Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vurderer å begynne 5 årig master i barnevern, men pågrunn av hvordan systemet innad barnevernet fungerer ønsker jeg ikke å jobbe med saker. Hører fra flere hold at ansatte jobber med over 30 saker, det går jo ikke an. Dette blir nok for mye styr for min del og ser ikke hvordan jeg da skal kunne klare å følge opp hver enkelt familie. 
men, hva slags andre måter kan en barneverns pedagog jobbe som? Hva slags alternativer har man med en master?

Anonymkode: 2b2b6...a74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller utdanne deg som familieterapeut el.? Jeg vil tro du kan jobbe i et gruppehjem f.eks. som barnevernspedagog, men om det er mindre stress vet jeg ikke. Det er noen også noen steder der familier flytter inn for terapi, mulig de trenger barnevernspedagoger. Det beste er vel å kontakte skolen og spørre.

Anonymkode: 91251...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du studere barnevern om du ikke orker å jobbe med mange saker, gjerne tunge?

Med den utdanningen kan du jobbe i barnehage, støtte i skole, institusjon, bup, ppt, saksbehandling tilknyttet slike institusjoner etc. - der det er mange saker, og mange barn.

Anonymkode: dbcc6...11f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal du studere barnevern om du ikke orker å jobbe med mange saker, gjerne tunge?

Med den utdanningen kan du jobbe i barnehage, støtte i skole, institusjon, bup, ppt, saksbehandling tilknyttet slike institusjoner etc. - der det er mange saker, og mange barn.

Anonymkode: dbcc6...11f

Jeg vil ikke jobbe med overdrevent mange saker som går på bekostning av hver enkelt familie. Jeg mener systemet ikke fungerer slik det er lagt opp til, at saksbehandlerne får ikke tid eller mulighet til å faktisk bli kjent med disse menneskene de skal ta store valg for. Men jeg vil jobbe innenfor fagfeltet.  TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vil ikke jobbe med overdrevent mange saker som går på bekostning av hver enkelt familie. Jeg mener systemet ikke fungerer slik det er lagt opp til, at saksbehandlerne får ikke tid eller mulighet til å faktisk bli kjent med disse menneskene de skal ta store valg for. Men jeg vil jobbe innenfor fagfeltet.  TS

Det er mulig å jobbe utenfor Oslo også :)) Og det er ikke slik at du hver dag sitter med de 30 aktive sakene. Hvilken avdeling innad bv du jobber for har mye å si. For eksempel er barn- og ungdomsavdeling én avdeling, mens avd. undersøkelse er en egen greie. Barnevernskontoret er så mangt.

Anonymkode: f47f2...fe8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er mulig å jobbe utenfor Oslo også :)) Og det er ikke slik at du hver dag sitter med de 30 aktive sakene. Hvilken avdeling innad bv du jobber for har mye å si. For eksempel er barn- og ungdomsavdeling én avdeling, mens avd. undersøkelse er en egen greie. Barnevernskontoret er så mangt.

Anonymkode: f47f2...fe8

Takk for godt svar 😊 Ts

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk private aktører. 

Anonymkode: a0383...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye annet du kan jobbe med, særlig om du tar videreutdanning. Det er mange utdanninger man kan ta ved siden av jobb, ofte spandert av arbeidsgiver.

Miljøterapeut ved skole, mødrehjem, tilsynssaker (min mor har bare én i gangen), ambulerende akutteam, akutt midlertidig bolig for familier, oppfølging av ungdommer som flytter for seg selv, hjelpe ungdommer og familie å få et godt forhold igjen, en hel variasjon av institusjoner, familievernkontoret, og mange andre steder så gjør man veldig mye annet enn å behandle bekymringsmeldinger. Det er bare en bitteliten del av vårt barne- og familievern.

Anonymkode: 51b7e...668

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og har jobbet i barnevernstjenesten, på Statens Barnehus, som miljøterapeut i videregående skole og på universitet. Kjenner flere som jobber på institusjon, i BUP, på ATV, på familievernkontor, i kriminalomsorgen, i barnebolig og i inntak Bufetat.

Det er mange mange muligheter :)

Anonymkode: 8fab1...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Du har mange muligheter, så det at du ikke vil jobbe i barneverntjenesten er null stress. Men det kan jo tenkes at det er andre utdanninger som treffer akkurat det du vil jobbe med bedre. 

Anonymkode: 86dd5...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...