Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #1 Del Skrevet 15. mars 2006 Ville du kjørt bil eller tatt tog hvis du skulle en helg t/r kristiansand-oslo eller omvendt? i fjor bodde jeg i oslo og var ofte i kristiansand, nå bor jeg på sørlandet og er ofte i oslo, og hver gang jeg skal til oslo lurer jeg på om jeg skal kjøre eller ta toget. jeg pleier å bytte på litt... det er så utrolig langt å reise alene jeg ender som regel opp med å kjøre fordi jeg liker friheten det gir, og synes det går fortere. men det er slitsomt å kjøre så langt også. denne gangen skal jeg på fest på lørdagen, og kjøre nedover på søndagen igjen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. mars 2006 #2 Del Skrevet 15. mars 2006 Bil, helt klart. Vi kjører faktisk helt til Stavanger på langhelger. Jeg liker friheten, muligheten til å stoppe når jeg vil. Jeg synes tog er slitsomt, med barneskrik, prating og forstyrrelser hele tiden, kan ikke slappe av. I bilen har jeg noe å gjøre hele tiden (altså kjøre), kan høre på musikk og har med drikke og biltursnop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #3 Del Skrevet 15. mars 2006 Bil, helt klart. Vi kjører faktisk helt til Stavanger på langhelger. Jeg liker friheten, muligheten til å stoppe når jeg vil. Jeg synes tog er slitsomt, med barneskrik, prating og forstyrrelser hele tiden, kan ikke slappe av. I bilen har jeg noe å gjøre hele tiden (altså kjøre), kan høre på musikk og har med drikke og biltursnop. ← Men du sier "vi"... hvis både meg og typen skal til oslo så kjører vi helt klart. men jeg reiser ofte alene. kjører du oslo-stavanger alene hver gang også? jeg har kjørt krsand-oslo alene så mange ganger og føler meg drit lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. mars 2006 #4 Del Skrevet 15. mars 2006 Nei, det er jo sant. Vi er alltid to, og kan dermed prate sammen og ikke minst bytte på å kjøre. Men jeg er temmelig lei veien til Stavanger må jeg si, særlig fra Kristiansand og videre, da kommer plutselig en merkbar endring i antall bensinstasjoner, spisesteder eller lignende, og det som finnes stenger kl 22, så doturer og snackskjøp må planlegges godt. Irriterende. Men, uansett, jeg hadde helt klart kjørt til Kristiansand alene likevel. Du skriver imidlertid at du skal på fest dagen før du reiser tilbake, så jeg ville kanskje vurdert hvilken tilstand du kommer til å være i dagen etter. Ikke nødvendigvis slik at du er alkoholpåvirket, men en sen og livlig fest (selv uten alkohol) kan bli såpass slitsom at det er tungt å kjøre. Men, det er jo bare 4 timer også da. Tog har jo sine fordeler, og hvis du klarer å stenge ute andre forstyrrelser er det jo en glimrende mulighet til å slappe av med en god bok, eller ta med laptop'en og surfe på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #5 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg hater å kjøre tog, så jeg ville helt klart kjørt bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #6 Del Skrevet 15. mars 2006 Tog! Da kan du lese (ta eventuelt med ørepropper om du lett blir forstyrret), høre på musikk, vandre litt rundt omkring, ta en kopp kaffe, ta en blund... og det er mer miljøvennlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #7 Del Skrevet 15. mars 2006 Arkana jeg kjenner godt til strekningen Kristiansand-Stavanger! Har kjørt den en del... og i sommer kjørte jeg oslo-stavanger. urk får ikke vandra så mye i toget med hund, men ellers er det forsåvidt greit. eneste er at det blir pes å sitte pådyreplassene dersom det er noen andre reisende med dyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 15. mars 2006 #8 Del Skrevet 15. mars 2006 Har bare kjørt fra oslo til kristiansand en gang, alene, og det var kjedelig. Men siden jeg skulle hente noen, var vi to på tilbaketuren og det ble morsomt (for meg som ikke var sliten etter quart'n) Skal jeg på slike turer alene, blir det med tog. Her kan jeg bruke dvd-spilleren min og se på film og annet moro. Bestiller plass på nsb komfort og får stikkontakt til maskinen, så jeg slipper å bekymre meg over tomt batteri. Og de fleste småbarnfamilier sitter ikke her, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #9 Del Skrevet 15. mars 2006 Tog. Fordi når man skal på fest er det ikke veldig kult å kjøre selv tilbake i bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 15. mars 2006 #10 Del Skrevet 15. mars 2006 hvis du ikke må dra tilbake veldig tidlig på søndagen så ville jeg kjørt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. mars 2006 #11 Del Skrevet 15. mars 2006 Det går vel buss også, gjør det ikke? Kanskje et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. mars 2006 #12 Del Skrevet 15. mars 2006 Avskyr å reise med tog, så jeg hadde helt klart kjørt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #13 Del Skrevet 15. mars 2006 Tog. Det er også mest miljøvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 15. mars 2006 #14 Del Skrevet 15. mars 2006 Bruker alltid ekspressbuss om jeg skal aleine fra Tønsberg til Oslo og liker buss mye bedre enn tog. Så sørlandsekspressen ville jeg tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 15. mars 2006 #15 Del Skrevet 15. mars 2006 Bruker alltid ekspressbuss om jeg skal aleine fra Tønsberg til Oslo og liker buss mye bedre enn tog. Så sørlandsekspressen ville jeg tatt ← Enig, kjekt og billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 15. mars 2006 #16 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg hadde valgt bussen jeg. skumle veier å kjøre på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #17 Del Skrevet 16. mars 2006 Arkana jeg kjenner godt til strekningen Kristiansand-Stavanger! Har kjørt den en del... og i sommer kjørte jeg oslo-stavanger. urk får ikke vandra så mye i toget med hund, men ellers er det forsåvidt greit. eneste er at det blir pes å sitte pådyreplassene dersom det er noen andre reisende med dyr... ← og dere som foreslo buss; jeg kan nok ikke ta buss med hund det blir visst bil denne gangen også ser det ut til. laaangt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. mars 2006 #18 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har tatt buss med hunden min, men det er en cavalier da, så den er ikke så stor. Men om jeg ikke skulle ha tatt buss ville jeg nok ha tatt tog. Da kan man sove, lese osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #19 Del Skrevet 16. mars 2006 Kjørte jeg var langt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #20 Del Skrevet 21. mars 2006 Det endte med at jeg måtte sette igjen bilen i Oslo og ta toget tilbake Jeg glemte meg helt vekk på festen på lørdag, og holdt på til 0600 på morgenen. klarte så vidt å skrape meg sammen og komme meg på toget, og vi satt stua sammen 5 hunder på 3 dyreplasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå