AnonymBruker Skrevet 17. mai #21 Skrevet 17. mai Nei. Jeg klarer helt fint å se par kose seg. Enda festligere er det å snakke med de i forhold som omtrent hater partneren sin. Jeg slipper i det minste det. Anonymkode: f75d3...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #22 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 19.47): Knyter seg inni dere når dere ser glade par ute i samfunnet? Blir dere glad på deres vegne, men samtidig en tristhet eller håpløs følelse? Anonymkode: 53b07...f45 Nei, hvorfor skulle det knyte seg eller føles trist eller håpløst? Mange av oss er frivillig single. Vi kan både være glade for våre egne liv, og glade på vegne av andre som også har et godt liv. På samme måte som man kan være glade på vegne av folk som får barn, selv om man selv ikke ønsker seg det livet. Anonymkode: 22143...91b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #23 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 19.47): Knyter seg inni dere når dere ser glade par ute i samfunnet? Blir dere glad på deres vegne, men samtidig en tristhet eller håpløs følelse? Anonymkode: 53b07...f45 Nei hvorfor skulle jeg det? Har selv valgt å være singel Anonymkode: 80f7c...a15 1 1
Hannabanna Skrevet 17. mai #24 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 20.25): Dere enslige skulle bare ha visst hvor ufattelig stor prosentandel av de som har vært sammen i 20 år ++, som aldri har sex og som konstant småkrangler. Som drømmer om å gå fra hverandre men som holder sammen likevel. Av vane, av økonomi, for barna. Det er MAAANGE som daglig drømmer om å få ha kroppen sin i fred og slippe pliktsex med en de ikke liker mer, å gå rundt i huset og plukke opp skitne boxere og tomme redbull-bokser. Enslige fremstår som ufattelig naive, små Disney-prinser og Disney-prinsesser, som tror at ektepar sitter og drysser roseblader over hverandre hver eneste kveld i tiår etter tiår, mens de ser hverandre kjærlig inn i øynene. Det gjør de aller fleste ikke. Anonymkode: c9259...9dc Enslige fremstår ikke slik med mindre man er i ett håpløst og bittert forhold og trenger å sparke ned på de man egentlig ønsker å være. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #25 Skrevet 17. mai Tenker ikke over det, er absolutt ikke misunnelig - spesielt siden jeg vet at jeg selv ikke hadde orket å være i noe forhold med bortimot 100 % av alle disse mennene, og at jeg selv kunne vært i et forhold om jeg hadde godtatt mer og ikke hatt så høye krav. Jeg vet jo hvor mye drit mange av mine venninner og kolleger holder ut med i sine forhold - ting jeg selv aldri hadde akseptert - og at mange også holder sammen alt for lenge bare på grunn av barn eller økonomi, selv om forholdet og livet generelt er dritt. Så når jeg ser et par på gata, så er det temmelig stor sjanse for at de også hører inn under samme kategori - og det er da absolutt ikke noe å være misunnelig for. Det er bare hyggelig at de synes det er greit å være et par. Det stikker mer med par jeg kjenner godt, som jeg vet har det veldig bra og hvor begge parter tilfører mye godt til forholdet - da kan jeg synes det er litt kjipt at jeg selv ikke har klart å finne en som det klaffer med. Men da er det jo folk jeg kjenner, og de unner jeg alt godt og håper det forblir sånn 🙂👍 Anonymkode: 2c3b0...830
AnonymBruker Skrevet 18. mai #26 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 19.47): Knyter seg inni dere når dere ser glade par ute i samfunnet? Blir dere glad på deres vegne, men samtidig en tristhet eller håpløs følelse? Anonymkode: 53b07...f45 Nei, har heller aldri vært sjalu på venner som er i forhold. Har arbeidet med barn og ungdom i hele det yrkesaktive liv, så får også dekket det behovet. Anonymkode: 0d39c...1af
AnonymBruker Skrevet 18. mai #27 Skrevet 18. mai Ingen negative tanker eller følelser hos meg. Andres lykke påvirker ikke min, så jeg er bare glad på andres vegne. Anonymkode: b0031...214
AnonymBruker Skrevet 18. mai #28 Skrevet 18. mai Mardina skrev (På 14.5.2025 den 20.17): Jeg blir glad på andre sine vegne. Sånn har jeg alltid vært 😊 Misunnelse er ikke alltid en god ting. Jeg er og har alltid vært et medmenneske, som liker å se at andre er lykkelige ❤️ Jeg er ikke redd for å si det til folk heller. Om jeg blir kjent med mennesker som jeg merker er gode og snille, men som kanskje er singel, så kan jeg fint si til dem at jeg unner dem alt godt. Jeg kjenner en sånn fyr. En genuint fin fyr på mange måter, men som er singel. Unner virkelig han alt godt og at han en dag finner en fin kjæreste ❤️ Det koster så utrolig lite å være et medmenneske ❤️ Sikker på at han vil ha en kjæreste? Anonymkode: 8850e...26e
Mardina Skrevet 18. mai #29 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikker på at han vil ha en kjæreste? Anonymkode: 8850e...26e Ja, det er jeg ganske sikker på 😊 Kjenner han og han har uttrykt at han ønsker seg en kjæreste på sikt 😊
AnonymBruker Skrevet 18. mai #30 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 20.25): Dere enslige skulle bare ha visst hvor ufattelig stor prosentandel av de som har vært sammen i 20 år ++, som aldri har sex og som konstant småkrangler. Som drømmer om å gå fra hverandre men som holder sammen likevel. Av vane, av økonomi, for barna. Det er MAAANGE som daglig drømmer om å få ha kroppen sin i fred og slippe pliktsex med en de ikke liker mer, å gå rundt i huset og plukke opp skitne boxere og tomme redbull-bokser. Enslige fremstår som ufattelig naive, små Disney-prinser og Disney-prinsesser, som tror at ektepar sitter og drysser roseblader over hverandre hver eneste kveld i tiår etter tiår, mens de ser hverandre kjærlig inn i øynene. Det gjør de aller fleste ikke. Anonymkode: c9259...9dc Det handler nok mest om man er frivillig eller ufrivillig evig singel, og om man har erfaring fra før. De fleste single har hatt et eller flere forhold på et eller flere tidspunkter og er neppe naive. De som ikke har erfaring kan nok ha et større naivt savn, men jeg ville ikke sett ned på dem, for jeg vil tro det er ganske tøft å aldri kunne finne seg noen. Husk at for å få den forholdserfaringen du beskriver, må man jo først treffe noen og etablere et forhold. Det er jo trist når forhold ender opp som det, men de aller fleste forhold har vært gode i starten, og det er ingen konkurranse om hva som er verst av å være evig singel livet ut eller at forholdet man er i ikke fungerer over tid. Man kan i alle fall ikke skylde på evig single om om man forblir i et forhold som ikke fungerer livet ut. Anonymkode: 0e3e2...5c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #31 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler nok mest om man er frivillig eller ufrivillig evig singel, og om man har erfaring fra før. De fleste single har hatt et eller flere forhold på et eller flere tidspunkter og er neppe naive. De som ikke har erfaring kan nok ha et større naivt savn, men jeg ville ikke sett ned på dem, for jeg vil tro det er ganske tøft å aldri kunne finne seg noen. Husk at for å få den forholdserfaringen du beskriver, må man jo først treffe noen og etablere et forhold. Det er jo trist når forhold ender opp som det, men de aller fleste forhold har vært gode i starten, og det er ingen konkurranse om hva som er verst av å være evig singel livet ut eller at forholdet man er i ikke fungerer over tid. Man kan i alle fall ikke skylde på evig single om om man forblir i et forhold som ikke fungerer livet ut. Anonymkode: 0e3e2...5c1 Ja. Selv om mye i et forhold er greit å komme seg bort fra, så er det jo ikke greit å aldri ha fått opplevd noe av det. Det er dumt å ikke unne noen å kunne få oppleve det selv. Vi vet jo at ikke alle forhold er bare dårlig, så vi bør kunne unne noen å få oppleve og gi dem en klem for at de ikke har. Anonymkode: 42644...dd4 1
Serafin Skrevet 18. mai #32 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 19.47): Knyter seg inni dere når dere ser glade par ute i samfunnet? Blir dere glad på deres vegne, men samtidig en tristhet eller håpløs følelse? Anonymkode: 53b07...f45 Å, ja. Så nylig en jente jeg har hatt et godt øye til som skal gifte seg. Det gjør at jeg reflekterer over mitt eget liv og kjenner på lengsel etter å finne en å elske og dele livet mitt med. Men jeg kan ikke trylle. Det er vanskelig å treffe noen når man har flyttet hjem igjen og ikke treffer noen damer noen plass til tross for flere fritidsinteresser. Og det å få venner og ha en sosial bekjentskapskrets i voksen alder hvor man treffer den rette gjennom venner er vanskelig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #33 Skrevet 19. mai Nei, det gir meg ingen dårlige følelser. Jeg er evig singel fordi jeg har aldri tatt initiativ til å date, tillegg til at jeg har avvist alle sammen som har uttrykt interesse for meg. Jeg har ikke dårlig selvfølelse eller noe sånt, jeg bare oppriktig bryr meg ikke om å ha en partner. Jeg er en litt følelseskald person. Anonymkode: 4a9f8...1ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå