Daisy-love Skrevet 14. mai #21 Skrevet 14. mai Agurk har gått ned igjen, og finner ofte gode tilbud på brød, når brød skal spises. Ellers har vi og kuttet agurk som fast matvare, men den har gått ned som nevnt, men likevel handles den ikke så ofte som før. Er dyrt vann rett og slett. Det handles enda mer etter tilbud, datovarer, og sesong en før. Grønnsaker som før var «et must», er nå mer «når det er på tilbud», eller det er noe «spesielt». Det gjelder blant annet den nevnte agurken, men også sopp som vi elsker. Mais har blitt kjempedyrt, så det kjøpes det også mindre av, og samme med fryste kirsebær, som har gått opp mye på REMA. Er faktisk billigere med det på Meny enn REMA. Kjøper når jeg har kupong på REMA eller Meny, ellers har én Kiwibutikk her i byen de inne. Elsker å kose meg med en skål med fryste kirsebær til kveld, men det er blitt dyrt. Shopper mye rundt, og det er helt nødvendig. 3
MarianneE Skrevet 14. mai #22 Skrevet 14. mai Har ikke endret noe egentlig, kjøper kjøtt, godt smør, fisk, oster... Men, vi har blitt mye flinkere til å kutte ned på spontan handling og holder oss til handlelista
NatNat Skrevet 14. mai #23 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Xtra Kattesand (coop). Før 24kr, nå fra 42kr til 58kr. Anonymkode: 90125...183 har du merkert også ? Men det er fremdeles en god klumpete sand og den brukte jeg hele tida tross prisen.. Catsan er latterlig dyrt
Gaia Skrevet 14. mai #24 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er over 200 kr/kg Så naturligvis gjør man det? Kjøtt fra feks kylling koster 100 kr/kilo på tilbud. Det er alltid «noe» du må kappe vekk v slintrer etc, og alltid et visst tap av volum ved varmebehandling. Men du kan likevel alltid kappe ditt eget pålegg av kjøtt du selv har tilberedt til «så vidt over» 100 kr/kg. Tar det «noe» tid å tilberede? Joda. Men du kan jo bare lage posjert kylling til middag og lage dobbelt opp så låtar du pålegg av restene? Det billigste du får kjøpt er alltid samtidig det minst prosesserte. Fordi det du betaler for i kategorien prefab, fastfood og halvfabrikata (som pålegg tilhører) er tid, ikke råvarer. Anonymkode: 32b66...784 Kilospris har ikke noe å si hvis du ikke får skåret opp det kjøttet du har selv i like tynne skiver som det pålegget som finnes i butikken. Da vil prisen pr. brødskive overstige den med Priorpålegget. 4
Uanonym bruker Skrevet 14. mai #25 Skrevet 14. mai 200 g sjokoladeplater med mindre det er tilbud. Biff og annet rent storfekjøtt er det også veldig sjelden jeg kjøper. Ost, som flere nevner, er det ofte tilbud på fra både Norvegia og Synnøve. Jeg kjøper flere når de har dem til noen og 90 kr, da koster de omtrent det samme som de smakløse billigvariantene. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #26 Skrevet 14. mai Daisy-love skrev (52 minutter siden): Agurk har gått ned igjen, og finner ofte gode tilbud på brød, når brød skal spises. Ellers har vi og kuttet agurk som fast matvare, men den har gått ned som nevnt, men likevel handles den ikke så ofte som før. Er dyrt vann rett og slett. Det handles enda mer etter tilbud, datovarer, og sesong en før. Grønnsaker som før var «et must», er nå mer «når det er på tilbud», eller det er noe «spesielt». Det gjelder blant annet den nevnte agurken, men også sopp som vi elsker. Mais har blitt kjempedyrt, så det kjøpes det også mindre av, og samme med fryste kirsebær, som har gått opp mye på REMA. Er faktisk billigere med det på Meny enn REMA. Kjøper når jeg har kupong på REMA eller Meny, ellers har én Kiwibutikk her i byen de inne. Elsker å kose meg med en skål med fryste kirsebær til kveld, men det er blitt dyrt. Shopper mye rundt, og det er helt nødvendig. Champignon er kjempebillig i alle fall. Anonymkode: c5c4c...261 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #27 Skrevet 14. mai Jeg setter stor pris på gode råvarer og mat, så jeg dropper ikke sunne ting, men jeg har blitt mye flinkere på å spise opp det jeg har i kjøleskapet og planlegge etter hva som snart går ut på dato. I tillegg fryser jeg ned mer og kjøper i større kvanta. Handler også godt inn når ting er på tilbud. Kjedelig at det skal være så innmari dyrt med mat nå, skaper enda større klasseskiller. Anonymkode: 6036d...7cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #28 Skrevet 14. mai Ingen mer alkohol på byen. Sårt for en enslig mann, men kostnaden ble for høy. Anonymkode: 198d4...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #29 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kuttet luksusvarer som friske blomster, magasiner, bær, gode oljer, krydderurter, meierismør, økologisk frukt/grønt, rent kjøtt og fersk fisk. Anonymkode: b168d...657 Syke blomster er billigere. Anonymkode: 02981...352
AnonymBruker Skrevet 14. mai #30 Skrevet 14. mai Jeg har blitt flinkere til å planlegge ukesmenyen ut i fra hva som er på tilbud hver uke. Før kjøpte jeg bare det jeg hadde lyst på. Men er ikke noen spesifikke matvarer jeg har kuttet helt ut pga prisen, men kjøper enkelte ting litt sjeldnere. Anonymkode: 18911...846 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #31 Skrevet 14. mai Kjøper ikke Norwegian lengre. 143kr for en kg ost er helt sykt. Kjøpte en del i vinter når de hadde kampanje på Meny. 99kr kg, men da med to stk. Så økte det til 129kr kg. Kjøper ikke store sjokoladeplater lengre. Sjokolade i smågodt er rimeligere pr kg, enn så lenge.. Kjøper mer og mer frukt og grønt etter hva som er på salg eller kampanjer. Feks nå er jeg lei brokoli, men nå koster den 14.49kr. Og blomkål feks koster nesten 40kr. Husker ikke eksakt pris. Anonymkode: aab28...8eb 2
ThereGoesBob Skrevet 14. mai Forfatter #32 Skrevet 14. mai Her i gården er smertegrensa på agurk 20 kroner. Var nettopp på kiwi og den ligger på 26.90, skjønner ikke hva du mener med at den har gått ned igjen. Hvor? Vennligst spesifiser... 1
Uanonym bruker Skrevet 14. mai #33 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kjøper ikke Norwegian lengre. 143kr for en kg ost er helt sykt. Kjøpte en del i vinter når de hadde kampanje på Meny. 99kr kg, men da med to stk. Så økte det til 129kr kg. Kjøper ikke store sjokoladeplater lengre. Sjokolade i smågodt er rimeligere pr kg, enn så lenge.. Kjøper mer og mer frukt og grønt etter hva som er på salg eller kampanjer. Feks nå er jeg lei brokoli, men nå koster den 14.49kr. Og blomkål feks koster nesten 40kr. Husker ikke eksakt pris. Anonymkode: aab28...8eb Jeg finner ofte både Norvegia og Synnøve til noen og 90 kr per kilo. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #34 Skrevet 14. mai Jeg har ikke droppet noe. Er ung ufør, men enslig. Jeg har god økonomi og sparer, men samtidig så kjøper jeg jo det jeg har lyst på Jeg bruker nesten ikke penger på sminke, men kjøper heller store kvanta av shampoo, balsam etc. I går kjøpte jeg en pc mus til nesten 2.000 kr. Men det er fordi at det har vært to veldig spesielle anledninger i mitt liv den siste uka, der jeg virkelig fortjener det! Anonymkode: 6c872...4a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #35 Skrevet 14. mai Vi har blitt enige om at sunn mat er det siste vi sparer inn på, så her klipper og striper vi hår selv, kjøper ikke nye klær, møbler eller interiør før ting er ødelagt og vi må ha noe - og da gjerne brukt. Og når vi først skal unne oss noe usunt blir det kvalitetssjokolade, og potetgull uten rapsolje og annet søppel. Anonymkode: 66a61...473 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #36 Skrevet 14. mai ThereGoesBob skrev (4 timer siden): Agurk, Freia 200 gr. plater, Gilde/Prior kjøttpålegg, Freia 70% sjokolade, kjøttpudding, jordbær (norske) brød, tyggis, grillet kylling (Spar 99,-) Norvegia, småsjokolader. Stor solbærsirup var 80,- hos kiwi før den falt ned til 48, dyre dråper, her spekuleres det.. Blader magasiner og aviser og slikt slutta jeg vel å kjøpe for 25 år siden, men tar det med. Kjøper som regel det samme som før, men kun når det er på tilbud. Grillet kylling etter kl 8 på kvelden, halv pris. I blant står de til halv pris dagen etterpå også. En og annen gang er det tilbud på 70,- Sjokolade kjøpes en sjelden gang på tilbud. Kjøper generelt mye mindre sjokolade. Snus kjøper jeg ikke i butikk, kjøper et annet merke på nett for under halve prisen. Brusen på spar har blitt dyrere, så nå holder jeg meg til to for 29.,- + pant på extra. Brød har jeg omtrent sluttet å kjøpe, ikke bare pga prisen, men blir dårlig av brød uten å reagere på gluten. Uansett har vårt faste brød gått fra 39,- til 53,- i løpet av få år. Baker heller rundstykker og annet. Ost kjøper jeg kun i Sverige og større mengder av gangen. Nan boksene er også 50,- mindre i Sverige enn i Norge nå. Frukt og grønt kjøper jeg mindre av gangen, tør ikke risikere å måtte kaste. Satser heller på fryst så langt det går, blant annet fryst avokado fremfor fersk. Er alene med 3 ganske små barn så vil må virkelig tenke over hva vi bruker penger på. Anonymkode: 4d324...0b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #37 Skrevet 14. mai Bor alene i Oslo - spiser sjelden ute, så synes jeg kan spandere på meg stort sett det jeg vil av mat, men skiller klart mellom hverdag og helg. Spesiselt "lønninghelg" kan jeg skeie ut med godt kjøtt fra slakter, litt ekslusiv sjokoldade, kaffe og f.eks. bakst fra bakeri. Til hverdags har jeg blitt mer påpasselig med å kjøpe mindre brød - spiser ikke et helt i uka, så kjøper heler et lite eller billig brød. Søndager spiser jeg loff til frokost, men kjøper nå og fryser ned i skiver, så jeg har toast... .. faktisk bare en ting jeg tenker at jeg aldri kjøper mer - disse dessertene Meny har hatt en stund, sånne posjonspakker med f.eks. Crema Catalana - disse kostet vel 30 kroner eller rundt der. Nå koster de forsyne meg 49,90 - det er ekstremt for en ganske liten prosjon. PS - hvofor er det alltid så mange som skriver "Norvegia" feil - det har aldri vært "w" i det navnet 🙂 Anonymkode: a5b5e...2df 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai #38 Skrevet 14. mai Cottage cheese har jeg sluttet å kjøpe. 38 kroner for en boks på rema😫 Anonymkode: 70428...a9d
Daisy-love Skrevet 15. mai #39 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Champignon er kjempebillig i alle fall. Anonymkode: c5c4c...261 69kr kiloen for sjampinjong er mye dyrere enn det har vært. Jeg husker å ha betalt under 40kr. Vel veier det ikke mye (en får mye sopp for mindre vekt), men det har steget noe veldig i pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå