AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Hver gang jeg har vært gravid, begynner facebook og instagram og spamme meg med innlegg om døde babyer og barn. Ofte er det svært grafiske innlegg med bilder osv. Sist ble det bare mer og mer fram til fødsel. Denne gangen har jeg sluttet helt å bruke some. Jeg har ikke søkt på katastrofeting eller dødfødsler heller, bare vanlige ting som kan fortelle algoritmen at jeg er gravid (eks «hva slags vitamintilskudd skal man ta som gravid» ol). Gjelder dette flere enn meg, eller er jeg bare uheldig? Anonymkode: e1e1a...e53 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hver gang jeg har vært gravid, begynner facebook og instagram og spamme meg med innlegg om døde babyer og barn. Ofte er det svært grafiske innlegg med bilder osv. Sist ble det bare mer og mer fram til fødsel. Denne gangen har jeg sluttet helt å bruke some. Jeg har ikke søkt på katastrofeting eller dødfødsler heller, bare vanlige ting som kan fortelle algoritmen at jeg er gravid (eks «hva slags vitamintilskudd skal man ta som gravid» ol). Gjelder dette flere enn meg, eller er jeg bare uheldig? Anonymkode: e1e1a...e53 Nei, får ikke opp dette. Så aner ikke hvordan i all verden du får opp slikt. Hender en veldig sjelden gang på tiktok at jeg kommer over en video der folk deler om dødfødsel. Men grafiske bilder av døde barn, det høres i overkant spesielt ut. Anonymkode: 4abbe...5da 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Fikk mye av det på TikTok (som jeg scrollet en del i graviditeten og med baby). Merket at algoritmen visste at jeg fikk barn iallfall. Prøvde å scrolle fort videre så den skulle skjønne at jeg ikke ville få opp videoer om dødfødsler, sids osv... 😕 Anonymkode: f2c75...d5b
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Aldri fått og jeg har flere barn, og mistet flere ganger, så det har vært en del googling Anonymkode: 20943...2a8
BobbySocks Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Fikk opp sjuke unger en periode, sånne som manglet lemmer, hjerne osv. Uten å være gravid.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai FB og insta gjør alt for at du skal engasjere deg. Om det er pga noe positivt eller negativt er ikke så nøye for meta. For dem er all aktivitet er seier. Om det er at du trykker på like på en kommentar, om du skriver noe, om du noterer det som ikke interessant eller noe annet. Men meta er et giftig sted! Jeg begynte å få opp slikt. Endte med å slette alle kontoene mine. For en befrielse! Anonymkode: 498d3...211 1 1
boblevann Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Jeg trykker "ønsker ikke å se dette" på alle slike ting jeg får opp. Det funker ganske bra, nå får jeg det opp kun unntaksvis
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Fikk opp det samme for en tid siden,dødsannonser,gravsteiner ,kister og døde barn og voksne.Rent uhyggelig.😱 Og det er årevis siden jeg har hatt barn! Er ikke så aktiv på insta.Men så sist jeg var innom at det var mer normale bilder,heldigvis.. Anonymkode: b3e7d...fdc
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Får nesten opp bare reels om folk som har mistet barna sine eller har barn som er syke på Instagram. Orker ikke scrolle lenger pga det… Anonymkode: 3b692...19c
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Ja, har fått noen på Facebook og det har brent seg på netthinnen. Det ene bildet ble jeg så opprørt av at jeg måtte gå og hente babyen min og holde rundt han lenge. Anonymkode: 04d8d...c69
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai Slettet instagram, syns det bare var upassende videoer som dukket opp Anonymkode: 5d308...1aa
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Får opp masse upassende på Instagram, døde barn, folk som blir drept +++ jeg trykker på «ikke se» men det hjelper lite da Instagram tilbakestiller det når jeg går ut og inn Anonymkode: 33ca2...0ae
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai Jeg får også det på IG (er ikke gravid). Anonymkode: 54b90...6db
k4ren Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai Fikk opp reklame for sånne nyhetssaker på Facebook da jeg var gravid ja, daglig.
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai Har ikke fått det, men hender syke ting har dukket opp på facebook. Har da bare sluttet å scrolle, vil ikke trykke ikke imterisert for hæler ikke "ta på" sånnt innhold, ser vekk. Har foreldrekontroll på mobilen så på insta får jeg svart skjerm som sier sensetiv info eller noe og spørr om jeg vil se. Hørte om den dagen alle fikk forferdelig innhold. Noe ekstremt ondt og kysnisk som foregår på nett. Npr det kommer til annet innhold jeg ikke orker å se, er det ikke betsnadig lett å få det vekk ved å trykke ikke interisert. Anonymkode: d39fa...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå