AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Dette har blitt sagt til meg av mennesker jeg trodde var vennene mine også, etter å ha kjent hverandre i mange år. Vi er godt voksne og har en del med hverandre å gjøre. Hvordan skal jeg tolke dette? Jeg synes vi har en god tone, men blir jo usikker... Anonymkode: 612f4...381 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Her må du nesten spørre dem om hva dem mente med det (på en avvæpnende måte selvsagt). Dette kan fort tolkes som "Vi er jo venner med deg bare fordi du er sammen med NN", og det er jo en forferdelig utrivelig ting å si til noen. Uansett en rar og lite sosialt oppegående ting å si, men det kan jo hende det kom ut litt feil og at de mente noe annet Ikke la det ligge, snakk med dem. Anonymkode: dcaa3...1ff 1
Sirah Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Snakk med dem ja. Kanskje det kom feil ut og ble sagt på en klønete måte? Dersom de kunn er venner med deg pga kjæresten din så er jo det en lite koselig ting å si. At dere ble venner pga kjæresten din er jo noe helt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Kanskje det ble sagt som om at de er venner med deg (ble kjent med deg ), gjennom xxx. Altså at om du ikke hadde vært sammen med xxx, så hadde de ikke møtt deg? Men om de sier at de kun er venn med deg siden du er sammen med xxx, så er det fryktelig lite taktløst, og noen jeg ikke hadde ønsket å bruke tiden min på. Anonymkode: 570dc...e83 3
Mezzosoprena Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Dette kan tolkes på to måter: 1. De er venner med deg bare fordi du er sammen med NN. 2. Siden du ble sammen med NN, så traff du også hans venner og de er nå vennene dine. Så spørs det hvor mye drama du er villig til å lage av dette... 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Dette lar du pent ligge, eller så risikerer du at partneren din blir invitert uten deg i fremtiden. Anonymkode: d5ec3...b63 1
Daria Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Kontekst har som alltid en hel del å si. Det kan selvfølgelig har vært ment som en dyp fornærmelse - "tro bare ikke at vi liker deg for din egen skyld" - men like gjerne (og mer sannsynlig) en observasjon av faktiske forhold, på linje med "vi er jo venner fordi vi havnet ved siden av hverandre første skoledag". Eller det kan være uttrykk for glede - "vi ble venner fordi du ble sammen med NN - så flaks at han fant en så bra dame at vi også fikk en ny venninne!". Det er mulig jeg er naiv, men jeg lever i den tro at vennene mine liker meg og vil meg vel og tolker dermed ting de sier i beste mening selv om det kommer litt feil ut.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Takk til alle for svar. Jeg er på ingen måte ute etter drama og kommer ikke til å ta dette opp på noen måte. Jeg tror egentlig ikke dette er vondt ment, men har tenkt litt for mye på dette. Tenker jeg legger godviljen til og lar det ligge. Anonymkode: 612f4...381 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Jeg tror kanskje de mente at vi ble kjent (og dermed venn med deg) pga du er i et forhold med NN. NN er årsaken til at dere møttes, og nå er dere venner 😊 Anonymkode: 3a2be...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her må du nesten spørre dem om hva dem mente med det (på en avvæpnende måte selvsagt). Dette kan fort tolkes som "Vi er jo venner med deg bare fordi du er sammen med NN", og det er jo en forferdelig utrivelig ting å si til noen. Uansett en rar og lite sosialt oppegående ting å si, men det kan jo hende det kom ut litt feil og at de mente noe annet Ikke la det ligge, snakk med dem. Anonymkode: dcaa3...1ff Ja enten er det "BARE" fordi, eller det kan bety "fordi" som i at de er venner på grunn av at de møttes gjennom vedkommende. Jeg fikk en ny vennegjeng pga. eksen. Hadde kontakt med de etter bruddet også, aldri mistet vennegjengen. Anonymkode: 70f84...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå