Gå til innhold

Syns dere yngre at eldre kollegaer, sent 30-65, er slitsomme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er dere i 20 årene lei av å jobbe med eldre folk som har dårlig humor og elendige sosiale antenner, dårlig digital kompentanse, grettent humør

Anonymkode: 29f9a...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei er personligheten som teller. Inke alder

Anonymkode: 3c62a...ab7

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har problemer med folk som har dårlig humor, elendige sosiale antenner, dårlig digital kompentanse og grettent humør, men det har da ingenting med alder å gjøre.

Anonymkode: bcb00...69c

• Liker 34
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gamlingene på 30 mener du 🤣

Anonymkode: efdea...723

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle man ha problemer med kollegaer fra 40 til 65 år? Stabile arbeidstakere, sitter på mye kunnskap, de fleste er ferdige med fødselspermisjoner og syke småbarn. De er vant til å møte på jobb til tross for litt hodepine eller dårlig søvn, i motsetning generasjon Z.

Anonymkode: dadc8...5eb

• Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

39 her. Jeg er sikkert irriterende, men ikke mer nå enn da jeg var 20🤣 

Datakunnskapene mine er det forøvrig lite å utsette på. 

Anonymkode: a5b9e...936

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

GamleOlga på 37 år her. 😂

Anonymkode: b6b10...904

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ska de eldre si- vi er lei forståer seg påer,  rett fra skolen tror de kan alt? For det skjer ofte. Kommer rett fra skolen, tror alt i boka stemmer og klarer ikke å se at ting til tider må gjøres på en annen måtte for at det ska gå. Men ofte står den unge i alderen 18 til 25 år og nekter å sier at en må gjøre det slik for det lærte de på skolen eller står i boka.

Yngre burde faktisk se den at i mange tilfeller så sitter de eldre med mye visdom og kunskap de har fått via arbeidslivet og å ha gjort ting flere ganger en den som er ny utdannet 

Anonymkode: 166ba...f57

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er dere i 20 årene lei av å jobbe med eldre folk som har dårlig humor og elendige sosiale antenner, dårlig digital kompentanse, grettent humør

Anonymkode: 29f9a...f13

Da kan de i så fall trøste seg med at det ikke er lang tid før de selv offisielt er en gamlis og havner i gamlisgruppa...

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hørt at ingen over 31 til nå har klart å bestå datakortet 🤔

Anonymkode: 004d8...c85

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 32 nå, så er ikke "yngre" lenger, men jeg har jo jobbet her siden jeg var 25, så kan svare fra det ståstedet.

Det er slitsomme yngre, og det er slitsomme eldre. Det er hyggelige yngre, og hyggelige eldre. Da jeg startet var jeg den eneste under 30, men vi hadde mye moro på jobb og fester uansett, selvfølgelig. Etter et par år begynte det en på min alder, og hun var (er) veldig stille, litt gretten og (i mine øyne) litt kjip å være med.

Også er det selvsagt noen av de eldste som er litt som min egen pappa i humor og væremåte helt til de får seg en øl eller to, også blir de grisete og innpåslitne. Det er heldigvis ikke mange av de,

Anonymkode: c65e6...f40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 30, foretrekker de på 40+.

Det verste 20åra.

Anonymkode: 2d875...8c3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De gamlingene på 30 mener du 🤣

Anonymkode: efdea...723

Ts er sikkert født i 2007 😁

Anonymkode: 3c62a...ab7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk i trettiårene har som regel god teknisk kompetanse og kritisk sans knyttet til bruk av digitale hjelpemidler. Du snakker om dem som om de nærmer seg pensjonistalder. 

Anonymkode: bfaf8...ff0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i 20-årene og har ofte vakter med sjefen min som er i 50-årene. Stortrives veldig med henne da vi har veldig god kjemi og kommer godt overens! Ja, jeg må hjelpe hun teknisk en del, men hun lærer meg andre ting som jeg ikke har like god kompetanse i. Synes vi er et supert team og det samme synes hun.

Anonymkode: 5e970...ca3

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

blir vi gamle gretne gubber når vi er i 30 årene nå til dags? 

Jeg tror vi som nærmer oss 40 har mye bedre digitale kompetanse enn de i 20årene, vi fikk være med på starten av den digitale verden og hadde ingen foreldre som fikset alt for oss :)

Dårlig humor er meget mulig at jeg ha, men grettent humør og dårlige sosiale antenner vil jeg ikke påstår at jeg har. ikke mine kollegaer heller som er 40+.

Anonymkode: a702d...e8f

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har blitt en av de eldre med tanke på hva alderen for eldre blir satt til her i denne tråden. Jeg har jobbet i over 20 år i samme bedrift, og jeg må si hele veien har jeg vært med de eldre. 
Jeg har aldri likt samtaler over hvor drita man var i helgen, og at nå må jeg jobbe overtid for vi skal jo på skikkelig tur med bare alkohol som opplevelse. Jeg har aldri passet inn blant de unge.
Nå går jo de eldre, de jeg har vært med siden jeg begynte å merker at jeg har færre kolleger å snakke vanlig med. Jeg skjønner at vi har lite til felles når livet demmes dreier seg opp fest og mitt liv dreier seg om å kjøre mitt avkom rundt som bare er noen år yngre enn mine unge nye kolleger. Så jeg forstår at det går andre veien også, jeg bruker da å ha kun faglige samtaler med de jeg ikke helt klaffer med. Vi er mange, likevel er vi en del alene :) 

Anonymkode: 3dcd0...bcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel kjerring på (snart) 37 her. Får masse spørsmål fra unge kollegaer i starten av 20 årene om hvordan vi gjør ditten og hvordan jeg ville løst datten, både faglig og datateknisk.

Har vel mer inntrykk av at de anser meg som erfaren i yrket enn irriterende.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

39 her. Jeg er sikkert irriterende, men ikke mer nå enn da jeg var 20🤣 

Datakunnskapene mine er det forøvrig lite å utsette på. 

Anonymkode: a5b9e...936

Nei vi xennials har virkelig ikke dårlige datakunnskaper, vi har jo vokst opp med det, samtidig som vi har det grunnleggende fra 90-tallet så har vi også det nye. Jeg har mye bedre it- kunnskaper enn de fleste 20-åringer. 

Anonymkode: fe709...773

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det er irriterende. Opplever dog at noen eldre kolleger (60+) har «ramlet litt av» i et hektisk miljø og ikke prosesserer ting på samme måte lenger.

Det er ikke direkte irriterende, men krever mer tålmodighet og en annen måte å jobbe sammen på. Har opplevd dette med flere, så får inntrykk av at det er slik som skjer med noen (ikke alle) når man blir eldre. Tenker jeg får være raus, det kan jo fort være meg når jeg blir 60.

Endret av Nuttery
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...