Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt fin dressbukse og fin skjorte som de skulle bruke. Men nå er det meldt 22 grader. Ville du tatt på de marineblå shorts og piquet skjorte eller dressbukse og piquet skjorte?

Anonymkode: 9de80...189

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er barn! Å koke over pga "ettikette" ble vi ferdig med i forrige årtusen, tenker jeg. 

Men det er lov å velge en pen shorts, unngå badeshortsen i selskap liksom.

Anonymkode: 16aba...06e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har kjøpt fin dressbukse og fin skjorte som de skulle bruke. Men nå er det meldt 22 grader. Ville du tatt på de marineblå shorts og piquet skjorte eller dressbukse og piquet skjorte?

Det er meldt varmt utpå dagen, men morgen og formiddag vil fremdeles være kjølige (spesielt i skyggen)

Jeg ville valgt langbukser først på dagen, og så latt de bytte til lettere klær når det blir varmt.

Anonymkode: d471a...4a4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er meldt varmt utpå dagen, men morgen og formiddag vil fremdeles være kjølige (spesielt i skyggen)

Jeg ville valgt langbukser først på dagen, og så latt de bytte til lettere klær når det blir varmt.

I hele landet?

Anonymkode: 81f48...cc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her går barnetoget kl 10. Det blir ikke 22 grader da. Barnet kan evt skifte klær om dere skal på skolen eller se på russetoget senere på dagen 

Anonymkode: af302...54d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I hele landet?

Vi må liksom legge til grunn at TS ikke bor i Kirkenes når det er meldt 22 grader DER HUN ER….

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hele landet?

I alle fall på østlandet der jeg bor.  Der er det meldt 22 grader utpå dagen, men kjølig morgen/formiddag

Screenshot_20250515_103812_Chrome.thumb.jpg.0e7f6416da6642705fe54c5aaa403d1d.jpg

AnonymBruker
Skrevet

På 17. mai har alltid komfort vært første prioritet på barna. Pent, men komfortabelt. Så er det shorts vær går de selvfølgelig i shorts. Man kan kle seg pent i shorts også. 

Hos oss er det veldig varmt på gradestokken, men utrolig kald vind, så ikke la deg lure av det bare.

Anonymkode: 8da6f...3a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på når toget går, tenker jeg. Her starter det ganske tidlig, kl. 10, og vi dropper folketoget, som går på ettermiddagen. Så vi satser på at det er ikke så varmt såpass tidlig på dag, og barnet går med langbukse fordi hen vil det. Jeg dropper bunad da, klarer ikke den i solsteiken. 

Går så klart fint med shorts. 

Anonymkode: c28d6...b37

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det shorts utpå dagen. Toget begynner litt senere her. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn en annen skjorte enn pique og bruk langbukse.

Anonymkode: adb77...a4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er tusenvis av barn som skal gå i ullbukse og ulljakke fra tidlig morgen til langt ut på ettermiddagen mens de marsjerer og spiller et instrument i 22 grader.

Da tåler vel de andre å ha på seg en dressbukse noen timer.

Tenk på alle barna som må gå med korpsuniform i ull i 22 grader mens de spiller et instrument.

Anonymkode: d48f6...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke innafor. I hvert fall ikke hvis man skal gå i tog. Barn overlever et par timer i penbukse, så kan man heller skifte etterpå før man skal leke. 

Anonymkode: b65ae...3a5

• Liker 1
Skrevet

I alle fall på østlandet der jeg bor.  Der er det meldt 22 grader utpå dagen, men kjølig morgen/formiddag

Screenshot_20250515_103812_Chrome.thumb.jpg.0e7f6416da6642705fe54c5aaa403d1d.jpg

Og den samme iskalde nordavinden som vi har hatt i det siste, nesten verre enn i dag. Absolutt ikke shortsvær mener jeg. 

• Liker 3
Skrevet

Shorts funker da fint det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er tusenvis av barn som skal gå i ullbukse og ulljakke fra tidlig morgen til langt ut på ettermiddagen mens de marsjerer og spiller et instrument i 22 grader.

Tenk på alle barna som må gå med korpsuniform i ull i 22 grader mens de spiller et instrument.

Ingen grunn til å sulte i Norge fordi det finnes ffattigere barn andre steder. 

hvis DU på død og liv skal spille i korps og gå kledd ubehagelig så vær så god! Men ikkke tving meg til å lide pga dine livsvalg…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her var det faktisk det ene barnet som går i korps som oppfordret lillebroren til å gå i shorts på 17 mai😅 Så jeg tror ikke at de er så veldig opptatt av at andre skal «sympati kle på seg» fordi de går rundt i varm uniform

Så her blir det en i uniform, og en i fin ny shorts, skjorte, sløyfe og cardigan

Anonymkode: ba738...fe5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (8 timer siden):

Og den samme iskalde nordavinden som vi har hatt i det siste, nesten verre enn i dag. Absolutt ikke shortsvær mener jeg. 

Absolutt.  Men her skal vinden tørne litt mer østlig utover dagen, samtidig som temperaturen stiger, og da kan det blir shortsvær på ettermiddagen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her var det faktisk det ene barnet som går i korps som oppfordret lillebroren til å gå i shorts på 17 mai😅 Så jeg tror ikke at de er så veldig opptatt av at andre skal «sympati kle på seg» fordi de går rundt i varm uniform

Så her blir det en i uniform, og en i fin ny shorts, skjorte, sløyfe og cardigan

Anonymkode: ba738...fe5

var ikke snakk om sympatipåkledning. Prøvde bare å formidle det poenget at det er ikke spesielt synd på barn som må gå et par timer i dressbukse fordi vi pynter oss på 17. mai. Prøvde bare å sette dullingen i litt perspektiv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på med short og pique, det er mye bedre med en fornøyd og komfortabel unge på 17.mai, enn en unge som klager og svetter hele dagen på grunn av for varme klær. 

Ikke bry deg om de lettkrenka folkene her som sier det ikke er innafor, jeg tror de forveksler et barnetog med et moteshow. 

Anonymkode: d2ee4...324

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...