Krabba2k Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Hei. Er det noen som har spylt eggledere i Kristiansand? Evt hvor kan man gjøre det i nærheten? Jeg blir snart 34 år, har prøvd å bli gravid i 2 år nå uten en eneste positiv test. Har gått på Letrozol i over et år, flere ganger trippel dose og Ovitrelle sprøyte. Gynekologen sier at alt ser normalt ut, samboeren har også fått normal på sædprøve. Har normal syklus, men får eggløsning på litt forskjellige dager hver mnd. Kan man ha endometriose uten at gyn kan se det? Jeg hadde time til IVF som jeg hadde ventet på i 5 mnd, så ringte de dagen før timen å avlyste pga legen var blitt syk. Vet ikke når neste ledige time er. Merker jeg begynner å bli lei, å miste håpet om at jeg aldri kommer til å bli gravid..
mommyaka Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Får du eggløsning? Vet du når du har eggløsning? Jeg ville prøvd iui først
Krabba2k Skrevet 15. mai Forfatter #3 Skrevet 15. mai Ja jeg får eggløsning, men til forskjellige tidspunkter hver mnd. Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Fikk du noe utredning i det offentlige? Er en del ting som kan være årsaken til at du ikke blir gravid men jeg endte opp med IVF uansett pga alderen, selv om vi aldri fant noe årsak. Anonymkode: 8319c...009
Grüner Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Krabba2k skrev (2 timer siden): Hei. Er det noen som har spylt eggledere i Kristiansand? Evt hvor kan man gjøre det i nærheten? Jeg blir snart 34 år, har prøvd å bli gravid i 2 år nå uten en eneste positiv test. Har gått på Letrozol i over et år, flere ganger trippel dose og Ovitrelle sprøyte. Gynekologen sier at alt ser normalt ut, samboeren har også fått normal på sædprøve. Har normal syklus, men får eggløsning på litt forskjellige dager hver mnd. Kan man ha endometriose uten at gyn kan se det? Jeg hadde time til IVF som jeg hadde ventet på i 5 mnd, så ringte de dagen før timen å avlyste pga legen var blitt syk. Vet ikke når neste ledige time er. Merker jeg begynner å bli lei, å miste håpet om at jeg aldri kommer til å bli gravid.. Par som har prøvd aktivt i et år uten positivt resultat uten positivt resultat klassifiseres som infertile og anbefales IVF. Dere har prøvd aktivt i over 2 år uten positivt resultat, altså dobbelt så lenge, så hvis du fortsatt er innenfor aldersgrensen for IVF, ville jeg gått for det og ikke kastet bort mer tid på prøving på den naturlige måten og om du bør spyle eggledere. 1
Krabba2k Skrevet 15. mai Forfatter #6 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk du noe utredning i det offentlige? Er en del ting som kan være årsaken til at du ikke blir gravid men jeg endte opp med IVF uansett pga alderen, selv om vi aldri fant noe årsak. Anonymkode: 8319c...009 Ja jeg har fått utredning i det offentlige, har gått til gyn i 1,5 år. Tatt blodprøver ol å alt er fint, han kan ikke se at jeg har pcos eller endometriose. Prøvd Letrozol og Ovitrelle. Blir nok IVF om ingenting annet fungerer, er 33 men fyller 34 år om noen mnd. Takk for svar.
Krabba2k Skrevet 15. mai Forfatter #7 Skrevet 15. mai Grüner skrev (2 timer siden): Par som har prøvd aktivt i et år uten positivt resultat uten positivt resultat klassifiseres som infertile og anbefales IVF. Dere har prøvd aktivt i over 2 år uten positivt resultat, altså dobbelt så lenge, så hvis du fortsatt er innenfor aldersgrensen for IVF, ville jeg gått for det og ikke kastet bort mer tid på prøving på den naturlige måten og om du bør spyle eggledere. Jeg er 33 år, fyller 34 år om noen måneder, så blir nok IVF om ingenting annet fungerer. Vurderer å prøve å spyle egglederene, må bare finne ut hvor jeg kan gjøre det i nærheten. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå