Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt skikkelig uflaks, hundene våre parret seg i går, en uke etter at hannhunden fikk chip for kjemisk kastrering. Tispen er for ung og dette var hennes første løpetid (som vi ikke har merket at har kommet dessverre). Hun er 8mnd. Vi antar at det beste er å gi henne aborterende behandling, men er usikker da det også kommer med sine komplikasjoner. Hundene skal brukes i avl, far er testet og frisk, mor er ikke det enda da planen var å vente til hun er 2år. Jeg sliter dessverre med å finne god informasjon om risiko både ved abort og ved drektighet hos for unge hunder. 

Hva er rett her? vi skal selvfølgelig kontakte vår veterinær, men mens vi venter på at de skal åpne håper jeg på gode svar her! 

Ps, vi er klar over at dette var skikkelig dust av oss, og trenger ikke å få mer kjeft en vi gir oss selv🙈 

Anonymkode: bd1d6...555

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aborter. Tispa er ikke moden i kropp og hode enda. Jeg har sett hund under året som har fått valper, og det var et veldig trist syn. Verken tispa, de overlevende valpene eller eierne hadde mye glede av den opplevelsen.

La tispa få modne og bli voksen.

Anonymkode: e38b3...427

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde med oss en gang på 90-tallet, bror og søster parret seg og hang. Dro rett til veterinær og fikk en "angrepille", det hele var uten komplikasjoner. 

Dra og fiks dette før det er for seint.

Anonymkode: 543cd...3c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette avbryter dere så fort det lar seg gjøre, det er ikke noe å tenke på engang.

Anonymkode: 0137e...e7f

Gjest jegerrinne
Skrevet

Kim dere til dyrlege. Raskere for slik piller mindre risiko

AnonymBruker
Skrevet

Ta abortsprøyte. Ja, tispa kan bli dårlig av det, men det går over. Det er også større sannsynlighet for bivirkninger jo lenger ut i drektigheten hun kommer. 

Anonymkode: d0de8...f98

• Liker 1
Skrevet

Abortsprøyte er det eneste rette. De eventuelle bivirkningene er uansett bedre enn alternativet for en så ung tispe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Abortsprøyte er rette valget. Piller til hund har jeg ikke vært borti. 

Anonymkode: c8b49...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Tispa er alt for ung. Dyrlegen med en gang

Anonymkode: c9826...ea6

Skrevet

Ryddet for avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Man gir ikke lenger på tisper abortsprøyte bare grunnet dette er overhodet ikke komplikasjonsfritt. Ting veterinærkontoret så avtales ultralyd etter en viss tid, så tidlig som mulig det er mulig å oppdage, og er det lov å spore så settes det da igang som er den prosedyren som anbefales nå.

Anonymkode: 3ea40...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...