Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer (adjunkt) på barneskolen og skal straks begynne å jobbe igjen etter foreldrepermisjon. Det siste jeg vil er å bli utbrent, spesielt nå som jeg er tobarnsmor og har så mye på hjemmebane. Min mann er veldig flink med ungene og tar sin del av arbeidsbyrden hjemme. Utfordringen min er at lærerjobben blir altomfattende og at jeg praktisk talt er på jobb hele tiden etter at Teams ble innført. Jeg tenker på jobben hele tiden og det går utover hvor tilstede jeg er for barna mine hjemme. Dette plager meg veldig, men jeg greier ikke å legge vekk jobben. På sikt er jeg redd for at dette tærer såpass på meg psykisk at jeg blir utbrent. 

Neste skoleår er jeg ikke kontaktlærer og håper på at det skal lette arbeidsbyrden noe. Men samtidig er jeg redd for at jeg blir pålagt de samme oppgavene likevel. Jeg har en tendens til å si ja til mer enn det jeg bør, det vet ledelsen på min arbeidsplass og de utnytter det. 

Har dere noen tips til hva jeg bør gjøre?

Anonymkode: 73356...59c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er lærer (adjunkt) på barneskolen og skal straks begynne å jobbe igjen etter foreldrepermisjon. Det siste jeg vil er å bli utbrent, spesielt nå som jeg er tobarnsmor og har så mye på hjemmebane. Min mann er veldig flink med ungene og tar sin del av arbeidsbyrden hjemme. Utfordringen min er at lærerjobben blir altomfattende og at jeg praktisk talt er på jobb hele tiden etter at Teams ble innført. Jeg tenker på jobben hele tiden og det går utover hvor tilstede jeg er for barna mine hjemme. Dette plager meg veldig, men jeg greier ikke å legge vekk jobben. På sikt er jeg redd for at dette tærer såpass på meg psykisk at jeg blir utbrent.