Tauriela Skrevet 20. mai Forfatter #81 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvorfor har du smilefjes i overskriften? Er du ikke forbanna på mannen di, sier du? Du sender ut ganske så miksede signaler. Jeg hadde blitt knust jeg, dersom mannen min ble kåt av/på noen andre enn meg, ergo smilefjes er ikke nødvendig akkurat i denne settingen. Men lykke til. Anonymkode: 5eda7...000 Jeg har forklart akkurat det tidligere i tråden. Men kan ta det en gang til: Jeg prøvde veldig hardt å le det litt bort.. For jeg VILLE jo tenke på det som en bagatell. Noe mange andre i tråden her også mener at dette er. Samtidig så følte jeg jo et skikkelig sinne jeg ikke klarte å gi slipp på. Vi har snakket sammen, jeg god mannen, men jeg sliter med å forholde meg til han nå siden jeg føler han lyver til meg Men jeg kan jo ikke bevise noen ting når han nekter. 1 2
Tauriela Skrevet 20. mai Forfatter #82 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forventer virkelig dere kjipe middelaldrende damer at menn ikke skal bli kåt av seksuelt attraktiver kvinner? Anonymkode: 94a42...abf Forresten jeg er ikke i midten av 30årene enda, og mannen min er 42, så hvis det er noe i forholdet her som er middelaldrende, så er det mannen. Men typisk at man automatisk antar at kvinnen er kjip og middelaldrende. 4 2 5
carlberner1 Skrevet 21. mai #83 Skrevet 21. mai Tauriela skrev (På 16.5.2025 den 16.39): Oppdateringen her er at jeg valgte å ta det opp med han likevel. Han blånekter [..]. Samtidig klarte han å forsnakke seg, på en sånn måte at jeg forstod at han løy. Så da må jeg velge å la dette gå eller å forlate mannen jeg har levd hele mitt voksne liv sammen med pga en dritt ting som dette her. Takk for fin tråd med et skikkelig trist innhold. Stor takk for å skrive under brukernavn her, det gjør det uendelig mye enklere med hvem som skriver hva og tråden blir mye mer givende å lese. Takk! Jeg hadde flere sitater på blokka, men så kom du med dette. For å si det rett ut leser jeg det som at du her kort og presist skriver at forholdet nå er over. Etter det jeg har lest i tråden er det utelukkende hans feil. Jeg syns du har skrevet fint om hvordan du har prøvd å redde det hele. At han ikke innser at man som terapeut har masse kjøtt på benken som man forholder seg profesjonelt til hvis man vil fortsette i yrket vitner om mangel på (selv)innsikt og blir litt spikeren i kisten. Og så føler jeg meg ganske truffet her. Jeg er også veldig glad i damer og begjæret det vekker i meg. Min drøm om et forhold er at det er "plass" til det i forholdet: at begge to er trygge på hverandre og at det er Oss med stor o - selv om alt mulig annet, inkl å bli aldri så kåt på andre - så er det partneren man deler det med og lever det ut med. Det krever en gjensidig trygghet, åpenhet og mer til som de færreste åpenbart oppnår i forholdene sine og det syns jeg er trist. Er det veldig naivt av meg å forestille meg at han kunne kommet og gledesstrålende fortalt at en lekker dame hadde minnet ham på hans lyst på deg? Og at du hadde blitt glad for at han kom hjem til deg med sin lyst? Jeg skulle ønske forhold kunne være slik AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 21.18): TS har ikke gjort noe galt. Mannen har. Det er ikke kvinners ansvar å sørge for at menn oppfører seg pent. Det er menns ansvar. Det er bra du sa noe, hvis du ikke hadde gjort det hadde usikkerheten og tvilen plaget deg i lang tid, og det hadde på sikt trolig gått ut over forholdet på en eller annen måte uansett. Det at han lyver og ikke innrømmer at han er tiltrukket av denne jenta er urovekkende. Hvis dette hadde dreier seg om et (relativt) uskyldig "crush", hvor han ikke hadde planer om å gjøre noe med det, burde det ikke vært noe problem for han å innrømme det. Det er godt mulig han faktisk planla å være utro - eller har vært det allerede. Forsøk å snakke med han igjen, og forklar hvor alvorlig løgnen hans faktisk er? Hvis han reagerer med sinne og mer løgn, er han muligens ikke så fantastisk som du trodde. Anonymkode: af99e...c17 Nemlig! Godt oppsummert. 3
Tauriela Skrevet 21. mai Forfatter #84 Skrevet 21. mai carlberner1 skrev (7 minutter siden): Takk for fin tråd med et skikkelig trist innhold. Stor takk for å skrive under brukernavn her, det gjør det uendelig mye enklere med hvem som skriver hva og tråden blir mye mer givende å lese. Takk! Jeg hadde flere sitater på blokka, men så kom du med dette. For å si det rett ut leser jeg det som at du her kort og presist skriver at forholdet nå er over. Etter det jeg har lest i tråden er det utelukkende hans feil. Jeg syns du har skrevet fint om hvordan du har prøvd å redde det hele. At han ikke innser at man som terapeut har masse kjøtt på benken som man forholder seg profesjonelt til hvis man vil fortsette i yrket vitner om mangel på (selv)innsikt og blir litt spikeren i kisten. Og så føler jeg meg ganske truffet her. Jeg er også veldig glad i damer og begjæret det vekker i meg. Min drøm om et forhold er at det er "plass" til det i forholdet: at begge to er trygge på hverandre og at det er Oss med stor o - selv om alt mulig annet, inkl å bli aldri så kåt på andre - så er det partneren man deler det med og lever det ut med. Det krever en gjensidig trygghet, åpenhet og mer til som de færreste åpenbart oppnår i forholdene sine og det syns jeg er trist. Er det veldig naivt av meg å forestille meg at han kunne kommet og gledesstrålende fortalt at en lekker dame hadde minnet ham på hans lyst på deg? Og at du hadde blitt glad for at han kom hjem til deg med sin lyst? Jeg skulle ønske forhold kunne være slik Nemlig! Godt oppsummert. Takk for fint svar ❤️ Jeg skjønner så godt hva du mener med alt det du skriver. Men så er man jo forskjellige da, for du beskriver et forhold der man er så trygge på hverandre at selv om man kommer hjem og har sex fordi man har tent apetitten et annet sted, så skulle det gå helt fint. Nettopp fordi man er så trygg i seg selv og på hverandre. Det er sånn jeg oppfatter det du skriver i hvert fall. Og jeg trodde vi egentlig hadde det sånn. Så hvorfor jeg da nesten føler meg ekkel etterpå, med tanke på at vi har hatt sex fordi han har vært tent på en annen, det vet jeg ikke svaret på selv. Men det er sånn jeg føler det. Blir han kåt på andre, hold det for deg selv og gå på badet, lås døren og do what you gotta do liksom. Da er det jo ikke MEG han har hatt lyst på. Det får meg til å føle meg som en dritt. Tilliten min til han har gått ut på at jeg har følt meg god nok og fin nok til at han vil ha MEG. Og det er jo nå en stor brist i for min del. Jeg er fortsatt veldig lei meg for alt dette. Føler ikke behovet for å gå å sette meg i armkroken hannes lengre. 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #85 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 6.58): Hvorfor bli forbanna? Hvorfor la det ligge? Du er i ferd med å bli utkonkurrert, og du tenker å være sur og resignert er løsningen? Du må komme deg inn i kampen om denne mannens gunst. Whatever makes him happy! Spre beina, få deg tattis, gi han behandling. Har han et crush, og du responderer med å være sur og tverr, så blir du raskt singel. Anonymkode: ce7ca...93f OG VI REGNER MED DU ER EN MANN. HERREGUD!! Anonymkode: a3c12...f01 4 3
carlberner1 Skrevet 21. mai #86 Skrevet 21. mai Tauriela skrev (7 minutter siden): Tilliten min til han har gått ut på at jeg har følt meg god nok og fin nok til at han vil ha MEG. Notert, god presisjon! Kjenner jeg må tenke og tygge litt på den en dag jeg er på høyden. Hos meg skurrer det litt med "god nok" og "fin nok" - alt og alle er vel det? En u-uttalt eller underliggende underdanighet eller hva det er foruroliger meg. 2
Tauriela Skrevet 21. mai Forfatter #87 Skrevet 21. mai carlberner1 skrev (4 minutter siden): Notert, god presisjon! Kjenner jeg må tenke og tygge litt på den en dag jeg er på høyden. Hos meg skurrer det litt med "god nok" og "fin nok" - alt og alle er vel det? En u-uttalt eller underliggende underdanighet eller hva det er foruroliger meg. Tygg på det du👍 Man er fin nok og god nok! Men når man lever i en tett relasjon med en annen, som KANSKJE ikke syns det, hva føler man da? Og hva gjør man med det? Hvor stor plass i samlivet skal det ta når det er noe sånt som skurrer, hva kan man svelge av kameler og når slår selvrespekten så hardt inn at man syns det ikke er greit lengre? 1
carlberner1 Skrevet 21. mai #88 Skrevet 21. mai (endret) Tauriela skrev (På 21.5.2025 den 13.54): Blir han kåt på andre, hold det for deg selv og gå på badet, lås døren og do what you gotta do liksom. Da er det jo ikke MEG han har hatt lyst på. Jeg kan kun svare for meg selv, men jo: det er faktisk hun hjemme jeg blir kåt på selv om jeg (dessverre må jeg si) har hatt hinsides bra sex med andre. Faktisk til det punkt at hadde jeg ikke hatt det, så det tror jeg ikke vi hadde holdt sammen uten å ta stilling til om det er bra eller dårlig. Endret fredag kl 21:08 av carlberner1 rettskriving for tydelighet :) 1
Tauriela Skrevet 21. mai Forfatter #89 Skrevet 21. mai carlberner1 skrev (1 time siden): Jeg kan kun svare for meg selv, men jo: det er faktisk hun hjemme jeg blir kåt på selv om jeg (dessverre må jeg si) har hatt hinsides bra sex med andre. Faktisk til det punkt at hadde jeg ikke hatt det tror jeg ikke vi hadde holdt sammen uten å ta stilling til om det er bra eller dårlig. Jo, men nå tenker jeg ikke på sex du har hatt før med andre. Men hvis man drar hjem til nåværende dame, opphisset på grunn av en annen man har en crush på, og derfor trenger å ta ut det på dama hjemme der og da. Den dagen. Da er det jo ikke egen dame man har blitt opphisset av i utgangspunktet. Da hadde man tatt det ut på hvem som helst dame man hadde hatt hjemme, nettopp fordi det er hun som er tilgjengelig å få det ut på...? 4
carlberner1 Skrevet 22. mai #90 Skrevet 22. mai Tauriela skrev (18 timer siden): Da er det jo ikke egen dame man har blitt opphisset av i utgangspunktet. Da hadde man tatt det ut på hvem som helst dame man hadde hatt hjemme, nettopp fordi det er hun som er tilgjengelig å få det ut på...? <-knurr-mumle-> Fant ingen knapp for det. Ser den er vrien, ja. grmpf 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #91 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 11.06): Nei, det mente jeg 100%. En mann som blir kåt på andre kvinner og kommer hjem for å tømme seg i meg, er ikke noen jeg vil dele livet mitt med. Jeg blir ikke kåt av å se andre menn. Alle menn er ikke som deg. Alle menn blir ikke kåt og får lyst på sex av å se på en kvinne. Klarer man ikke snakke åpent og ærlig med partneren sin om et så viktig tema som seksualitet og tenning så burde man holde seg singel. Anonymkode: 94635...253 Vel, da er det jeg som må formidle følgende til deg: De menn du har truffet på din vei blir kåt av forskjellige ting, men de er ikke så dumme at de sier det til deg. Anonymkode: 8de1d...30c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #93 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Vel, da er det jeg som må formidle følgende til deg: De menn du har truffet på din vei blir kåt av forskjellige ting, men de er ikke så dumme at de sier det til deg. Anonymkode: 8de1d...30c Så flott de blir kåt av forskjellige ting. Men å kalle mange av mennene på min vei for regelrett løgnere er ikke noe sjakktrekk for kjønnet ditt. Alle menn i denne verdenen er ikke som deg. Du blir kåt av å se random kvinner. Dette gjelder deg, ikke alle menn i hele verden. Anonymkode: 94635...253 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #94 Skrevet 22. mai Tauriela skrev (På 14.5.2025 den 21.24): Ja du sier noe... Jeg vet jo jeg er lett å "kue" og sliter med selvrespekt, av sammensatte årsaker. Samtidig så tenker jeg jo at gjennom et langt ekteskap så må man kanskje regne med perioder hvor begge parter kan bli betatt av andre, men fortsatt velge å holde seg til sin partner. Var litt derfor jeg lagde innlegget, for å høre hva andre tenker. Vanskelig å avgjøre for meg selv her om det er noe man bare kan la ligge og så vil det jo gå over. Eller om man skal ta det opp. Det må man, og i noen forhold et det til og med greit eller ønsket at man ser/leker med andre. Jeg er ikkemonogam, og lever i et forhold der vi alle har flere partnere. Men at en av mine skulle bragt en av andre partneres utseende eller annet inn på vårt soverom er så ugreit som det kan få blitt. Helt utrolig kvalmende å være så mentalt innsnevret at man ikke instinktivt skjønner at den attraksjonen IKKE skal overføres på andre! Nå er dette en dealbreaker vi allerede har snakket om, og jeg ville derfor gått. I ditt tilfelle (hvis ikke slikt er tatt opp), hadde jeg slått HARDT ned på det og gitt ham EN sjanse. Men, det er også avhengig av at du får lyst på ham igjen. Jeg vet av erfaring at det ikke funker for meg.. Anonymkode: 0275b...b00 4
Tauriela Skrevet 22. mai Forfatter #95 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må man, og i noen forhold et det til og med greit eller ønsket at man ser/leker med andre. Jeg er ikkemonogam, og lever i et forhold der vi alle har flere partnere. Men at en av mine skulle bragt en av andre partneres utseende eller annet inn på vårt soverom er så ugreit som det kan få blitt. Helt utrolig kvalmende å være så mentalt innsnevret at man ikke instinktivt skjønner at den attraksjonen IKKE skal overføres på andre! Nå er dette en dealbreaker vi allerede har snakket om, og jeg ville derfor gått. I ditt tilfelle (hvis ikke slikt er tatt opp), hadde jeg slått HARDT ned på det og gitt ham EN sjanse. Men, det er også avhengig av at du får lyst på ham igjen. Jeg vet av erfaring at det ikke funker for meg.. Anonymkode: 0275b...b00 Jeg ønsker så absolutt å gi han en en ny sjanse. Men det hjelper ikke når han fortsatt nekter for å ha sagt noe i det hele tatt. Han har null forståelse for meg i denne situasjonen. Selv om jeg sier at dette her ikke er verdens undergang for meg og at meningen min ikke er å angripe han, men at jeg vil at han skal lytte til meg og mine følelser, så går han i full forsvarsmodus og har lagd så mye kvalme her hjemme nå pga dette at det er helt uutholdelig.. Jeg vet at han er dramatisk av seg og reagerer voldsomt på egne følelser (adhd), så vet jeg ikke hvor lang tid jeg skal gi han på å roe seg ned igjen så det går an å snakke ut om dette. Han er helt i vranglås, og det er veldig vondt for meg å stå i, som egentlig bare vil at vi skal ha det bra. Jeg elsker han. Men jeg må jo også få ha det bra. 1 2
MacadamiaNut Skrevet 25. mai #96 Skrevet 25. mai Tauriela skrev (På 22.5.2025 den 16.27): Jeg ønsker så absolutt å gi han en en ny sjanse. Men det hjelper ikke når han fortsatt nekter for å ha sagt noe i det hele tatt. Han har null forståelse for meg i denne situasjonen. Selv om jeg sier at dette her ikke er verdens undergang for meg og at meningen min ikke er å angripe han, men at jeg vil at han skal lytte til meg og mine følelser, så går han i full forsvarsmodus og har lagd så mye kvalme her hjemme nå pga dette at det er helt uutholdelig.. Jeg vet at han er dramatisk av seg og reagerer voldsomt på egne følelser (adhd), så vet jeg ikke hvor lang tid jeg skal gi han på å roe seg ned igjen så det går an å snakke ut om dette. Han er helt i vranglås, og det er veldig vondt for meg å stå i, som egentlig bare vil at vi skal ha det bra. Jeg elsker han. Men jeg må jo også få ha det bra. Jeg tror kanskje det eneste språket sånne menn forstår, er om de blir satt i en lignende situasjon selv.. dessverre. Jeg ville prøvd om jeg var deg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #97 Skrevet 25. mai Da hadde det vært game over og case closed. Anonymkode: e7958...4af 2
Smascha Skrevet 25. mai #98 Skrevet 25. mai Tauriela skrev (På 22.5.2025 den 16.27): Jeg ønsker så absolutt å gi han en en ny sjanse. Men det hjelper ikke når han fortsatt nekter for å ha sagt noe i det hele tatt. Han har null forståelse for meg i denne situasjonen. Selv om jeg sier at dette her ikke er verdens undergang for meg og at meningen min ikke er å angripe han, men at jeg vil at han skal lytte til meg og mine følelser, så går han i full forsvarsmodus og har lagd så mye kvalme her hjemme nå pga dette at det er helt uutholdelig.. Jeg vet at han er dramatisk av seg og reagerer voldsomt på egne følelser (adhd), så vet jeg ikke hvor lang tid jeg skal gi han på å roe seg ned igjen så det går an å snakke ut om dette. Han er helt i vranglås, og det er veldig vondt for meg å stå i, som egentlig bare vil at vi skal ha det bra. Jeg elsker han. Men jeg må jo også få ha det bra. Og kvifor ynskjer du å gje han ein ny sjanse? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #99 Skrevet 25. mai Tauriela skrev (På 22.5.2025 den 16.27): Jeg ønsker så absolutt å gi han en en ny sjanse. Men det hjelper ikke når han fortsatt nekter for å ha sagt noe i det hele tatt. Han har null forståelse for meg i denne situasjonen. Selv om jeg sier at dette her ikke er verdens undergang for meg og at meningen min ikke er å angripe han, men at jeg vil at han skal lytte til meg og mine følelser, så går han i full forsvarsmodus og har lagd så mye kvalme her hjemme nå pga dette at det er helt uutholdelig.. Jeg vet at han er dramatisk av seg og reagerer voldsomt på egne følelser (adhd), så vet jeg ikke hvor lang tid jeg skal gi han på å roe seg ned igjen så det går an å snakke ut om dette. Han er helt i vranglås, og det er veldig vondt for meg å stå i, som egentlig bare vil at vi skal ha det bra. Jeg elsker han. Men jeg må jo også få ha det bra. En ny sjanse til å gjøre hva? Tenker du at han på magisk vil kommer til å slutte å stirre på, og fantasere om, andre kvinner, bare fordi du er snill og tålmodig og gir han sjanse på sjanse? Dette handler ikke om at han mangler forståelse og mulighet til å forbedre seg selv - han vil ikke. Han ønsker jo ikke å anerkjenne problemet engang. Han har vist deg hvem han er; Han er en kåtgris som glaner på damer. Om noen tiår kommer han til å være en sånn gammel, ekkel gubbe som alle tenåringsjentene gruer seg til å gå forbi fordi han glor på puppene deres med de gamle dvaske griseøynene sine. Du velger å være sammen med en mann som driter i kvinners følelser, fordi pikken hans styrer valgene han tar. Det er urealistisk å tro at du vil kunne endre på en som ikke er interessert i å endre seg selv. Samlivsbrudd gjør vondt, så nå driver du og lager unnskyldninger for han slik at du kan fortsette å ignorere din egen magefølelse. Anonymkode: af99e...c17 3 1
Tauriela Skrevet 25. mai Forfatter #100 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): En ny sjanse til å gjøre hva? Tenker du at han på magisk vil kommer til å slutte å stirre på, og fantasere om, andre kvinner, bare fordi du er snill og tålmodig og gir han sjanse på sjanse? Dette handler ikke om at han mangler forståelse og mulighet til å forbedre seg selv - han vil ikke. Han ønsker jo ikke å anerkjenne problemet engang. Han har vist deg hvem han er; Han er en kåtgris som glaner på damer. Om noen tiår kommer han til å være en sånn gammel, ekkel gubbe som alle tenåringsjentene gruer seg til å gå forbi fordi han glor på puppene deres med de gamle dvaske griseøynene sine. Du velger å være sammen med en mann som driter i kvinners følelser, fordi pikken hans styrer valgene han tar. Det er urealistisk å tro at du vil kunne endre på en som ikke er interessert i å endre seg selv. Samlivsbrudd gjør vondt, så nå driver du og lager unnskyldninger for han slik at du kan fortsette å ignorere din egen magefølelse. Anonymkode: af99e...c17 Han pleier ikke å stirre og glane. I hvertfall ikke så åpenlyst at jeg ser det. Det fleste ser jo. Men ikke glaning, slik som du antar at han gjør. Og vi har vært gift i 12 år, og dette er første gangen jeg har tenkt at han kanskje er småforelslet i en annen. Vi har 3 barn, elsker hverandre og mye annet fungerer godt i forholdet vårt. Men ja, jeg ble lei meg og forbanna på han for dette her og det hsr gjort noe med meg. Han har sagt at han skjønner at jeg har tenkt som jeg gjør, men nekter for at det er noe i det. Skal man kaste et ekteskap med far til barna basert på en hendelse? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå