Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de relevante egentlig? i følge dem så har boligen vi kjøpte i desember 2023 fått en prisvekst på 1,2 millioner kroner. 

Er det fordi boliger i nærheten har blitt solgt med samme pris? hvor vi vektlegges kvadratpris?

Anonymkode: d66f6...12c

AnonymBruker
Skrevet

uscore sitt organisasjonsnr tilhører jo en annen bedrift med en annen daglig leder..

Fant det veldig mistenkelig og hadde styrt unna som bare det. Hadde ikke stolt på noe. 

Anonymkode: 709cc...8c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

uscore sitt organisasjonsnr tilhører jo en annen bedrift med en annen daglig leder..

Fant det veldig mistenkelig og hadde styrt unna som bare det. Hadde ikke stolt på noe. 

Anonymkode: 709cc...8c2

En annen bedrift enn.. hvilken? En annen daglig leder enn.. hvem?

Scoren er ikke spesielt relevant etter hva jeg har forstått, det benyttes ikke i Norge slik det gjøres i andre land. Jeg ville ikke tatt deres prisestimat for god fisk, men opplysningene som står vedr. inntekt, gjeld mm. stemmer.

Anonymkode: 5daed...c8d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hva med boligmappa?

Skrevet

jeg har sjekket uscore og min bolig under sparebank, er nesten en halv mill i forskjell å de 2 estimatene, begge 2 har en ganske voldsom stigning siden kjøp i 2023, jeg ville tatt de estimatene med en stor klype salt da.

Men de skal ta hensyn til lignendes boliger som er solgt i område, samt den generelle prisstigningen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis prisantydning på bolig er 1 650 000 kr, kan man by 650 000 kr?

AnonymBruker
Skrevet

Helt irrelevant.

Når jeg går inn og ser på vår bolig så står det 8 665 000.

Vi har akkurat solgt boligen, så nylig at vi nå venter på at ny eier skal overta den og vi fikk 7 500 000 for den.

Altså over 1 mill forskjell fra gjetningen på uScore...

Anonymkode: 4299d...37f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis prisantydning på bolig er 1 650 000 kr, kan man by 650 000 kr?

Du kan jo by hva du vil, men selger vil jo neppe akseptere et så lavt bud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle disse sidene som hevder de vet hva boligen er verdt er bare sprøyt, huset mitt var oppgitt til 6,5 mill. hos en for 6-7 år siden, sjekker jeg rundt om kring nå er det verdt 4,9 til 5,6 mill.
For noen måneder siden var det en tråd her inne som ble fjernet av moderator da det kom inn en som hevdet han var produkteier på en av disse sidene, jeg nevnte da en eiendom jeg kjente til som var verdsatt til 6,5-7 mill, jeg skrev da at den nettopp ble lagt ut for 13 mill., vedkommende lurte da på hvilken eiendom det dreide seg om men rakk ikke svare før tråden ble borte, eiendommen som er en bondegård ble solgt for 20 mill. etter bare ei uke.
De som står bak diss sidene er som regel finans- og eiendomsmeglere som bruker disse sidene bevisst for å samle informasjon om eiendommer.

Anonymkode: 6aecf...c26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan jo by hva du vil, men selger vil jo neppe akseptere et så lavt bud.

men det formidler vel også hva jeg mener hva den er verdt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle disse sidene som hevder de vet hva boligen er verdt er bare sprøyt, huset mitt var oppgitt til 6,5 mill. hos en for 6-7 år siden, sjekker jeg rundt om kring nå er det verdt 4,9 til 5,6 mill.
For noen måneder siden var det en tråd her inne som ble fjernet av moderator da det kom inn en som hevdet han var produkteier på en av disse sidene, jeg nevnte da en eiendom jeg kjente til som var verdsatt til 6,5-7 mill, jeg skrev da at den nettopp ble lagt ut for 13 mill., vedkommende lurte da på hvilken eiendom det dreide seg om men rakk ikke svare før tråden ble borte, eiendommen som er en bondegård ble solgt for 20 mill. etter bare ei uke.
De som står bak diss sidene er som regel finans- og eiendomsmeglere som bruker disse sidene bevisst for å samle informasjon om eiendommer.

Anonymkode: 6aecf...c26

litt skummelt at de får holde på slikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

men det formidler vel også hva jeg mener hva den er verdt? 

Du skal altså by på en bolig som ingen andre vil ha?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skal altså by på en bolig som ingen andre vil ha?

Tror vi kan tolke sånn. Føler den er veldig overpriset 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror vi kan tolke sånn. Føler den er veldig overpriset 

Har den ligget lenge ute til salgs da?

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt hus nå og fulgt markedet ganske lenge. Solgt pris er som regel ca på prisantydning for de fleste "objekter" som er solgt iflg bla finn.

Anonymkode: 57cdc...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...