Gå til innhold

Til med-evig single: hadde du kjæreste(r) da du var barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en evig singel dame, som nå er blitt middeladrende. I romanen jeg leser nå, står det om et kjærestepar som går i sjuende klasse. Jeg hadde helt glemt at det var ganske vanlig å ha småkjæreste både i barnehagen og på barneskolen. Fikk meg til å tenke på at ikke engang da hadde jeg "kjæreste".

Husker en gang, tror det var i sjette klasse, der vi jentene kom over en liste hvor guttene i klassen hadde rangert jentene fra penest (på 1.plass) og nedover. Og jeg var ikke engang med på listen. Husker de andre jentene var mer sjokkert over det, enn sin egen plassering på denne listen (og det faktum at det i det hele tatt var laget en slik liste).

Anonymkode: e8be4...a1f

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forelsket i ei jente i 4. klasse. Den gangen forsto jeg det ikke, annet enn at jeg gjorde ting som å sette meg ved siden av henne uten at det var min plass. Mange år seinere, når jeg var gift, traff vi hverandre igjen. Vi pratet og danset, men det var alt som skulle til for å trigge gamle følelser. Det skjedde ikke noe mer, jeg reiste tilbake til mitt "normale" liv, men det tok meg 2 måneder å komme over henne. Det må jo bety at det også i dag faktisk eksisterer mange kvinner der ute som jeg potensielt kan få følelser for uten at jeg behøver å tråkke over noen strek. Litt skremmende hvordan følelser kan legge seg i lag, kjærlighet for en person med forelskelse for en annen oppå.

Anonymkode: 2c4fb...cc7

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Det har med forsiktighet og dårlig kommunikasjonsevner

Anonymkode: f6a41...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var faktisk nærmere 40 år før jeg fikk meg kjæreste. 

Jeg hadde ikke det verken på barneskolen, ungdomsskolen (her ble jeg forresten til alt overmål mobbet av gutta) eller på videregående. Iblant også som den eneste i klassen. Lurer egentlig hva jeg gjorde feil, for jeg var da i det minste ganske smart (eller kanskje det var det som var problemet 🤔).

Anonymkode: 31456...db7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt kjæreste i tenårene og 20 årene, men er også dem jenta som garantert ikke hadde blitt skrevet ned på en sånn liste.

Måtte gjennom en endring for å bli attraktiv, var mindre erfaren og på en de andre. 

Anonymkode: d23fd...329

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke en eneste en. Jeg har alltid blitt fortalt hvor stygg jeg er, og at ingen mann noen gang vil ha meg. Venninnene mine fikk kjærester, mens jeg turte til slutt ikke å se på gutter, for da ble jeg mobbet for at stygge jeg trodde jeg hadde sjans. 

Mobberne hadde rett, dessverre. Det har aldri vært noen som vil ha meg. Nå er det for sent og jeg er for gammel. Sånn ble det.

Anonymkode: 95e6c...c3b

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er en evig singel dame, som nå er blitt middeladrende. I romanen jeg leser nå, står det om et kjærestepar som går i sjuende klasse. Jeg hadde helt glemt at det var ganske vanlig å ha småkjæreste både i barnehagen og på barneskolen. Fikk meg til å tenke på at ikke engang da hadde jeg "kjæreste".

Husker en gang, tror det var i sjette klasse, der vi jentene kom over en liste hvor guttene i klassen hadde rangert jentene fra penest (på 1.plass) og nedover. Og jeg var ikke engang med på listen. Husker de andre jentene var mer sjokkert over det, enn sin egen plassering på denne listen (og det faktum at det i det hele tatt var laget en slik liste).

En sånn ting kan gjøre at man mister troen på at en gutt vil bli sammen med en. Det gjør også at man overser signaler seinere i livet, for man tror ikke på det. 

Dessuten er selvtillit på det området viktig for å klare å være åpen og tilgjengelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min første kjæreste som 30-åring. Hadde ikke kjæreste på barneskolen. Var for sjenert. Det fortsatte. Jeg hadde nok ligget med mange flere i 20-årene om jeg ikke var så sjenert. Og hadde kanskje til og med hatt kjærester. Sønnen min fikk nettopp sin første barneskole-kjæreste. Da er han i gang! tenkte jeg.

Anonymkode: 7ac67...5fa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde samme kjæresten fra 5. - 7. klasse og hadde tre forskjellige kjærester på ungdomsskolen, et langvarig forhold på over 1.5 år😅

Siden den gang har jeg ikke hatt noe kjæreste, og det er da 20 år siden🙈

Anonymkode: bcc77...152

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hadde aldri kjærester som barn, og heller ikke som tenåring, men hadde noen lekekamerater i barndommen. Ordentlig kjæreste fikk jeg ikke før jeg var 24 år. 

Da jeg var i 7-8 års alderen lekte en del med et brødrepar hvor storebroren var et år eldre enn meg, og lillebroren var to år yngre enn meg. Vi lekte noen ganger at vi var en familien hvor storebroren og jeg var mor og far, og lillebroren var babyen vår. 

Jeg lekte også noe med en annen gutt, og jeg husker at noen spurte om vi var kjærester. 

Endret av Kniv & gaffel
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er vel genene som ikke er gode nok, de som var pene fra ung alder har surfet på det hele sitt liv og aldri vært enslig i hele sitt liv (ufrivillig)

Anonymkode: a4ab3...349

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg glemte jo å skrive at jeg er dronningen av avstandsforelskelser 😄 Så jeg har vært betatt av/ alternativt forelsket fra jeg var ganske liten. Men det hjalp jo ikke meg når gutten jeg var forelsket i, aldri var forelsket tilbake. (Hvem av guttene i klassen jeg var forelsket i, varierte de ulike årene, men det var bare en om gangen da).😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde mange kjærester iløpet av barneskolen, var mye mer utadvendt og hadde bare en liten grad av sosial angst den gangen.

Hadde også en kjæreste på ungdomsskolen, vi ble kjærester via nettby, og var vel kjærester frem til jeg var 17 mener jeg på.

Så var det to tette etter det, og så har jeg vært singel fra jeg var 22.

Anonymkode: 418d5...5ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Ikke en eneste en. Jeg har alltid blitt fortalt hvor stygg jeg er, og at ingen mann noen gang vil ha meg. Venninnene mine fikk kjærester, mens jeg turte til slutt ikke å se på gutter, for da ble jeg mobbet for at stygge jeg trodde jeg hadde sjans. 

Mobberne hadde rett, dessverre. Det har aldri vært noen som vil ha meg. Nå er det for sent og jeg er for gammel. Sånn ble det.

Man blir aldri for gammel til å få seg kjæreste. Skjønner akkurat hvordan du hadde det, for har hatt lignende erfaringer.

Du må tenke at det er annerledes nå, og jyplinger fra ungdomstiden sa mye som vi dessverre trodde på. Jeg vil tro de samme folkene ikke er sånn nå lenger.

Vær åpen og gå med hevet hode, - du også fortjener en å være sammen med og han finnes nok et sted.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Jeg glemte jo å skrive at jeg er dronningen av avstandsforelskelser 😄 Så jeg har vært betatt av/ alternativt forelsket fra jeg var ganske liten. Men det hjalp jo ikke meg når gutten jeg var forelsket i, aldri var forelsket tilbake. (Hvem av guttene i klassen jeg var forelsket i, varierte de ulike årene, men det var bare en om gangen da).😊

Samme her, det er så kjipt. Føler tankene mine tar overhånd og blir slitsomme, føler du det? Npr det ikke er noe, hva er vitsen med å tenke på det? Kunne ønske det var lett å bare gå videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det er vel genene som ikke er gode nok, de som var pene fra ung alder har surfet på det hele sitt liv og aldri vært enslig i hele sitt liv (ufrivillig)

Anonymkode: a4ab3...349

Det er jammen meg mange som var pene på den tiden og som ikke er det nå lenger. Blitt overrasket mange ganger på klassejubileer.

De mindre pene har holdt seg jevnt over bedre og heller fått et bedre utseende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jammen meg mange som var pene på den tiden og som ikke er det nå lenger. Blitt overrasket mange ganger på klassejubileer.

De mindre pene har holdt seg jevnt over bedre og heller fått et bedre utseende.

Skulle ønske mitt utseende hadde bedret seg, men var taper i genlotteriet både da og nå. Min enorme nese ga meg kallenavn som heksa og Pinocchio. De pene har alltid hatt kjærester og stiftet familie i midten av 20-åra. Er jo bare sånn det er🤷‍♀️

Anonymkode: dfda2...9cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man blir aldri for gammel til å få seg kjæreste. Skjønner akkurat hvordan du hadde det, for har hatt lignende erfaringer.

Du må tenke at det er annerledes nå, og jyplinger fra ungdomstiden sa mye som vi dessverre trodde på. Jeg vil tro de samme folkene ikke er sånn nå lenger.

Vær åpen og gå med hevet hode, - du også fortjener en å være sammen med og han finnes nok et sted.

Ingen mann vil ha en på 40+ som fortsatt er stygg, og som i tillegg er så fullstendig uerfaren som meg. Jeg aner jo knapt hva som er foran og bak på en mann. Jeg vet ingenting om hvilke spill man må spille for å bli valgt. Hvor lange er normalt før man blir et par, hvor lenge er for lenge? Hva forventer en mann?

Jeg duger ikke. Og når jeg var for stygg som 20 er jeg i hvert fall for stygg nå, som jeg i tillegg er gammel og offisielt verdiløs. Så nei. Løpet er kjørt. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er evig single og. Hatt ett dårlig forhold på 6 år. Var ikke verd det.  Men jeg hadde heller ikke kjærste når jeg var i småskolen osv. Men har tenkt til at jeg ble oppdratt med at alt sånt var fysj og æsj og forbundet med skam så derfor var det noe jeg holdt meg unna. Så der kan jeg skylde på slekta for at det ble sånn tror jeg. 

Kvinne

Anonymkode: 42000...035

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle ønske mitt utseende hadde bedret seg, men var taper i genlotteriet både da og nå. Min enorme nese ga meg kallenavn som heksa og Pinocchio. De pene har alltid hatt kjærester og stiftet familie i midten av 20-åra. Er jo bare sånn det er🤷‍♀️

Anonymkode: dfda2...9cc

Nesa mi er ikke fin og jeg hadde kjæreste en periode som ikke ville jeg skulle opperere.

De som ikke var like pene har fått barn de også i mine kretser. Tror det handler mest om hvordan man er sosial og med hvem. Det er jo ikke lett å møte riktig person bestandig, å alle vet ikke hvem vi er, og vi heller ikke dem om ingen åpner seg. Da blir man bare sittende der, ting er kleint, så går man hver til sitt. Sånnt blir det ikke noe av. Jeg måtte være på, og det må jeg sikkert i dag også. 

Kanskje de pene i større grad slipper å gjøre så alt for mye, å blir likt selv om de bare sitter der. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...