Memorangen Skrevet 15. mai #21 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må klare å skille mellom de naturlige gnisningene og grupperingene som er her og der, og svinger over tid. Enkelte mødre slenger ut "mobbekortet" alt for tidlig. Ringer og styrer og ordner på, krever svar, fra foreldre og skole. Og evner ikke at det er de selv som til slutt er årsaken til problemene. Anonymkode: 5430c...3ed Det er ikke en naturlig gnisning å bli utestengt og ikke hilse på en klassekamerat. Det hadde jeg aldri tolerert. Det barn må lære seg er at man trenger ikke være bestevenn med alle og vi er alle forskjellige, men man skal respektere hverandre og behandle hverandre bra. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #22 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forklarer at de fleste jentene som var dritt da jeg vokste opp fortsatt er det og er veldig lite populære i det lille lokalsamfunnet vårt. De fleste av de har verke kjæreste eller noe særlig med venninner den dag i dag. Ehh.... du klager på at ungdommen ikke oppfører seg og så presterer du selv å snakke dritt om andre. Jaja.... og så lurer du på hvor ungene har det fra? Bruk litt mer speil og mindre lupe Anonymkode: 97b7d...c4d 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #23 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle har internett. har sjekket min datters jevnlig og finner ikke noe der. Hun har heldigvis andre venner og fritidsaktiviteter og jeg forteller henne daglig at hun ikke skal bry seg om disse jentene. Jeg forklarer at de fleste jentene som var dritt da jeg vokste opp fortsatt er det og er veldig lite populære i det lille lokalsamfunnet vårt. De fleste av de har verke kjæreste eller noe særlig med venninner den dag i dag. Men når det er så ille at en jente får sitte slik hjemme i deres eget selskap får meg til å stusse. Jeg hadde aldri godtatt dette mot besøket vårt hjemme hos oss, uansett. Blir siste gang vi drar i selskap dit og fadderbarnet mottar vipps heretter Anonymkode: f5c66...027 Så dette er eit dagleg tema hos dere...?? Anonymkode: 86a1e...8cb
Sandie Skrevet 15. mai #24 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har disse jentene inkludert din datter INTERNETT tilgang via mobil/pc/nettbrett? Om så, kanskje problemet eller svaret på hvorfor de oppfører seg sånn der. Ville absolutt sjekket dette. Sånn uten om det, så tenker jeg at du må ikke blande deg på en måte som gjør det vanskeligere for din datter, det du skriver i HI er allerede ganske invaderende, og ja man skal ha null toleranse for mobbing, men dessverre så gjør du vondt bare verre. Når man er tenåring så må man også få lov til å bestemme selv hvem man henger mye med og ikke, og foreldrene burde ikke lenger gripe inn i hvem som får lov til å bli med på "leken". Har ikke din datter andre jenter og være med? Det er jo ikke noe gøy å prøve å henge med jenter som ganske tydelig ikke vil være venn? Jentedrama gir seg sjeldent, vet om 50-60 åringer som fortsatt holder på med baksnakking og utestenginger, for å så "slippe" de andre inn igjen, for å så slenge drit igjen. Altså the shit is never ending. Derav er det bedre å lære seg å se sin verdi og finne seg mennesker som faktisk vil være venn med deg andre plasser Anonymkode: 57f35...6b0 De voksne damene i 50-60 årene som holder på sånn finnes absolutt ja, men det tror jeg er de som aldri har blitt konfrontert med sin egen drittoppførsel. Det TS beskriver er mobbing og 13-år gamle tenåringsprinsesser som aldri har måttet stå til rette for det de gjør er ikke voksne nok til å «rydde opp selv». Det er en forskjell på å få lov å velge egne venner og å oppføre seg dårlig på den måten som beskrives her. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #25 Skrevet 15. mai Når det ikke nytter å snakke med foreldrene en gang. Er det kanskje like greit at barna ikke har så mye kontakt. Prøv å hjelpe datteren din, til å få andre venner. Selv om du er fadder til det minste barnet. Hadde det vært uaktuelt for meg å være venninne med en som er så lite til stede i barnas oppdragelse. Anonymkode: d5edd...91e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #26 Skrevet 16. mai Jeg synes at dere må slutte å være så konfliktsky. Når foreldrene ikke oppdrar, så ville jeg i situasjonen sagt "HEI KRISTINE" ekstra høyt. Hvis hun fremdeles ikke svarte, ville jeg kommentert at det er vanlig høflighet å svare når man blir snakket til. Ta det i situasjonen, korriger der og da, i stedet for å ta det opp i etterkant. Anonymkode: 29123...c05 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #27 Skrevet 16. mai Det er typisk at foreldrene til de som utestenger bortforklarer og driver med «victim blaming». Mitt råd er å kutte disse barna ut 100%. Barn med dårlig oppdragelse er ikke noe å samle på. Anonymkode: 98673...715 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #28 Skrevet 3. september Hei, jeg kom over din henvendelse da jeg søkte litt etter råd for hva jeg som mamma skal foreta meg i situasjonene jeg er i som er lik din situasjon. Hvordan har det gått med din datter? Tok du noe mer kontakt med foreldre eller skole eller lot dere tiden gå? Anonymkode: fbede...877
AnonymBruker Skrevet 3. september #29 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei, jeg kom over din henvendelse da jeg søkte litt etter råd for hva jeg som mamma skal foreta meg i situasjonene jeg er i som er lik din situasjon. Hvordan har det gått med din datter? Tok du noe mer kontakt med foreldre eller skole eller lot dere tiden gå? Anonymkode: fbede...877 Hei. Foreldre har tydeligvis tatt i ett tak i sommer, for nå, etter skolestart, er jentegruppa plutselig sammensveiset og stemninga er god igjen blant alle Anonymkode: f5c66...027 2
Hannabanna Skrevet 3. september #30 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 12.32): Jeg får inntrykk av at du blander deg litt for mye.. De må prøve å finne ut av ting selv i denne alderen, og la det gå seg til. For det svinger enormt, hele tiden, klikker her, uvenner der, så tilbake. Men om mamma begynner å ringe rundt, kreve flytting mellom klasser, og alt slikt, så blir man "den sære" på mer permanent basis. Anonymkode: 5430c...3ed Når datteren ønsker at mamma skal være med for å forsyne seg så er det jo ett klart tegn på at noe galt. Det er som regel foreldrene til de som utestenger som mener at andre foreldre bryr seg for mye. Mobbing er ikke noe som svinger og er helt klart ett problem generelt på landsbasis. 1
Hannabanna Skrevet 3. september #31 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 17.28): Så dette er eit dagleg tema hos dere...?? Anonymkode: 86a1e...8cb Hvis ett barn blir utestengt og mobbet er det da naturlig at det er ett daglig tema om datteren er lei seg. Ser ikke poenget ditt. 2
tb123 Skrevet 3. september #32 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei. Foreldre har tydeligvis tatt i ett tak i sommer, for nå, etter skolestart, er jentegruppa plutselig sammensveiset og stemninga er god igjen blant alle Anonymkode: f5c66...027 Så godt å høre for deres del Her har det bare blitt verre over sommeren og min datter blir til dels inkludert på skolen - tydelig falske jenter også ovenfor meg når jeg er til stede, men på fritiden så blir hun ekskludert og får ikke være med. Dette dreier seg om mange jenter og de "henger" ofte i nærheten av der vi bor så det er kjempe leit for min datter å se at alle er sammen men hun får ikke være med. Jeg klarer ikke å finne årsaken til hvorfor det er sånn, og jeg er rådløs for hva jeg skal gjøre. Min datter vil ikke at jeg skal gå til foreldrene, for da blir det bare verre sier hun og da vil de bare bli ennå styggere og blikke og utestenge på skolen også, det har skjedd tidligere. Jeg har snakket med lærer så hun er klar over det og vil følge med, men det er vanskelig for henne for de er smarte og viser ikke dette på skolen eller ovenfor andre voksne som jeg skrev over. Jeg syntes dette er kjempe vanskelig, og det går også ut over meg psykisk - føler så med min datter 🥲 2
AnonymBruker Skrevet 3. september #33 Skrevet 3. september tb123 skrev (2 timer siden): Så godt å høre for deres del Her har det bare blitt verre over sommeren og min datter blir til dels inkludert på skolen - tydelig falske jenter også ovenfor meg når jeg er til stede, men på fritiden så blir hun ekskludert og får ikke være med. Dette dreier seg om mange jenter og de "henger" ofte i nærheten av der vi bor så det er kjempe leit for min datter å se at alle er sammen men hun får ikke være med. Jeg klarer ikke å finne årsaken til hvorfor det er sånn, og jeg er rådløs for hva jeg skal gjøre. Min datter vil ikke at jeg skal gå til foreldrene, for da blir det bare verre sier hun og da vil de bare bli ennå styggere og blikke og utestenge på skolen også, det har skjedd tidligere. Jeg har snakket med lærer så hun er klar over det og vil følge med, men det er vanskelig for henne for de er smarte og viser ikke dette på skolen eller ovenfor andre voksne som jeg skrev over. Jeg syntes dette er kjempe vanskelig, og det går også ut over meg psykisk - føler så med min datter 🥲 Ikke noe gøy å høre. Håper at det ordner seg for dere ❤️ dett tar på, det vet jeg. Og det er vanskelig å vite hva en skal gjøre i slike situasjoner Anonymkode: f5c66...027
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå