AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Lar dere den være ute nå mens dere er på jobb? Fint i været, men litt bekymra for om den blir sulten. Kan man sette ut tørrfôr, eller kan andre dyr ta denne maten? Anonymkode: 5a06f...b86
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Før jeg fikk satt inn katteluke, så satte jeg mat og vann under bordet på terrassen til kattene. Så fuglene ikke spiste det. Ellers så var de ute hele dagen når jeg ikke var hjemme. Anonymkode: cf20d...6b3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Om det ikke er for kaldt ute så slipper jeg katten ut på morgenen og så er han ute helt til vi kommer hjem. Da kommer han hjem en tur og spiser, og så går han gjerne ut igjen. Noen ganger er han også ute hele natta og jeg slipper han inn når jeg våkner. Setter ikke ut mat. Da kommer bare alle nabokattene hit for å spise, og det vil jeg ikke. En katt klarer seg fint i timesvis ute. Så lenge det ikke er mye kulde Anonymkode: e60e9...890
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Har nå innekatt, men hatt utekatt. Kan ikke huske at jeg satt ut mat,kun vann. Katten klarer seg helt fint de timene det er snakk om. Anonymkode: 1065b...e0c 3
Heln Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Katten min bruker utetiden på å fange mus og fugler, så aldri satt ut mat nei
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Burde ikke være liv å ha utekatt uten å ha katteluke 🤯 Anonymkode: 2014b...751 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Når det ikke er kaldt er katten ute mesteparten av tiden. Slipper ham inn når jeg står opp. Da er han inne for mat og litt kos og kanskje sove 2 time. Han går ut igjen når jeg går på jobb. Møter meg når jeg kommer hjem igjen. Inne for mat og soving en gang eller to før han går ut igjen og jeg legger meg. På vinteren er det omvendt. Da er han inne mens jeg er på jobb eller sover. Utenom går han inn og ut som han vil. Jeg sjekker terrassedøra jevnlig så jeg får sluppet ham inn. Anonymkode: ca15e...fc6
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når det ikke er kaldt er katten ute mesteparten av tiden. Slipper ham inn når jeg står opp. Da er han inne for mat og litt kos og kanskje sove 2 time. Han går ut igjen når jeg går på jobb. Møter meg når jeg kommer hjem igjen. Inne for mat og soving en gang eller to før han går ut igjen og jeg legger meg. På vinteren er det omvendt. Da er han inne mens jeg er på jobb eller sover. Utenom går han inn og ut som han vil. Jeg sjekker terrassedøra jevnlig så jeg får sluppet ham inn. Anonymkode: ca15e...fc6 Glemte og skrive at han har vann tilgjengelig ute i sommerhalvåret, men ikke mat. Anonymkode: ca15e...fc6
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Når det er fint vær er min katt ute fra morgen til kveld, med en liten tur innom for å spise på ettermiddagen av og til, og så vil han ut igjen. Kan ikke sette ut mat&vann for da kommer nabolagets katter og spiser opp med en gang. Han får ofte tilbud om å komme inn flere ganger i løpet av dagen, men han vil være ute. Katter drikker vann og spiser litt her og der av mat de finner, og eventuelt mus/fugl. Han vil ofte være ute om natten også, men det får han ikke før det er enda varmere. Anonymkode: 19b4b...c2e
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Vi har katteluke. Men ene katten nekter å bruke den. Nå i sommerhalvåret er hun inne på dagtid når vi er på jobb. Da sover hun. For så være ute en lang økt etter vi kommer hjem. Inn for kos på kveld og så ut på natt. Hun får alle måltider inne. Vann er alltid ute. Anonymkode: 2bf84...0d4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Jeg slipper de ut om morgen så lenge det er mer enn 0 grader, og så lenge det ikke er meldt skikkelig møkkavær ut over dagen. Noen ganger kommer de inn før jeg drar på jobb, noen ganger ikke. Jeg slipper de sjeldent ut de siste timene før sengetid, men om de ikke kommer inn, så får de tilbringe natten ute da. En katt har ingen problemer med å klare seg 8-10 timer uten tilgang på tørrforet sitt. At de skulle bli sulten er faktisk den aller minste bekymringen jeg har med å la de være ute en arbeidsdag. Men ja, setter du ut tørrforet så kan andre dyr ta det. Jeg tør nesten garantere at du får besøk av kråker eller andre fugler da, og muligens nabokatter. Anonymkode: e42f4...80e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Katten har alltid vann tilgjengelig ute. Har også et lite kattehus i skyggen. Katten ønsker å være ute hele dagen når det er fint vær. Anonymkode: 6b377...cca
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Burde ikke være liv å ha utekatt uten å ha katteluke 🤯 Anonymkode: 2014b...751 Hvorfor ikke? Vi passer svært godt til når han vil ut og inn… aldri ute om natten heller Anonymkode: 5a06f...b86 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai Mine er etter eget ønske ute ca 23 timer i døgnet nå om sommeren. De kommer inn og spiser noen ganger pr dag, men virker ikke spesielt utsultet når jeg kommer hjem fra jobb. Ofrer det ikke en tanke så lenge jeg ser de er i god form, glade og selv velger å være ute. Anonymkode: 2ab8b...c52 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai Da vi leide og ikke hadde katteluke så satte vi bare et vindu på gløtt så katten kom seg inn og ut der - kunne det fungert? Anonymkode: 1d607...a3b
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai Vi har katt uten katteluke. Vår katt er stort sett inne mens vi er på skole/jobb, med mindre den sniker seg ut av døren rett før vi går, og ikke vil komme inn. Nå som det er fint og deilig ute vil katten være ute så mye som mulig så da hender det oftere at han løper ut. Vi setter ikke ut vann eller mat til den dersom den løper ut. Men, siden vi har barneskolebarn så forlater sistemann huset kl 8.30, og førstemann kommer gjerne tilbake ca 13.30. Katten er også inne på natten: Anonymkode: f7968...31c
AnonymBruker Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai Kattene mine har ikke katteluke. Har vann tilgjengelig ute men ikke mat. De går ofte ut samtidig som samboer går på jobb rundt halv åtte om morgenen og ca 50/50 om de kommer joggende for å komme inn når jeg kommer hjem mellom 14-15 engang. Anonymkode: 2b124...6df
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai Katten min regulerer det helt fint selv uten katteluke. Ser hun kun kommer inn ca tre ganger om dagen på vår og sommer når vi er hjemme også, og hun har det samme mønsteret på hverdager og fridager. Hun banker på døra når hun vil inn om morgenen og kvelden, så da ser og hører vi henne. På vinteren vil hun ikke være så mye ute, så da blir det bare kjappe tisseturer. Har prøvd å sette fram en kattekasse når det er på det kaldeste, men den vil hun ikke bruke, hun foretrekker å gjøre sitt ute. Anonymkode: 2696b...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå