Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt usikker på dette hører hjemme, men siden det gjelder bruk på jobb legger jeg det ut her. Så får bare moderatorene flytte om det trengs :)

Jeg skal straks flytte inn på nytt kontor i lokaler der det er ganske dårlig lydisolering, og har lett for å bli både sliten og ukonsentrert av bråk og mye lyd. I den anledning tenker jeg å kjøpe støydempende ørepropper e.l. som jeg kan bruke på kontoret. Det finnes jo veldig mange ulike, og jeg har ikke peiling på hva som vil funke best til mitt bruk. Jeg trenger å dempe lyden av høylytt snakking og eventuell støy utenfra (biler, maskiner, folk).

Noen som har gode tips til hvilken type jeg bør gå for, som funker bra men likevel har en grei pris? Jeg vil ikke investere en halv formue i noe jeg skal bruke på kontoret i en deltidsjobb, så gjerne best mulig kvalitet til lavest mulig pris. :) 

Anonymkode: 56a05...965

AnonymBruker
Skrevet

De som jeg bruker, er hodetelefoner og ikke ørepropper og er kanskje dyrere enn du mener, men de heter i alle fall Sony WH-1000XM3. Er veldig fornøyd med disse. 

Anonymkode: 5579a...045

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De som jeg bruker, er hodetelefoner og ikke ørepropper og er kanskje dyrere enn du mener, men de heter i alle fall Sony WH-1000XM3. Er veldig fornøyd med disse. 

Anonymkode: 5579a...045

Det var nok en del mer enn jeg så for meg å bruke, ja 😅
Men joda, jeg er absolutt åpen for hodetelefoner også. Kanskje egentlig minst like bra, om ikke bedre enn ørepropper. Takk for tips uansett! :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var nok en del mer enn jeg så for meg å bruke, ja 😅
Men joda, jeg er absolutt åpen for hodetelefoner også. Kanskje egentlig minst like bra, om ikke bedre enn ørepropper. Takk for tips uansett! :) 

Jeg vil anbefale hodetelefoner over ørepropper, det er mindre belastende for meg i hvert fall.

WH-100XMn - hvor n er versjon, nyeste er vel nå fem, seks er rundt hjørnet - er et veldig godt valg. Jeg har selv både versjon tre og fire, som begge fungerer meget godt.

På jobb bruker jeg Jabra Evolve 2 85, og det gir en flott opplevelse mtp. støydemping, men i motsetning til Sony-settene så har det også meget god mikrofonlyd, noe jeg trenger da jeg sitter mye i digitale møter. Anbefaler settet på det varmeste, men det er litt tungt.

Anonymkode: ef094...4d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er man nødt til å gå opp i 4000-5000 kr for å få grei lyddemping til bruk på et kontor? Finnes det ingen alternativer som er rimeligere uten å bli elendige i kvalitet?
Synes hodetelefoner til flere tusen kroner er litt overkill når jeg kun skal bruke dem på kontoret noen få dager i uka...😬

AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med disse ! Grei pris også. 

Anonymkode: 3af16...6d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er man nødt til å gå opp i 4000-5000 kr for å få grei lyddemping til bruk på et kontor? Finnes det ingen alternativer som er rimeligere uten å bli elendige i kvalitet?
Synes hodetelefoner til flere tusen kroner er litt overkill når jeg kun skal bruke dem på kontoret noen få dager i uka...😬

Joda, det finnes, de hodetelefonene nevnt over har ypperlig lyddemping og ligger i toppsjiktet når det kommer til "vanlige" merker.

For min del så trenger jeg den kvaliteten, men det vil selvsagt være opp til hver og enkelt hva man har behov for.

Mulig det er umulig i din situasjon, men jeg gikk til arb.giver og fikk ønsket sett betalt av jobben. De tjener på at jeg fokuserer bedre, de få tusenlappene har lite å si i det store bildet. Verdt et forsøk?

Jeg har to sett med jabra ørepropper også, men disse er ikke verdt pengene selv om de kostet 1000-1500.

Anonymkode: ef094...4d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekstremt fornøyd med Bose. Hodetelefoner. Prøvde rimeligere merker først men det var penger ut av vinduet. 

Anonymkode: fc74e...135

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt SensoPlugs, men ikke prøvd de ennå. Har hørt mye bra om de

Anonymkode: edb97...d73

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Airpods har god støydemping. Brukte mine på flytur tidligere i år og hørte ikke EN lyd fra flyet når støydempingen og musikken var på. Overraskende bra, altså. Liker også veldig godt at man kan velge lydfremheving, der man hører godt hva som skjer rundt en gjennom musikken. Av og til har man behov for det. Personlig er jeg ikke fan av hodetelefoner fordi jeg blir svett på ørene og etter en stund "gnager" det litt, så blir det ganske ubehagelig. Men det er jo fordeler og ulemper uansett, og mye går på personlig preferanse.

Anonymkode: 3856a...3ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har kjøpt SensoPlugs, men ikke prøvd de ennå. Har hørt mye bra om de

Anonymkode: edb97...d73

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jaaa, jeg har vært inne på tanken om noe ala disse også :) Mulig jeg investerer både i hodetelefoner for kombinert musikklytting og støydemping, og sånne øreplugger som demper lyder og roer hjernen. Ser for meg at begge deler kan være gode til hvert sitt bruk.

Jeg har søkt litt rundt og kommet frem til at jeg kanskje går for disse hodetelefonene. Og så er det mulig at jeg investerer i støydempende ørepropper i tillegg. 

AB#d73, si gjerne ifra når du har prøvd sensoplugs! :) De var jo imponerende billige, så jeg blir nesten litt mistenksom på hvor godt de fungerer.

AnonymBruker
Skrevet

Skal du faktisk ha noe lyd gjennom, eller kun ha de for noise canceling? Jeg har noise canceling fra JBL som jeg faktisk er ganske fornøyd med, når jeg spiller musikk vel og merke, ikke altfor gal pris heller. 

Anonymkode: 33c49...91b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal du faktisk ha noe lyd gjennom, eller kun ha de for noise canceling? Jeg har noise canceling fra JBL som jeg faktisk er ganske fornøyd med, når jeg spiller musikk vel og merke, ikke altfor gal pris heller. 

Anonymkode: 33c49...91b

Jeg tenker vel egentlig begge deler. Liker av og til å høre på musikk mens jeg jobber, og da stenges jo også annen lyd mer ut. Det eneste jeg ikke er så opptatt av er kvaliteten på eventuell mikrofon, da jeg ikke snakker i telefon med kunder.

Jeg har faktisk nå nettopp bestilt Loop Engage 2 (takk til AB#b99 :D), og dersom de fungerer som lovet, så skal jeg bruke dem også på den andre jobben der jeg jobber med barn/unge + i sosiale sammenhenger. Jeg er veldig spent.

Mulig jeg avventer å kjøpe de andre jeg tenkte på. Får jo feriepenger etterhvert. Har nettopp hatt en litt større utgift til bil, så må spare litt først :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sony er blant de bedre på støydemping, men du trenger ikke kjøpe absolutt toppmodellen. De er for aller best lyd.

https://www.sony.no/headphones/noise-cancelling

Anonymkode: c710b...b3c

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil ha for å høre musikk anbefaler jeg Loop. Airpods hvis du vil ha mulighet til å spille musikk

Anonymkode: 66c19...fd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samsung buds, nå 3 pro, men jeg synes de tidligere modellene har vært lite gode. 

Anonymkode: 31e76...d68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Bose QuietComfort Ultra, de er helt nydelige! Elsker de. 

Anonymkode: 0c21e...d61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått mine Loop Engage. Fantastisk god lyddemping og jeg kan faktisk høre stemmer overraskende bra, men de er helt forferdelige å ha på hvis man skal snakke selv. Det er ingen forskjell fra å prate i hvilke som helst andre hørselsvern e.l.

Disse kan komme godt med i situasjoner der jeg skal sitte i stillhet og evt lytte til noen som snakker, men i lærerjobben eller i sosiale sammenhenger (der jeg må snakke selv) kommer jeg aldri i verden til å bruke disse.

Tror nok jeg må investere i gode hodetelefoner til kontorbruk, og så heller klare meg uten lyddemping i sosiale sammenhenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har jeg fått mine Loop Engage. Fantastisk god lyddemping og jeg kan faktisk høre stemmer overraskende bra, men de er helt forferdelige å ha på hvis man skal snakke selv. Det er ingen forskjell fra å prate i hvilke som helst andre hørselsvern e.l.

Disse kan komme godt med i situasjoner der jeg skal sitte i stillhet og evt lytte til noen som snakker, men i lærerjobben eller i sosiale sammenhenger (der jeg må snakke selv) kommer jeg aldri i verden til å bruke disse.

Tror nok jeg må investere i gode hodetelefoner til kontorbruk, og så heller klare meg uten lyddemping i sosiale sammenhenger.

Skal du unngå det er det NC hodetelefoner du må kjøpe, ja.

Propper i øregangen øker også «hodelydene» slik at man hører hjertebank og tinnitus mye høyere enn vanlig. 

Anonymkode: fc74e...135

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...