AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:21 #1 Del Skrevet onsdag kl 15:21 Timene administreres i Helsenorge og den blir umiddelbart tilgjengelig for andre pasienter når jeg avbestiller. Tror dere jeg likevel må betales? Vet at regelen er senest 24 timer før, men gjelder dette også hvis andre får timen? Noen som vet? Anonymkode: 69d4a...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet onsdag kl 15:25 #2 Del Skrevet onsdag kl 15:25 (endret) De er ganske strikte på det her på mitt legekontor i alle fall. 24 timer før minst, ellers må den betales, likegyldig om en annen tar timen straks. Jeg har i alle fall aldri hørt at man ikke må betale likevel fordi noen andre tok timen fort. Endret onsdag kl 15:25 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:27 #3 Del Skrevet onsdag kl 15:27 Det tror jeg du må, ja. Administreres i HelseNorge her også, og jeg måtte betale selv om årsaken til at jeg avbestilte (pr telefon før kontoret stengte dagen før timen, men under 24 timer før) var at en av mine foreldre lå på det siste og jeg sa det som det var i telefonen. Helt greit altså, skulle jo bare mangle, men jeg tror nok ikke man slipper unna det. Anonymkode: b3d59...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:28 #4 Del Skrevet onsdag kl 15:28 Hos oss er noen leger strenge, mens andre aldri sender regning, samme hvor sen avbestillingen kommer eller om noen rekker å få timen før den er over Anonymkode: 6b22f...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:28 #5 Del Skrevet onsdag kl 15:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Timene administreres i Helsenorge og den blir umiddelbart tilgjengelig for andre pasienter når jeg avbestiller. Tror dere jeg likevel må betales? Vet at regelen er senest 24 timer før, men gjelder dette også hvis andre får timen? Noen som vet? Anonymkode: 69d4a...672 Er det hos fastlegen din? Min fastlege tar ikke sånt gebyr, har ett par ganger avlyst kvelden før, men de ser det kanskje litt an. Jeg har tom avlyst 5 min før pga fikk kastet på meg omgangssyke på vei til legen. Men trengte ikke betale gebyr noen av gangene. Men jeg har brukt samme fastlege fra ordningen kom, over 20 år siden? Og har en kronisk sykdom som er litt uforutsigbar så da ser man kanskje litt mellom fingrene på det. De timene som avlyses dagen før tenker jeg rives fort bort i akutt timer dagen etter også. Så tviler på at de står tomme så det er ett stort problem . Fastlege får sikkert noe refundert for «ikke møtt» timer også. Anonymkode: 3e297...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #6 Del Skrevet onsdag kl 15:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det hos fastlegen din? Min fastlege tar ikke sånt gebyr, har ett par ganger avlyst kvelden før, men de ser det kanskje litt an. Jeg har tom avlyst 5 min før pga fikk kastet på meg omgangssyke på vei til legen. Men trengte ikke betale gebyr noen av gangene. Men jeg har brukt samme fastlege fra ordningen kom, over 20 år siden? Og har en kronisk sykdom som er litt uforutsigbar så da ser man kanskje litt mellom fingrene på det. De timene som avlyses dagen før tenker jeg rives fort bort i akutt timer dagen etter også. Så tviler på at de står tomme så det er ett stort problem . Fastlege får sikkert noe refundert for «ikke møtt» timer også. Anonymkode: 3e297...5aa Det gjør de ikke. Anonymkode: 6b22f...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:41 #7 Del Skrevet onsdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror dere jeg likevel må betales? Anonymkode: 69d4a...672 Jeg tar utgangspunkt i at jeg må betale hvis jeg avbestiller for sent. Og tenker ikke noe mer på det. Blir positivt overrasket hvis det ikke kommer noe krav. Anonymkode: c16ce...fde 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:49 #8 Del Skrevet onsdag kl 15:49 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Timene administreres i Helsenorge og den blir umiddelbart tilgjengelig for andre pasienter når jeg avbestiller. Tror dere jeg likevel må betales? Vet at regelen er senest 24 timer før, men gjelder dette også hvis andre får timen? Noen som vet? Anonymkode: 69d4a...672 24 timers regelen praktiseres ulikt av ulike leger. Husk legene lever av inntekter fra pasientene. Om noen andre får timen vet vi ikke. Anonymkode: 14ad6...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:59 #9 Del Skrevet onsdag kl 15:59 De KAN kreve det. Men så er noen mer rund i kanten enn andre. Anonymkode: 8ea03...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå