Gå til innhold

Er alt fantastisk i forholdet ditt, eller noe du går rundt og ønsker var annerledes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, alt er ikke fantastisk og flott i vårt forhold, og det er flere ting jeg skulle ønske var annerledes.

Samtidig, ja, jeg kan leve i dette forholdet livet ut, selv om ingenting endrer seg. Jeg kan derimot ikke forvente at jeg vil være lykkelig hele tiden. Slik jeg opplever det, går det til tider litt i bølger/perioder. Litt opp og litt ned, men i det store bildet er jeg tilfreds og godt fornøyd - noe jeg anser som både realistisk og naturlig.

21 år sammen.

Anonymkode: 81de5...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk som sier at de aldri krangler og at alt er bra i forholdet, er ikke ærlige. De som har "perfekte" forhold utad har selvsagt ting de sliter med de også, men de velger å lyve for seg selg og andre, og/eller de er underkuet at partneren og tør ikke si noe annet.

I alle mellom-menneskelige forhold vil det finnes friksjoner, uenigheter og konflikter.  I gode forhold anerkjenner man dette, og jobber med det.

Anonymkode: 7af6c...7a9

Tull. Vi krangler aldri. Diskuterer ja. Hvorfor skal vi krangle om det ikke er noe å krangle om? Han er min bestevenn. Krangler du ofte med la oss si din bestevenninne? Ingen behov å krangle når det ikke finnes grunn. Vi diskuterer saklig.

Anonymkode: 42cf3...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Vi krangler aldri. Diskuterer ja. Hvorfor skal vi krangle om det ikke er noe å krangle om? Han er min bestevenn. Krangler du ofte med la oss si din bestevenninne? Ingen behov å krangle når det ikke finnes grunn. Vi diskuterer saklig.

Basert på det forrige innlegget ditt høres det ut som du er i et forhold der du er det needy lille barnet og han er forelderen/overhodet som passer på den lille jenta si. Hvis du hadde turt å stå på ditt og hevde deg som et voksent menneske hadde nok dere også kranglet ja. Er du redd for at han skal bli sint og slå deg? 

Det er menneskelig å bli sint, men det er overaskende mange kvinner som er underkuet og redde for å vise (og i det hele tatt føle!) agressjon. Selv i Norge, i 2025. Og da kan man selvsagt skryte på seg at man "aldri krangler". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Basert på det forrige innlegget ditt høres det ut som du er i et forhold der du er det needy lille barnet og han er forelderen/overhodet som passer på den lille jenta si. Hvis du hadde turt å stå på ditt og hevde deg som et voksent menneske hadde nok dere også kranglet ja. Er du redd for at han skal bli sint og slå deg? 

Det er menneskelig å bli sint, men det er overaskende mange kvinner som er underkuet og redde for å vise (og i det hele tatt føle!) agressjon. Selv i Norge, i 2025. Og da kan man selvsagt skryte på seg at man "aldri krangler". ;)

Du høres ut som du har opplevd mye dritt i livet. Snakker du av egen erfaring?😅 Hvilket innlegg skrev jeg forresten? Jeg er ei skikkelig sta dame som virkelig ikke er underkuet. Du må leve i et fryktelig dårlig forhold selv, eller dessverre hatt mange dårlige rollemodeller i ditt liv så tror at folk som ikke krangler er underkuet🤣 Eller er du fra Midtøsten? 

Min mann er bare helt fantastisk,  har du et problem med det. Lukter sjalusi av et bitter menneske her. Synd for deg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk som sier at de aldri krangler og at alt er bra i forholdet, er ikke ærlige. De som har "perfekte" forhold utad har selvsagt ting de sliter med de også, men de velger å lyve for seg selg og andre, og/eller de er underkuet at partneren og tør ikke si noe annet.

I alle mellom-menneskelige forhold vil det finnes friksjoner, uenigheter og konflikter.  I gode forhold anerkjenner man dette, og jobber med det.

Ville aldri sagt til folk at vi aldri krangler, for enten ville de ikke trodd på det eller trodd at vi skjuler ting for hverandre. Problemene i våre liv er i hovedsak ytre utfordringer som ikke handler om vårt forhold i seg selv, feks at vi i løpet av forholdet har mista til sammen 3 foreldre. Vi jobber med ting, men det skjer ikke via krangel.

Men jeg sier aldri til folk at vi ikke krangler, for jeg vil ikke at de skal lage sine egne rare versjoner av vår dynamikk.

Anonymkode: bf0dd...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 12.41):

Skulle ønske vi var mer et team som dro lasset sammen.

Føler at jeg er den som drar i gang ting, ordner ting osv, og at han bare er med.

Anonymkode: 9ea04...4e9

Jeg har det nøyaktig likt! Føler med deg. Det er lite tak i han, og lite energi. Jeg får ting til å skje og gjør det meste av det her hjemme. Jeg har mye energi og ønsker å gjøre mye. Det er en krasj dessverre. Men jeg vil allikevel være sammen med han. Blir bare usikker innimellom...

Anonymkode: 1be18...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det nøyaktig likt! Føler med deg. Det er lite tak i han, og lite energi. Jeg får ting til å skje og gjør det meste av det her hjemme. Jeg har mye energi og ønsker å gjøre mye. Det er en krasj dessverre. Men jeg vil allikevel være sammen med han. Blir bare usikker innimellom...

Anonymkode: 1be18...a3d

Jeg blir også usikker. Han er en flott mann med mange gode kvaliteter, mens hans mangel på initiativ og driv gjør med helt tullerusk. Jeg opplever det som at han blir en slags gratispassasjer som jeg må bruke ekstra energi på å dra med meg.

Alle livets store ting er det jeg som tar intitativ til. Kanskje vi skulle flyttet? Prøve og få barn til høsten? Prat om ekteskap? Han er med han. Men det kommer aldri fra han; han sitter fornøyd på sofaen og smiler. 

Alltid jeg som undersøker ting. Bestiller. Avtaler ting. Lager planer. 

«Men jeg synes jo det er kjekt jeg også» eller «Men jeg sier jo at jeg vil være med» sier han når jeg konfronterer han med at han virker uinteressert. 

Ja, du synes kanskje det er kjekt tenker jeg… du vil sikkert «bli med». Men hvorfor tar han aldri noe intitiativ? For å avlaste meg?

Menn altså..

Anonymkode: 9ea04...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...