jo helt hva du spiller, det. For min del kan det fint greie seg med en halvtime, mens andre ganger går det en halv dag. Et par runder med Tekken eller Gran Turismo er jo noe helt annet enn ørten timer med Civ eller Elder Scrolls.

Anonymkode: 4a85e...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ser ikke helt problemet med gaminga, selv er jeg en mann på 40 har 2 kids 50% av tiden, jobber 100% følger opp skole/fritidsaktiviteter og holder hus i orden, og har i snitt 28timer igjen i uka når kidsa er hos meg som jeg kan se film/game på eller hva en jeg ønsker

Anonymkode: a7ddc...ddc

• Liker 1
Skrevet (endret)

En tredjedel av den voksne befolkningen bruker en eller annen form for digital skjerm mellom 4 og 6 timer hver dag

Tipper at en stor andel av den tredje delen svarer kritisk her.

ca 4 timer per dag bruke de fleste på skjerm, tenke litt heller at det er hvordan han bruker det, går det utover sønn, skolearbeid osv så er det jo absolutt ikke bra. har han bare mye ekstra tid så kan det jo vær en bra hobby å fylle tiden med.

Endret av Hololo
  • Liker 2
Skrevet

Hvor mange like tråder må du lage egentlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (13 minutter siden):

En tredjedel av den voksne befolkningen bruker en eller annen form for digital skjerm mellom 4 og 6 timer hver dag

Tipper at en stor andel av den tredje delen svarer kritisk her.

ca 4 timer per dag bruke de fleste på skjerm, tenke litt heller at dte er hvordan han bruker det, går det utover sønn, skolearbeid osv så er det jo absolutt ikke bra. har han bare mye ekstra tid så kan det jo vær en bra hobby å fylle tiden med.

Jeg bruker et par timer på tlf hver dag ja, det skal jeg innrømme. Det går da til musikk, kommunisere med venner som bor langt unna, kommunisere og planlegge både hverdag og arrangement, søke opp bussruter, bestille bussbilletter, sjekke været, følge med på nyhetsbildet, sjekke bankkonto, søke opp ting jeg må finne ut av (gjerne i jobbsammenheng) osv. Det kan ikke sammenlignes med gaming som man ikke får noe ut av (utenom glede og dopaminrush). Det går nok også litt tid hver dag til unødig scrolling, kanskje 20 min. Men jeg kan garantere at kjæresten min bruker mye lenger tid enn meg på meningsløs scrolling, i tillegg til de 30 timene i uken han bruker på gaming.

ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror han jeg dater gamer 5-10 timer i uka…

Anonymkode: 86004...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...