Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere opplevd smerter under eggløsning? Det er første gang jeg har opplevd, men henger kanskje sammen med at jeg hadde en SA forrige syklus? 
Det stikker en del, og har også hatt mensmurringer.. 

Anonymkode: 2efe1...7a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen av dere opplevd smerter under eggløsning? Det er første gang jeg har opplevd, men henger kanskje sammen med at jeg hadde en SA forrige syklus? 
Det stikker en del, og har også hatt mensmurringer.. 

Anonymkode: 2efe1...7a7

Jeg har det hver syklus, selv om jeg har spiral. Ingen smerter ved mens stort sett, men en del ved eggløsning. Kan stråle ned i underlivet og ut i beina. Blir også litt «nummen» i underlivet de dagene. Det er vel uhyre sjeldent at det er noe farlig eller at de finner noe årsak til det, har jeg skjønt. Det er ganske vanlig tror jeg. 

Anonymkode: cb8cc...5c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også til tider ganske sterke eggløsningssmerter. De kan vekke meg opp om natta og være veldig intense når det pågår. Noen ganger kan det gjøre vondt å sitte på rumpa resten av dagen. Eggløsningssmertene, i kombinasjon med andre symptomer, gjorde at jeg mistenkte endometriose, men så langt har alle undersøkelser vært normale. Eggløsningssmerter er vistnok veldig vanlig og ingen grunn til bekymring. 

Kan godt hende SAen hadde en finger med i spillet. Hormonene blir jo litt satt ut av spill og man blir påvirket både fysisk og psykisk av en SA.

Anonymkode: 53342...eae

AnonymBruker
Skrevet

Jepp jeg har også EL-smerter og denne mnd kjentes det ut som sterke menssmerter. Kan være skikkelig vondt! Men har hørt at det er vanlig så lenge det går over og ikke varer lenge. 

Anonymkode: 0cd38...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også eggløsningssmerter. Det er sjelden de kjennes ut som mensmurringer. Hos meg er det en helt annen smerte. Mer stikkende og det kjennes ut som om noe er i magen og trykker nedover mot underlivet og rumpa. Kan være vondt å sitte og gå den dagen. Litt opp og ned hvor ille det er. Noen ganger er det så ille at jeg tar ibux, det hjelper litt. Jeg fikk påvist endometriose for 12 år siden. Da svei de også bort vevet. Jeg var bedre etter det, men de siste årene har det kommet tilbake. 

Anonymkode: 359c4...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...