Trine Skrevet 16. mars 2002 #1 Skrevet 16. mars 2002 Jeg har et lite problem! Min tilkommende er ikke glad i å danse, fordi han ikke kan danse. ( Og da mener jeg IKKE kan) Han vil ikke danse brudevals, noe jeg er veldig lei meg for. Siden han ikke føler seg komfortabel med å danse, vil jeg ikke presse han. Men - jeg mener den dansen er noe av "ritualet" når man gifter seg, og vil så gjerne. Er det flere som har dette problemet, og/eller har noen forslag til hvordan jeg kan løse det? Har prøvd å si at han kan ta halve valsen, så kan pappa ta reste. Det hjalp ikke!!! 12
Kleopatra Skrevet 16. mars 2002 #2 Skrevet 16. mars 2002 Jeg har det samme med min kjære. Han liker ikke å danse og kommer ikke til å danse brudevals. Alle sier at han MÅ danse vals, men jeg respekterer at han ikke vil dette og han har sagt han kan danse en rolig dans. Jeg syns det er viktigere at HAN koser seg og har det fint på VÅR dag enn at han skal danse bare for å tilfredstille andre. Vi skal finne en fin rolig dans og så tar vi denne 12
Barbita Skrevet 16. mars 2002 #3 Skrevet 16. mars 2002 En eldre kollega av meg fortalte meg for ikke så lenge siden, at sønnen hans ikke var noen danseløve. Da hadde bruden på eget initiativ spurt sin svigerfar om han ville danse med henne, for hun hadde så lyst til å danse brudevalsen. Jeg synes det var rørende, og litt spesielt. Så mitt råd, dersom din kommende svigerfar kan danse, vel og merke...spør ham om han vil danse den dansen med deg. Vi har lignende problem selv,bare det at det er begge to som ikke kan vals... Har lyst å melde meg på kurs, men min kjære vil ikke. En litt morsom ide jeg kom på, var at jeg kunne tenkt meg å danse salsa i stedet for vals. Funnet en fin sang som sa litt om forholdet vårt. Annerledes og spennende. Men det fikk jeg ikke gehør for i det hele tatt. Vi får se hva vi blir enige om til slutt.12
Tussilago Skrevet 16. mars 2002 #4 Skrevet 16. mars 2002 Vi har det samme problemet hos oss, og det gjelder oss begge. Vi har funnet ut at vi skal prøve å komme oss gjennom det alikevel. Det er ike så nøye om det ikke ser så profft ut. Vi skal be de som spiler om å ta så kort vals som mulig, altså ikke lenger enn helt nødvendig. De andre parene pleier jo også å komme ut på gulvet etter hvert så dette skal nok gå bra. Vi tar det som det kommer
totr Skrevet 16. mars 2002 #5 Skrevet 16. mars 2002 Jeg var på brudevalskurs med min tilkommende forrige helg, og det er utrolig hvor mye en kan lære på et par timer! Men det jeg hadde tenkt å tipse om var at der var det et par som ble drukket ut, som var med på kurset, og de visste ingenting om det på forhånd! Det ble mye latter og gøy da de kom inn med bind foran øynene og lurte på hvem alle de fremmede menneskene var! Kanskje du kunne alliere deg med forloveren hans og få ham på kurs? Det virker mye verre før enn etter. Selv om vi ikke er proffe nå, kan det se helt okay ut på selve dagen. Men vi velger nok en sen, engelsk vals - ja. Lykke til!12
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #6 Skrevet 16. mars 2002 Jeg har tenkt litt på dette og har lyst til følgende : Hva med å begynne så fint med vals i noen sekunder og når folk står i ring slår vi til med "Fugle-dansen"!!!! Tenk hvor gøy det ville ha vært!!! Jeg har sååååå lyst, men min bedre halvdel er ikke riktig sikker... Hører til visa at vi ikke har et veldig formelt bryllup!!! Klem!
Gjest Tex Skrevet 22. februar 2003 #7 Skrevet 22. februar 2003 Jeg var på brudevalskurs med min tilkommende forrige helg, og det er utrolig hvor mye en kan lære på et par timer! Finnes sånne???? Hvor hen da????
Gjest Anni. Skrevet 22. februar 2003 #8 Skrevet 22. februar 2003 Vi hadde en time med privatlærer, og selvom vi ikke akkurat ble verdensmestere, lærte vi utrolig mye på denne timen. Jeg er ikke spesielt glad i å danse selv- og ihvertfall ikke når 70 stk står i ring rundt og ser på - men takket være den energiske danselæreren synes jeg faktisk det var kjempegøy å danse brudevals.
Gjest Tex Skrevet 24. februar 2003 #9 Skrevet 24. februar 2003 Hvilken vals vil dere danse til da...??
Damien* Skrevet 24. februar 2003 #10 Skrevet 24. februar 2003 Jeg var på et bryllup i januar...Det var helt jævligt å se de nygifte som kunne ikke valse i hele tatt,bruden glemte å ta opp kjolen så han trampet på den hele tiden :o Vi skal på kurs
Gjest ano Skrevet 24. februar 2003 #11 Skrevet 24. februar 2003 Tenkte bare å kommentere, siden det snakkes så mye om vals,- det behøver jo absolutt ikke å være en vals som danses!! Vi tenkte å velge noe litt annet, en gammel Sinatra-låt eller noe sånt,- noe som gir litt mer stemning og er litt morsommere å danse til enn valsetakt.
Ayla Skrevet 25. februar 2003 #12 Skrevet 25. februar 2003 Ville bare komme inn med at danseskoler, jeg vet hvertfall i Lillestrøm kjører 3 timers intensivt brudevals kurs flere ganger i løpet av året. De er som oftest lagt litt før høysesongene. Vi var på kurs nesten ett år i forveien og har ikke angret en eneste dag. Min kommende var absolutt "analfabet" når det gjalt rytme og dansing. Men nå derimot har vi øvd siden kurset og det sitter som støpt! Kjempegøy. :D Til å begynne med hadde vi problemer med å huske trinnene selv etter noen dager. Men nå kan det gå uker mellom hver gang vi rydder stua og tar en liten runde og alt kommer naturlig. Jeg gleder med masse til å bare nyte dansen og ikke trenge å tenke på trinn og slikt. Anbefaler ALLE til å ta et kurs! Vel verdt pengene :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå