Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man når det settes ut rykter om barnet sitt? Datter på 8 trinn, hvor det er 2 jenter som har spredt noen helt urimelige rykter om dattera vår. De er kjent for å baksnakke og drive med hersk og splid siden barneskolen, men de blir liksom aldri tatt for noe. Vår datter er ikke første «offer». Ryktene er helt ko-ko, og har ikke et snev av sannhet i seg. Men noen tror jo på det, og hun har også merket at noen trekker seg unna henne.

Jeg husker jo dette skjedde fra tid til annen med ungdommer på min tid også, og ofte må jo ryktene bare dø ut. Men likevel så fortvilende…. 

Erfaringer?

Anonymkode: b2a72...6e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ille rykter hadde jeg faktisk tatt dette med politiets forebyggende enhet og fått politiet inn i skolen. Det fungerer gjerne langt bedre enn mye annet i den alderen.

Anonymkode: be22d...4e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med foreldrene dems. I 7 og 8 klasse var det mye drama.

Anonymkode: 90ef5...2e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overse det

Anonymkode: ad561...559

AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med lærer. Her vil skolen vite sånne ting, sånn at de kan slå ned på det. 

I enkelte tilfeller har forebyggende enhet fra politiet kommet inn. 

Anonymkode: c9dae...1e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva gjør man når det settes ut rykter om barnet sitt? Datter på 8 trinn, hvor det er 2 jenter som har spredt noen helt urimelige rykter om dattera vår. De er kjent for å baksnakke og drive med hersk og splid siden barneskolen, men de blir liksom aldri tatt for noe. Vår datter er ikke første «offer». Ryktene er helt ko-ko, og har ikke et snev av sannhet i seg. Men noen tror jo på det, og hun har også merket at noen trekker seg unna henne.

Jeg husker jo dette skjedde fra tid til annen med ungdommer på min tid også, og ofte må jo ryktene bare dø ut. Men likevel så fortvilende…. 

Erfaringer?

Anonymkode: b2a72...6e3

Hvem er det som setter ut disse ryktene da? Kanskje snakke med skolen så de kan ta det opp med de aktuelle barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...