Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg farget håret mitt i går, og ba om å få en brunfarge. jeg understreket også at jeg ikke ville ha med rødtoner. Men jeg fikk likevel en farge med rødtoner så nå har jeg rødbrunt hår som jeg ikke kler i det hele tatt. Jeg valgte også å gå til en frisør jeg ikke har brukt før. Så jeg vil ikke gå tilbake til henne og be om at hun retter det opp. Hun var ikke særlig flink til å klippe heller.

Vet dere om det er mulig å farge håret på nytt rett etterpå eller ta en minicolour for å få vekk det røde skjæret i håret?

AnonymBruker
Skrevet

det er egentlig umulig å svare på uten å se håret ditt eller vite hva hun brukte av farge men i teorien kan man farge over igjen ja. Jeg vil likevel råde deg til å gå tilbake til den som vet hva som ble gjort og brukt. 

Anonymkode: cba72...070

Skrevet

Vil generelt anbefale å vise frisøren et bilde av hvordan du vil ha det. Når man bare forklarer, er det lett at det blir misforståelser (selv om noen ting skulle man tro det ikke var mulig å misforstå).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det er egentlig umulig å svare på uten å se håret ditt eller vite hva hun brukte av farge men i teorien kan man farge over igjen ja. Jeg vil likevel råde deg til å gå tilbake til den som vet hva som ble gjort og brukt. 

Anonymkode: cba72...070

Ja, det er nok lurt å dra tilbake til samme sted, men jeg bare kvier meg for å klage. Bør kanskje bare bite i det sure eplet. Jeg tror at jeg ikke skjønner hva frisører snakker om når de snakker om varme og kalde toner. Og at det er kanskje der jeg tar feil. For er det slik at varme toner er rødlige mens kalde toner er noe annet?

AnonymBruker
Skrevet

Alle mørkere hårfarger ha rødpigmenter i seg, du ser det når du prøver å bleke det igjen, men så balanseres det ut ved å tilsette kalde toner. Noen får nesten alltid rødt/gyllent skjær, jeg er en av dem. Jeg har en kald mørk blond hårfarge naturlig som er  nesten umulig å få med hårfarge. Jeg ville i hvert fall bedt om å få fargekodene hun brukte så du vet hva utgangspunktet er om du skal korrigere det.

Anonymkode: 5383f...4e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle mørkere hårfarger ha rødpigmenter i seg, du ser det når du prøver å bleke det igjen, men så balanseres det ut ved å tilsette kalde toner. Noen får nesten alltid rødt/gyllent skjær, jeg er en av dem. Jeg har en kald mørk blond hårfarge naturlig som er  nesten umulig å få med hårfarge. Jeg ville i hvert fall bedt om å få fargekodene hun brukte så du vet hva utgangspunktet er om du skal korrigere det.

Ok, så hvis hun farger med en kald tone oppe på dette håret så kan noe av rød-skjæret dempes?

Jeg er mørk blond med rødlige toner i håret, men er nå i ferd med å bli grå. Så det er mulig at jeg også pleier å få litt rødaktig skjær i håret når jeg farger det mørkt. Jeg har som regel vært blond/bleket det de siste årene, men etter jeg mistet håret, og det nå er på vei ut igjen så tenkte jeg at en mørk farge ville passe til det korte håret mitt

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på utgangspunktet. Fargekorrigering kan være komplisert, spesielt på allerede farget hår. Du vet ikke alltid hvordan håret til kunden reagerer, selv om fargen du setter i seg selv burde være riktig. Fargen kan også se grei ut inne, men ha rødskjær i sola. 

Derfor tenker jeg at fargekoden er viktig, for om den i utgangspunktet var kald så responderer kanskje ikke håret ditt som forventet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har naturlig rødlige toner i håret ditt så vil du vel også passe rødtone i hårfargen?

Anonymkode: 93ef4...de4

Skrevet

Med en gang man setter farge vil det bli en varmere farge. En mørkere farge gir mer rødskjær og en lysere farge gir gylden skjær. Det er umulig å ikke få det,uansett hvor kald farge man blander. Fargen kan være fin og kald så lenge ikke sollyset eller en spot treffer rett på fargen, men det er vanskelig på denne tiden av året.

Grunnen til at farge gjør det varmt, er at hydrogenperoksid går først inn og åpner håret, som da betyr at den blekner håret litt, før fargemolekylene går inn og setter seg. Det er derfor når fargen falmer, at det ser blass og bleket ut. 

Hvis du farger håret på grunn av grått hår, er man nødt å bruke en del naturfarge i blandingen for at det skal dekke (som er varme i). Det hadde ikke dekket med kun en ask farge. 

Om du har fått veldig rødt hår, er det merkelig. Ville gått tilbake, si det på en fin måte og være hyggelig. Jeg er helt sikker på at frisøren vil ta det fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...