AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Obs: Jeg elsker barna mine og synes de er det beste og fineste i verden. Så dette er ikke et klage-innlegg. Jeg lurer på om noen er lik meg. Før jeg fikk barn hadde jeg et veldig rikt følelsesliv. Det var store, sterke følelser, både positive og negative. Kjente mye på lengsel etter barn. Kjente også ganske lett på tilstanden som kalles bliss på engelsk. Var veldig tilstede i følelsene mine. Omtrent umiddelbart da det første barnet mitt ble født ble følelseslivet mye flatere. Jeg hadde en traumatisk fødsel og var nok på grensen til fødselsdepresjon, men nå, nesten ti år senere og etter flere fødsler og mange gode år er jeg fortsatt mye flatere. Er mye lykkeligere på det jevne og kjenner på glede og kjærlighet, men svært sjelden på bliss. Føler at jeg har mistet en del av meg selv. Føler meg på en måte ikke like levende som før. Er det noen andre som har det sånn? Anonymkode: c091c...767
Mymlen Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Kan være at du har blitt emosjonelt avstengt etter fødselstraume. Dette gjør at du blir flatere
Anononyma Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai (endret) Sier meg enig med @Mymlen, dette høres ut som traume eller annen spesifikk problematikk. Personlig eksploderte følelseslivet etter jeg fikk barn, mine egne følelser er mye sterkere og i tillegg legger jeg barnets følelser på meg også 😅 Endret 15. mai av Anononyma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå