Gå til innhold

Barna får ikke vanlig pølse på skolen - er dette normalt?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke grille vanlige pølser da? Det er jo også noe som nesten alle spiser. Siden det er det om er godt nok. 

Anonymkode: 98b7e...28f

Det er jo det som er selve saken. Det er ganske mange som ikke gjør det. Enkelte steder er klart flertall faktisk. Og de aller fleste skoler har i dag en ikke uvesentlig andel muslimske elever. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at skolen serverer noe ALLE kan spise 😊👍🏻

Anonymkode: 6faf3...5f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med personen over. Dersom man har med pølser selv bør man også få velge selv. Dersom det er skolen som handler inn bør de få gjøre det enklest mulig, altså handle inn noe som flest mulig spiser. Personlig synes jeg de kunne gått for vegetar, da kan jo alle spise det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mitt barn skal grille med klassen. Skolen har bestemt at de får ikke vanlig pølse, kun kyllingpølse og vegetar. 

Mitt barn får heller ikke ta med vanlig pølse fordi den inneholder svin, og ikke kan ligge på grillen. (kyllingpølsene får ligge på samme grill som vegetarpølsene.)

Er dette normalt? Det er fint at skolen serverer et substitutt (vegetar pølse) men jeg skjønner ikke hvorfor de skal fjerne vår tradisjonelle mat og servere to ulike substitutter. Vi bor på Østlandet, svin er en del av matkulturen vår. 

Anonymkode: 36e2e...55c

Det er jo virkelig ikke greit at de steiker vegetarpøsler sammen med pølser av kjøtt heller. De kan strengt tatt ikke bestemme at noen ikke får spise medbrakte pølser? Skal ungene spise mat de ikke liker da? Eg har en som ikke takler wienerpølser, så da skal ungene gå sultne da? Jeg hadde ikke spist en vegetarpølse som hadde blitt grillet med kjøttpølser, jeg er vegetarianer og det blir jo bare helt feil.. Da får de heller steike de i rekkefølge da, på en rein grill. først vegetar, så kylling og så gris tilslutt, så får alle mat de vil ha?

Anonymkode: 92a80...c4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Å de med allergi for kylling?

Anonymkode: 914fe...936

De får sikker spise vegetar.....

Anonymkode: ccd9c...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har skolen alltid "vanlige pølser" og kylling. Vi er vegetarianere så vi spiser pølser hjemme, null stress det ☺️

Anonymkode: 795be...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig…det er virkelig for dumt at det ikke skal være lov mer svinepølser på grillen. Hadde dette vært motsatt, at skolen serverte svinepølser, så ville de med andre ønsker fått lov å tatt med vegetar/kylling. Er sikker på en egen grill/engangs ville blitt satt av også til de. 

Anonymkode: 45930...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mitt barn skal grille med klassen. Skolen har bestemt at de får ikke vanlig pølse, kun kyllingpølse og vegetar. 

Mitt barn får heller ikke ta med vanlig pølse fordi den inneholder svin, og ikke kan ligge på grillen. (kyllingpølsene får ligge på samme grill som vegetarpølsene.)

Er dette normalt? Det er fint at skolen serverer et substitutt (vegetar pølse) men jeg skjønner ikke hvorfor de skal fjerne vår tradisjonelle mat og servere to ulike substitutter. Vi bor på Østlandet, svin er en del av matkulturen vår. 

Aldri hørt om det på vår skole iallefall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har skolen alltid "vanlige pølser" og kylling. Vi er vegetarianere så vi spiser pølser hjemme, null stress det ☺️

Anonymkode: 795be...261

Jeg synes det er veldig bra at vår skole tilbyr et vegetar alternativ som alle kan spise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man gidder å bruke energi på dette. De får en pølse, de fleste skoler serverer ingen ting om dagen, så dårlig økonomi som de har. Kylling er rimelig, de fleste spiser det. Problem løst. Blir dette helt feil for deg, send med poden matpakke, en som ikke skal på grillen. Han kan ha med svinepølsene sine i termos, dersom det er så viktig for deg. 

Anonymkode: 082ce...7b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...