AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Går ut i permisjon i juli, nav bruker vel et snitt av i nesten de siste månedene, betyr det at jeg ikke får den nye lønnen etter lønnsoppgjøret som gjelder fra 1. Mai? Anonymkode: 8cb18...e9b
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Tipper det kommer an på når du søker foreldrepenger. Anonymkode: 00c2a...e34
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipper det kommer an på når du søker foreldrepenger. Anonymkode: 00c2a...e34 Det blir automatisk gjort en måned før permisjonen når man legger den inn. Anonymkode: 8cb18...e9b
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Noen som forresten vet og ikke bare gjetter? Anonymkode: 8cb18...e9b
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Noen som forresten vet og ikke bare gjetter? Anonymkode: 8cb18...e9b Du kan jo ta kontakt med NAV på chat, så får du riktig svar med en gang. Anonymkode: 00c2a...e34
entotre123 Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Hei! Jeg lurte på det jeg å, fikk svar på søknad denne uken og da så jeg i vedtaket at de regnet utifra mai lønna. Som jo er første lønna med lønnsøkningen. Vet ikke om det har noe å si, men jeg har fast årslønn/månedslønn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Jeg har vært i permisjon samtidig som lønnsoppgjøret kom. Jeg fikk det, men fikk alltid lønn direkte fra arbeidsstedet. De fikk igjen av nav. Så det bør jo være likt? Anonymkode: 6494a...0b4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai entotre123 skrev (2 timer siden): Hei! Jeg lurte på det jeg å, fikk svar på søknad denne uken og da så jeg i vedtaket at de regnet utifra mai lønna. Som jo er første lønna med lønnsøkningen. Vet ikke om det har noe å si, men jeg har fast årslønn/månedslønn. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært i permisjon samtidig som lønnsoppgjøret kom. Jeg fikk det, men fikk alltid lønn direkte fra arbeidsstedet. De fikk igjen av nav. Så det bør jo være likt? Anonymkode: 6494a...0b4 Takk for svar! Anonymkode: 8cb18...e9b
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har vært i permisjon samtidig som lønnsoppgjøret kom. Jeg fikk det, men fikk alltid lønn direkte fra arbeidsstedet. De fikk igjen av nav. Så det bør jo være likt? Anonymkode: 6494a...0b4 Her kan det nok være forskjeller mellom å få foreldrepenger direkte fra NAV, eller om man får forskuttert fra arbeidsgiver (spesielt om arbeidsgiver er offentlig). Dette er hva NAV skriver selv: https://www.nav.no/foreldrepenger Foreldrepengene dine beregnes ut fra den inntekten du har hatt før foreldrepengeperioden din starter. Foreldrepengene dine beregnes kun én gang, og er den samme selv om tar ut foreldrepengene dine over flere perioder. (…) Foreldrepengene dine regnes vanligvis ut fra gjennomsnittet av inntekten du har hatt i de 3 siste kalendermånedene før foreldrepengeperioden din starter. (…) Har du fått en varig lønnsendring eller tariffendring i løpet av de 3 månedene, skal tidsrommet etter lønnsendringen legges til grunn. NAV gjør altså kun én beregning. Hvis du får foreldrepenger direkte fra NAV, eller arbeidsgiver kun forskutterer uten å evt skyte inn noe ekstra, vil du få med årets lønnsoppgjør kun hvis dette har effekt før du går ut i permisjon og NAVs utregning foretas. Hvis arbeidsgiver forskutterer OG dekker for eksempel mellomlegg over maks sum (6G?), som i det offentlige, vil du gå opp i lønn som vanlig, uavhengig av dato for permisjonsstart. Men jeg jobber ikke i NAV, så jeg ville lest NAV-siden over nøye, og kontaktet NAV hvis jeg var i tvil. Uansett er det ikke veldig mange kroner i lønnsoppgjøret da…. Anonymkode: 9e34c...88c
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Her kan det nok være forskjeller mellom å få foreldrepenger direkte fra NAV, eller om man får forskuttert fra arbeidsgiver (spesielt om arbeidsgiver er offentlig). Dette er hva NAV skriver selv: https://www.nav.no/foreldrepenger Foreldrepengene dine beregnes ut fra den inntekten du har hatt før foreldrepengeperioden din starter. Foreldrepengene dine beregnes kun én gang, og er den samme selv om tar ut foreldrepengene dine over flere perioder. (…) Foreldrepengene dine regnes vanligvis ut fra gjennomsnittet av inntekten du har hatt i de 3 siste kalendermånedene før foreldrepengeperioden din starter. (…) Har du fått en varig lønnsendring eller tariffendring i løpet av de 3 månedene, skal tidsrommet etter lønnsendringen legges til grunn. NAV gjør altså kun én beregning. Hvis du får foreldrepenger direkte fra NAV, eller arbeidsgiver kun forskutterer uten å evt skyte inn noe ekstra, vil du få med årets lønnsoppgjør kun hvis dette har effekt før du går ut i permisjon og NAVs utregning foretas. Hvis arbeidsgiver forskutterer OG dekker for eksempel mellomlegg over maks sum (6G?), som i det offentlige, vil du gå opp i lønn som vanlig, uavhengig av dato for permisjonsstart. Men jeg jobber ikke i NAV, så jeg ville lest NAV-siden over nøye, og kontaktet NAV hvis jeg var i tvil. Uansett er det ikke veldig mange kroner i lønnsoppgjøret da…. Anonymkode: 9e34c...88c Det er 25.000 mere pr år, selvfølgelig vil jeg ha med det. Anonymkode: 8cb18...e9b
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er 25.000 mere pr år, selvfølgelig vil jeg ha med det. Anonymkode: 8cb18...e9b Skjønner at du selvsagt ønsker det, men det vil ikke akkurat velte økonomien din hvis du ikke får det. Etter skatt er det ikke stor forskjell… Dessverre. Men om jeg tolker NAVs info riktig vil du få det siden det er en «varig lønnsendring» som kommer før du går ut i permisjon, så det burde gå bra. Anonymkode: 9e34c...88c
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Jeg gikk ut i permisjon 8. juli i fjor og fikk lønnsoppgjør som vanlig. Anonymkode: c1604...124
AnonymBruker Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Få deg en arbeidsgiver som forskutterer både sykepenger og foreldrepenger. Anonymkode: 09244...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå