Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får dere økonomien til å gå opp? Hvordan ser budsjettet ut? Spesielt med store barn/ungdommer som koster en del.

Anonymkode: c593c...f62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør på minstesats, og nå som yngste ble 18 år, så mistet jeg 14 000 kr i måneden. Så jeg klarte meg helt fint, og barna har aldri manglet noe. Er nå som det blir stramt. Men jeg har spart penger de siste årene, siden jeg fortsatt må forsørge 18 åringen. 

Anonymkode: b176b...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har minstesats ung ufør har et barn på 3 år har til overs ca 10000 til sparing etter all kostander vi har ikke gjeld eller lån betalt bil, vi leier fordi det lønner seg.

Anonymkode: 4fc25...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Barnetillegg på uføretrygden, samt barnepensjon og barnebidrag gjør at det går rundt. Når barnet blir 18 og man mister alt dette vil det bli umulig å fortsette å forsørge et hjemmeboende barn. Det vil bli vanskelig å overleve på minstesats uføre selv om barnet flytter ut og man ikke lengre forsørger det, men det er faktisk ikke mulig å få økonomien til å gå rundt med en 18 åring boende hjemme nårmbarnetillegget og pensjonen forsvinner (selvom barnet kan søke bidrag fra foreldre etter fylte 18 år dersom barnet er under utdanning). 

Anonymkode: 671be...a13

AnonymBruker
Skrevet

Har 37000 utbetalt med barnetillegg og barnetrygd.  Dvs ca 1000kr blir borte når barna blir 18. Sparer i fond til det, så vi klarer oss nok. Har nedbetalt leilighet, ikke bil, kjøper det meste utenom sko og undertøy brukt. Men ja, superromslig blir det ikke. Men ikke veldig fattig,  heller.

Anonymkode: 59e38...541

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har 37000 utbetalt med barnetillegg og barnetrygd.  Dvs ca 1000kr blir borte når barna blir 18. Sparer i fond til det, så vi klarer oss nok. Har nedbetalt leilighet, ikke bil, kjøper det meste utenom sko og undertøy brukt. Men ja, superromslig blir det ikke. Men ikke veldig fattig,  heller.

Har du privat forsikring da eller?

Mye bidrag fra far?

Dette er jo mye mer enn mange i jobb.

Anonymkode: 056b9...cc4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mye bidrag fra far?

0 bidrag fra far. 29500 med ung ufør tillegg og barnetillegg + 5900 i barnetrygd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

0 bidrag fra far. 29500 med ung ufør tillegg og barnetillegg + 5900 i barnetrygd.

Wow får ung uføre så mye?

Hva er det uføre klager over da?😅

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke alle som har det tillegget, er jo det som er urettferdig. Det burde fjernes og alle burde fått likt.

Anonymkode: c91a2...c69

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke alle som har det tillegget, er jo det som er urettferdig. Det burde fjernes og alle burde fått likt.

Anonymkode: c91a2...c69

Alle kan gjerne få likt, men satsen bør ikke være høyere enn manges normale inntekt. Hun du siterer har en månedlig inntekt som er høyere enn veldig mange som jobber 100%. 

Anonymkode: bfe5a...5ac

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har minstesats, og har utbetalt 22 000. Så alle har ikke så mye. 

Anonymkode: b176b...2f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

23900kr i måneden etter skatt i ung ufør her. Jeg synes også 29500kr i måneden var mye.

Anonymkode: 7e3a9...022

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

23900kr i måneden etter skatt i ung ufør her. Jeg synes også 29500kr i måneden var mye.

Anonymkode: 7e3a9...022

Det er pga barnetillegg, da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg derimot sliter også, ts. Har ingen dyre vaner og er ikke ute på mye greier som koster penger 🥴 

Anonymkode: 4cef0...f34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo unntaket heller enn regelen. Man får mer som ung ufør, så mer som enslig, så ekstra for barn på uføretrygden og så mer igjen i barnetrygd (som alle med barn får). 

Anonymkode: 0c598...94d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle kan gjerne få likt, men satsen bør ikke være høyere enn manges normale inntekt. Hun du siterer har en månedlig inntekt som er høyere enn veldig mange som jobber 100%. 

Men hun har 6000 i barnetrygd, altså må hun ha fem barn. Og da barnetillegg for fem barn. Når hun sier at hun mister 1000 kr når barna blir 18 år, så antar jeg at hun mener pr.barn, selvom det heller ikke går opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hun har 6000 i barnetrygd, altså må hun ha fem barn. Og da barnetillegg for fem barn. Når hun sier at hun mister 1000 kr når barna blir 18 år, så antar jeg at hun mener pr.barn, selvom det heller ikke går opp. 

Oppsi, barnetrygden har visst økt litt plutselig 😅 da var det bare to barn da, haha. Da stemmer det enda mindre at hun mister 1000 kr når de blir 18. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn, eldste har blitt 18, og jeg får det ikke lenger til å gå rundt😔 så etter han har blitt 18, har jeg ikke klart å betale på lånet, og sliter med regningene. Jeg visste denne dagen kom, så her har heldigvis fått betalt så mye på lånet at jeg fikk innvilget rammelån. 

Hun som får 6000 i barnetrygd må da ha 3 barn? For det var rundt 3000 jeg lå på før eldste ble 18. (Deler barnetrygd)

Anonymkode: e2b51...089

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mye bidrag fra far?

Eksempel 

Mange som er i alene med barn som har 50 % jobb og har ca 16-17 k utbetalt + evt tillegg, så det blir jo veldig skjevt sett opp mot hverandre 

Anonymkode: d0b45...f2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, men med barnetillegg hadde hun over 37000kr. 29500 var utenom barnetillegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...