AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Har noe morsmelkerstatning igjen som ikke har rukket å bli drukket opp av minste. Kan jeg gi det til eldre søsken på 3 år? Så det blir drukket opp i det minste? Anonymkode: ae133...be8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har noe morsmelkerstatning igjen som ikke har rukket å bli drukket opp av minste. Kan jeg gi det til eldre søsken på 3 år? Så det blir drukket opp i det minste? Anonymkode: ae133...be8 Hvorfor skal du gi en tre-åring morsmelkerstatning? Kan du ikke heller gi det til noen med små barn? Anonymkode: 69b35...347 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Er det uåpnet? Er jo begrenset holdbarhet når åpnet. Så er det åpnet ville jeg kastet det. Hvis uåpnet ville jeg gitt det til noen med baby eller noen gravide. Anonymkode: d6c8a...adb 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai MME er ultraprosessert, så jeg ville unngått det så langt som mulig. Gi treåringen økologisk helmelk istedet. Anonymkode: cbb23...04d 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Uåpnet ja. Visste ikke det var ultraprosessert. Anonymkode: ae133...be8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uåpnet ja. Visste ikke det var ultraprosessert. Anonymkode: ae133...be8 Hvordan skulle man lagd det ellers? Anonymkode: 8f141...e89 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Hvorfor kan ikke minsten drikke det opp da? Anonymkode: 81802...b70
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): MME er ultraprosessert, så jeg ville unngått det så langt som mulig. Gi treåringen økologisk helmelk istedet. Anonymkode: cbb23...04d Brystmelk fra ei ku skal kalvene ha, ikke mennesker, spør du meg. Anonymkode: 2feb9...7e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uåpnet ja. Visste ikke det var ultraprosessert. Ganske sterkt å ikke klare å resonnere seg frem til det! Anonymkode: 72e90...8bf
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brystmelk fra ei ku skal kalvene ha, ikke mennesker, spør du meg. Anonymkode: 2feb9...7e1 Nå tar jeg utgangspunkt i at TS ikke ammer treåringen lenger, og ikke har mulighet til å starte med det igjen, all den tid hennes yngste barn heller ikke ammes. Selvfølgelig ville det beste ha vært om treåringen (og babyen) fikk morsmelk, men det toget er sannsynligvis gått. Jeg ammet begge mine bare til de var over 5, men jeg er ikke motstander av dyremelk av god kvalitet, hverken til barn eller voksne som tåler det. Anonymkode: cbb23...04d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Brystmelk fra ei ku skal kalvene ha, ikke mennesker, spør du meg. Anonymkode: 2feb9...7e1 MME er jo også laget av kumelk (for det meste), men det er jo fantastisk at det finnes til menneskebabyer som ikke kan få morsmelk, spør du meg. Anonymkode: 076d9...589 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ammet begge mine bare til de var over 5, År? Anonymkode: a4bd4...58d
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Hvis det er uåpnet, legg det ut som "gis bort" på finn, så kommer det noen andre til gode Måtte selvfølgelig komme kommentar om ultraprosessering, er noen som er fanatisk opptatt av det 🤣 Anonymkode: 8fb31...908 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): År? Anonymkode: a4bd4...58d Ja. Anonymkode: cbb23...04d
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): MME er ultraprosessert, så jeg ville unngått det så langt som mulig. Gi treåringen økologisk helmelk istedet. Anonymkode: cbb23...04d MME er et fantastisk eksempel på at 'ultraprosessert' ikke bør definere hvorvidt noe er sunt. Anonymkode: 74802...e18 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai Selvsagt. Du kan bruke det i vaffelrøre også om du vil. Anonymkode: b8566...4a7
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai bruk til hva du vil, som en melkeerstatning. Ikke noe galt i å gi treåringen det 🙂 Anonymkode: d605e...832
AnonymBruker Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Selvsagt. Du kan bruke det i vaffelrøre også om du vil. Anonymkode: b8566...4a7 AnonymBruker skrev (23 timer siden): bruk til hva du vil, som en melkeerstatning. Ikke noe galt i å gi treåringen det 🙂 Anonymkode: d605e...832 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kjør på. Anonymkode: da519...5c7 Takk for svar 😊 Anonymkode: ae133...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå