kat-e Skrevet torsdag kl 00:23 #1 Del Skrevet torsdag kl 00:23 Nok en gang driver EU med meningsløs detaljstyring, det nyeste forslaget er EU kontroll hvert år. Dette vil påføre middelklassen og de med inntekter under snittet, store utgifter, etter min mening er det heller ikke bra for miljøet. Dersom flere 10-talls tusen diesel biler må vrakes, tviler jeg sterkt på at dette er bra for miljø. https://dinside.dagbladet.no/motor/vil-ha-eu-kontroll-hvert-ar/83021612 Dette er et eksempel på hva som er galt med EU, hvorfor skal noen i Brussel bestemme dette over land fra Portugal til Finland i Nord? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet torsdag kl 01:06 #2 Del Skrevet torsdag kl 01:06 Det er helt sykt. Men så lenge folk ikke reagerer så gjør de som de vil. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet torsdag kl 02:25 #3 Del Skrevet torsdag kl 02:25 Fuck EU 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 08:25 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:25 (endret) EU skal kontrollere absolutt alt, og folk må forstå at EU er et eneste stort diktatur på alle måter. Biler gir folk frihet, og det ønsker de så klart at folk helst ikke skal ha råd til. Norge kjempet for å bli et fritt og selvstendig land under krigen for bare 80 år siden, noe vi klarte. Og da skal vi ikke tilbake til Tysklands makt igjen. Dra til h..... hele EU. Nå er det snart valg, og folk må stemme partier som er tydelig nei til EU. Det gjelder Høyre og Erna, og også Arbeiderpartiet som driver med snikinnføring. Endret torsdag kl 08:32 av Tutte 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet torsdag kl 08:29 #5 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Nå er det jo en viktig detalj som er utelatt her da. Kanskje gjort med vilje? Sitat Et av forslagene er at personbiler og varebiler som er eldre enn ti år må inn til kontroll hvert år. Ifølge EU er eldre biler oftere innblandet i alvorlige trafikkulykker og de står også for en større del av de skadelige utslippene. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet torsdag kl 09:10 Forfatter #6 Del Skrevet torsdag kl 09:10 Snublefot62 skrev (35 minutter siden): Nå er det jo en viktig detalj som er utelatt her da. Kanskje gjort med vilje? Om du leser litt rundt så står det også at det er svært sjeldent at tekniske feil fører til ulykker. At det er flere ulykker med eldre biler er ikke så rart da disse også har yngre uerfarne sjåfører. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 09:18 #7 Del Skrevet torsdag kl 09:18 (endret) Snublefot62 skrev (53 minutter siden): Nå er det jo en viktig detalj som er utelatt her da. Kanskje gjort med vilje? Snublefot62 skrev (53 minutter siden): Sitat Et av forslagene er at personbiler og varebiler som er eldre enn ti år må inn til kontroll hvert år. Ifølge EU er eldre biler oftere innblandet i alvorlige trafikkulykker og de står også for en større del av de skadelige utslippene. Og det er en påstand du bare kjøper uten videre kritiske spørsmål? En slik undersøkelse er svært omfattende og det er mange faktorer som må tas med i statistikken. Førerens alder, personen som kjører bilen må blant annet også tas med i beregningen. Unge og gamle er oftere innblandet i alvorlige ulykker. Blimerke er også av betydning, og hvor tung, lett, stor eller liten er bilen. Har du en grundig undersøkelse som bekrefter påstanden som EU kommer med? Det viser seg forresten også at EL-biler kan gjøre trafikken farligere for andre, nettopp fordi de er tyngre. Endret torsdag kl 09:23 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet torsdag kl 09:30 #8 Del Skrevet torsdag kl 09:30 (endret) Tutte skrev (1 time siden): Biler gir folk frihet, og det ønsker de så klart at folk helst ikke skal ha råd til. EU-kontroll koster 1500 kr ish, om alt står bra til med bilen. Om det er feil på bilen så må det jo rettes uansett. Har ingen sterke meninger om dette, men å kalle EU et diktatur er i bestefall kunnskapsløst. Å måtte forholde seg til lover og regler laget av et demokratisk valgt styre er noe annet enn å bo i et diktatur. Endret torsdag kl 09:30 av yamask 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet torsdag kl 09:37 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:37 Tutte skrev (17 minutter siden): Og det er en påstand du bare kjøper uten videre kritiske spørsmål? En slik undersøkelse er svært omfattende og det er mange faktorer som må tas med i statistikken. Førerens alder, personen som kjører bilen må blant annet også tas med i beregningen. Unge og gamle er oftere innblandet i alvorlige ulykker. Blimerke er også av betydning, og hvor tung, lett, stor eller liten er bilen. Har du en grundig undersøkelse som bekrefter påstanden som EU kommer med? Det viser seg forresten også at EL-biler kan gjøre trafikken farligere for andre, nettopp fordi de er tyngre. Det var ikke min påstand det der, men det som stod i artikkelen som det var linket til i HI. Altså er det ikke ALLE biler slik noen prøver å få det til å virke som, men alle biler over 10 år. Det er en stor forskjell der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyond the Scoop Skrevet torsdag kl 09:50 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:50 En ting er kostnaden det påfører folk, men vil verkstedene ha kapasitet til alle disse ekstra kontrollene?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 09:59 #11 Del Skrevet torsdag kl 09:59 (endret) yamask skrev (46 minutter siden): EU-kontroll koster 1500 kr ish, om alt står bra til med bilen. Om det er feil på bilen så må det jo rettes uansett. Har ingen sterke meninger om dette, men å kalle EU et diktatur er i bestefall kunnskapsløst. Å måtte forholde seg til lover og regler laget av et demokratisk valgt styre er noe annet enn å bo i et diktatur. Hvis det er feil på bilen så fikser man det uansett, uavhengig av en EU kontroll. Det er allerede EU kontroll hvert andre år for ekstra sikkerhet. Biler koster faktisk mye i reparasjoner fra før, så enda en EU kontroll oppå der er av betydning for manges lommebok. Spesielt pga en påstand det ikke finnes grundige nok undersøkelser rundt. EU beveger seg stadig mer mot et diktatur. Det er ikke noe å diskutere en gang. EU er ikke noe demokratisk valgt styre. Det er noe Norge aldri hadde hatt noe å si over om vi så ble medlem, til det er vi for små. Enkeltpersoner kan ikke direkte stemme i det hele tatt. Når et styre som ikke er demokratisk valgt da stadig innfører inngripende regler som går utover folks økonomi og frihet, så er det diktatur. Endret torsdag kl 10:19 av Tutte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 10:01 #12 Del Skrevet torsdag kl 10:01 (endret) Snublefot62 skrev (24 minutter siden): Det var ikke min påstand det der, men det som stod i artikkelen som det var linket til i HI. Altså er det ikke ALLE biler slik noen prøver å få det til å virke som, men alle biler over 10 år. Det er en stor forskjell der. Jeg skrev EU sin påstand. Og lurte på om du har noen grundige undersøkelser å vise til siden du kjøper påstanden helt uten videre. Vi snakker kun om biler over 10 år ja. Endret torsdag kl 10:02 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet torsdag kl 10:17 #13 Del Skrevet torsdag kl 10:17 Tutte skrev (15 minutter siden): Jeg skrev EU sin påstand. Og lurte på om du har noen grundige undersøkelser å vise til siden du kjøper påstanden helt uten videre. Vi snakker kun om biler over 10 år ja. Jeg kjøper ikke påstanden helt uten videre, jeg viser bare til at påstanden i HI ikke stemmer helt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet torsdag kl 10:21 #14 Del Skrevet torsdag kl 10:21 Tutte skrev (15 minutter siden): Hvis det er feil på bilen så fikser man det uansett, uavhengig av en EU kontroll. På eldre biler er det ikke sikkert man oppdager feil før man får mangellapp fra EU-kontrollen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 10:22 #15 Del Skrevet torsdag kl 10:22 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Jeg kjøper ikke påstanden helt uten videre, jeg viser bare til at påstanden i HI ikke stemmer helt. Hva er det som ikke stemmer med den? Vedkommende legger jo ved en link som forklarer det. Og viser samtidig til at dette er noe som vil ramme middelklassen og de med inntekter under snittet. Som da gjerne ofte er de som har biler over 10 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 10:32 #16 Del Skrevet torsdag kl 10:32 (endret) yamask skrev (28 minutter siden): På eldre biler er det ikke sikkert man oppdager feil før man får mangellapp fra EU-kontrollen. Og til det har man kontroll hvert andre år. Er begrenset hvor mye alvorlige feil det får blitt på bare et år uten at man har oppdaget at noe er galt. Det her er uansett bortkastet å diskutere. Har ikke sett noen grundig og seriøs undersøkelse på at materielle og tekniske feil på biler over 10 år er det som oftere er årsak til alvorlige trafikkulykker. Endret torsdag kl 10:50 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet torsdag kl 13:36 #17 Del Skrevet torsdag kl 13:36 yamask skrev (4 timer siden): EU-kontroll koster 1500 kr ish, om alt står bra til med bilen. Om det er feil på bilen så må det jo rettes uansett. Har ingen sterke meninger om dette, men å kalle EU et diktatur er i bestefall kunnskapsløst. Å måtte forholde seg til lover og regler laget av et demokratisk valgt styre er noe annet enn å bo i et diktatur. Det er kjipt å levere fra seg bilen og styre med avtalen . Det er ikke bare prisen men tapt arbeidstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet torsdag kl 17:37 #18 Del Skrevet torsdag kl 17:37 Nå får det supperådet snart gi seg. Så vidt jeg vet er det veldig få ulykker som kommer av feil på bilen. De pengene er mye bedre anvendt på noe annet, men det er vel "gratis" å dytte utgifter på folk flest. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet torsdag kl 17:47 #19 Del Skrevet torsdag kl 17:47 Isambard skrev (10 minutter siden): Nå får det supperådet snart gi seg. Så vidt jeg vet er det veldig få ulykker som kommer av feil på bilen. De pengene er mye bedre anvendt på noe annet, men det er vel "gratis" å dytte utgifter på folk flest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet torsdag kl 19:30 #20 Del Skrevet torsdag kl 19:30 (endret) Snok1 skrev (1 time siden): Jeg foretrekker at du sier rett ut hva du mener, for her er du uklar. Det står i artikkelen at tekniske feil svært sjelden er årsak til ulykker. Var det det du lurte på? Feil ved bilen er medvirkende årsak i en del ulykker, men det er stort sett snakk om dårlige/feil dekk. Jeg trenger ikke dra til verksted for å sjekke om jeg har sommerdekk på vinterføre. Endret torsdag kl 19:30 av Isambard 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå