AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Jeg jobber 50 % og tjener 20. 000 kr. pr. mnd. Jeg hadde ikke ferie i fjor, og jobbet i 12 mnd. Hvor mye får jeg da i feriepenger? Anonymkode: 4db3a...17e
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai Står på siste lønnslippen for året Anonymkode: 133f6...eae 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Feriepengegrunnlaget står på lønnsslippen din Anonymkode: bb9e5...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Jeg finner ikke lønnsslippen. Har ikke appen, og får dermed ikke sett den. Den ligger vel på Visma, men har ikke appen. TS Anonymkode: 4db3a...17e
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg finner ikke lønnsslippen. Har ikke appen, og får dermed ikke sett den. Den ligger vel på Visma, men har ikke appen. TS Anonymkode: 4db3a...17e Kommer an på om du får 10% eller 12% feriepenger. Anonymkode: 0d7f0...1ca
AnonymBruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 10,2 % TS Anonymkode: 4db3a...17e Og 20.000 er etter skatt, skatter ca. 27 % Anonymkode: 4db3a...17e
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai Da tjente du cirka 27.500 brutto per måned. Totalt 330.000 brutto i fjor. 10,2% av det blir 33.660 i feriepenger om jeg har tenkt riktig hele veien. Anonymkode: 0b4cb...84e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da tjente du cirka 27.500 brutto per måned. Totalt 330.000 brutto i fjor. 10,2% av det blir 33.660 i feriepenger om jeg har tenkt riktig hele veien. Anonymkode: 0b4cb...84e Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 4db3a...17e
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 4db3a...17e Kjapt tips, Visma har også nettsider, spørs litt hva din bedrift har satt opp. Hos oss kan vi aksessere Visma og dermed lønnslipper mm. via både normal nettleser og app På siste lønnslipp for fjoråret vil det stå "feriepengegrunnlag", som noen nevnte. Bare så du er klar over det og kan følge med selv om du ønsker Anonymkode: 5a813...f38 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Når jeg leter opp Visma, er det en haug av ulike nettsider som kommer opp. Hvordan finner jeg ut hvem det er? Hadde vært interessant å se en lønnslipp 😅 Anonymkode: 4db3a...17e
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai … ellers får jeg opp at jeg ikke har tilgang eller at jeg må betale.. Skjønner ikke dette Anonymkode: 4db3a...17e
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Da må du ta kontakt med arbeidsgiveren din, så sender de ny påloggingsinformasjon. Alt 2 er å logge inn på Skatteetaten hvor du kontrollerer grunnlag for skattetrekket. Der ser du brutto tallsom er innberettet og skattetrekk. Anonymkode: de65e...059 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Basert på nivået på dette spørsmålet tenker jeg det er på sin plass å minne om at de fleste som har fast månedslønn blir trukket for ferie samme måned som feriepengene utbetales. Anonymkode: 2493c...825 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai Jeg vil også minne om at det er arbeidstakers plikt å sjekke lønnsslippen om utbetalt beløp stemmer, så det er ikke fint å bli vant til å se over lønnsslippen, i det minste vite hvor du finner den. Du kan bli erstatningsansvarlig hvis det får feil utbetalinger som du burde ha oppdaget selv på lønnslippen Anonymkode: add7e...3f3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil også minne om at det er arbeidstakers plikt å sjekke lønnsslippen om utbetalt beløp stemmer, så det er ikke fint å bli vant til å se over lønnsslippen, i det minste vite hvor du finner den. Du kan bli erstatningsansvarlig hvis det får feil utbetalinger som du burde ha oppdaget selv på lønnslippen Anonymkode: add7e...3f3 Skulle ikke stå ikke der " det er fint å bli vant til å se over ... " Anonymkode: add7e...3f3
Hedda-78 Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai Og det er også arbeidstakers plikt å sjekke at skattemeldingen er riktig, og evt endre det som er feil. Da må du altså se på årsoppgaven du får fra arbeidsgiver og sammenligne med skattemeldingen. Bare enda en grunn til at du må skaffe deg tilgang og oversikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå