Gå til innhold

Helsenorge - journal «uttatt fra visning på nett»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var inne på Helsenorge for å lese journal fra fødsel. Alle dokumentene fra fødselen og dagene etter er låst for lesing, med teksten «unntatt fra visning på nett». Er dette vanlig for fødselsjournaler? Hvis ikke, hva kan evt grunn være?

Anonymkode: 5a8ba...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Var inne på Helsenorge for å lese journal fra fødsel. Alle dokumentene fra fødselen og dagene etter er låst for lesing, med teksten «unntatt fra visning på nett». Er dette vanlig for fødselsjournaler? Hvis ikke, hva kan evt grunn være?

Se på innstillingene dine på Helsenorge. 

Anonymkode: 34f7f...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Se på innstillingene dine på Helsenorge. 

Etter hva jeg forstår har ikke dette noe med mine innstillinger å gjøre, men det er sperret av den som skrev journalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter hva jeg forstår har ikke dette noe med mine innstillinger å gjøre, men det er sperret av den som skrev journalen. 

Kan du åpne andre dokumenter i journalen på Helsenorge.no? 

Synes dette høres meget merkelig ut. Hva ligger i kjernejournalen? Skjedde det noe unormalt under fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du åpne andre dokumenter i journalen på Helsenorge.no? 

Synes dette høres meget merkelig ut. Hva ligger i kjernejournalen? Skjedde det noe unormalt under fødselen?

Ja, kan åpne andre journaler. Også journalen fra 1.fødsel.

Ingenting i kjernejournalen. Og ingenting i barnets journal fra fødsel og føden. 

Barnet trengte pustehjelp etter fødsel og hadde dårlig apgar. Barneleger var innom like etter fødsel. Jeg husker i grunn ikke så mye, og det gikk godt over et år før jeg forsto at det hadde skjedd en del like etter fødsel.

Barnet er i dag rundt 10 år, og jeg ble i grunn bare nyskjerrig på hva som egentlig skjedde under og etter fødsel. Det har ikke noe stor betydning sånn sett, men hadde vært interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, kan åpne andre journaler. Også journalen fra 1.fødsel.

Ingenting i kjernejournalen. Og ingenting i barnets journal fra fødsel og føden. 

Barnet trengte pustehjelp etter fødsel og hadde dårlig apgar. Barneleger var innom like etter fødsel. Jeg husker i grunn ikke så mye, og det gikk godt over et år før jeg forsto at det hadde skjedd en del like etter fødsel.

Barnet er i dag rundt 10 år, og jeg ble i grunn bare nyskjerrig på hva som egentlig skjedde under og etter fødsel. Det har ikke noe stor betydning sånn sett, men hadde vært interessant å vite.

Mulig du må be om utskrift, siden det er 10 år siden at det ikke er tilgjengelig elektronisk. 

Anonymkode: 6ce29...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan det være at dette er dokumenter som de ønsker skal kunne leses kun sammen med kvalifisert helsepersonell?

Jeg vet at det forekommer i andre sammenhenger, for eksempel enkelte dokumenter ved adopsjon, at de unntar enkelte dokumenter fra privat visning. 
Dette er dokumenter som beskriver hendelser hvor det kan være nødvendig med samtale for å få avklart en del spøsrmål i etterkant.

Kanskje det være noe tilsvarende ved medisinske hendelser?

Anonymkode: b2792...fae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...