Gå til innhold

Smart eller deilig?

Bønna

Anbefalte innlegg

Hvis du måtte velge en av dem, hva du ville valgt? Ville du vært dum og deilig? Eller ville du vært smart og stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen vei tilbake - jeg ville vært stygg og smart.

Kan jeg spørre hvorfor du vil velge det? Personlig tror jeg at jeg heller mot dum og deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smart og stygg

Jeg vil mye heller kunne ting, enn å være et brødhue

Er det i seg selv du vil kunne ting? Eller vil du kunne ting fordi det gir deg fordeler overfor de andre i flokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville vært smart og stygg. Regner med at på denne måten kunne jeg fått en god jobb, og eventuelt betalt for diverse kosmetiske operasjoner hvis jeg var misfornøyd med utseendet... To fluer i en smekk (siden dette er hypotetisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Er det i seg selv du vil kunne ting? Eller vil du kunne ting fordi det gir deg fordeler overfor de andre i flokken?

at det gir meg fordeler hadde jeg ikke engang tenkt på, før du nevnte det....

Kunnskap er makt vettu ;)

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært smart og stygg. Regner med at på denne måten kunne jeg fått en god jobb, og eventuelt betalt for diverse kosmetiske operasjoner hvis jeg var misfornøyd med utseendet... To fluer i en smekk (siden dette er hypotetisk)

Ved å være dum og deilig oppnår du også fordeler overfor de andre i flokken. Men det er ikke tillatt å velge plastiske operasjoner i ettertid. Da ødelegger du premisset. Det må være enten eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ved å være dum og deilig oppnår du også fordeler overfor de andre i flokken.

Je, men jeg tror man kommer lengre ved å være smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart og stygg kanskje. Skjønnhet er mer forjengelig enn intelligens.

Jeg vil ikke si skjønnheten er forjengelig. Unge er selvfølgelig vakrere enn gamle. Men skjønnheten taper seg ikke i forhold til sine jevngamle. En vakker kvinne vil for alltid være vakker i forhold til sine jevngamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je, men jeg tror man kommer lengre ved å være smart.

Gjør man det? Karrieremessig er det ikke intelligens som er avgjørende for hvor langt du når. Det er neppe tilfeldig at vakre mennesker jevnt over tjener mer penger og har høyere stillinger enn stygge mennesker. Vakre mennesker får til og med lavere straffer enn stygge mennesker hvis de bryter loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Gjør man det? Karrieremessig er det ikke intelligens som er avgjørende for hvor langt du når. Det er neppe tilfeldig at vakre mennesker jevnt over tjener mer penger og har høyere stillinger enn stygge mennesker. Vakre mennesker får til og med lavere straffer enn stygge mennesker hvis de bryter loven.

Ja, men jeg tror likevel man komme langt med å være smart. Michael Moore er ikke spesielt pen, men han har kommet seg et godt stykke likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror likevel man komme langt med å være smart. Michael Moore er ikke spesielt pen, men han har kommet seg et godt stykke likevel.

Unntak er det alltid. Men trenden er likevel at skjønnhet bringer deg lenger enn intelligens. Og siden du nevner Michael Moore er det vel en og annen modell som tjener mer enn ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unntak er det alltid. Men trenden er likevel at skjønnhet bringer deg lenger enn intelligens. Og siden du nevner Michael Moore er det vel en og annen modell som tjener mer enn ham?

Men er det en modell som tjener mer enn Bill Gates?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bellatrix

Sikkert mange som tjener mer enn han, men er penger alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som tjener mer enn han, men er penger alt?

Det er ikke alt, men det er veldig mye. Uansett er både skjønnhet og intelligens en alen av det samme. De er egenskaper du ikke kan sies å ha personlig ansvar for, og som gir deg fordeler overfor de andre i flokken. Personlig ansvar er som kjent en del av høyresidens mytologiske verden.

Selv heller jeg mer mot dum og deilig. Jeg tror det gjør det lettere å være lykkelig hvis du der dum enn hvis du er smart. Det er bare en teori jeg har. Jo mindre du vet jo mindre vondt har du av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vanskelig.

Jeg tenker litt som så at hadde jeg vært dum og deilig så hadde jeg sikkert sluppet å gruble så mye, bekymre meg så mye over verden. LIvet hadde kanskje vært litt mindre komplisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Vanskelig.

Jeg tenker litt som så at hadde jeg vært dum og deilig så hadde jeg sikkert sluppet å gruble så mye, bekymre meg så mye over verden. LIvet hadde kanskje vært litt mindre komplisert..

Dumme mennesker grubler nok de også. Det kommer bare ikke så mye ut av det. :tunge1:

Endret av Sukkerert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...