Gå til innhold

Ting Jeg Ikke Kjøper Lenger pga. $$$

ThereGoesBob

Anbefalte innlegg

Agurk, Freia 200 gr. plater, Gilde/Prior kjøttpålegg, Freia 70% sjokolade, kjøttpudding, jordbær (norske) brød, tyggis, grillet kylling (Spar 99,-) Norvegia, småsjokolader, gulrøtter.

Stor solbærsirup var 80,- hos kiwi før den falt ned til 48, dyre dråper, her spekuleres det..

Blader magasiner og aviser og slikt slutta jeg vel å kjøpe for 25 år siden, men tar det med.

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coop xtra skinke, 40kr, kosta faktisk 17-18 for FÅ år siden, ikke verdt 40kr!

Norwegia, kjøpte min siste ca kilo for nesten 160 spenn her en dag.

Kjøttdeig, 60kr pakken uansett nesten.

Sjokolade, 56 for en 200gram tror jeg?

Syltetøy på coop var lenge 2 for 50, nå kostet en nesten det alene. 

Mye fisk kjøtt og kylling er for dyrt, finner det i dato hylla. 

Anonymkode: fcda6...5d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går ikke ut og spiser lenger. Kjøper aldri noe ute, ikke en kaffe engang.

Anonymkode: 154a1...6d7

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xtra Kattesand (coop). Før 24kr, nå fra 42kr til 58kr.

Anonymkode: 90125...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (12 minutter siden):

Agurk, Freia 200 gr. plater, Gilde/Prior kjøttpålegg, Freia 70% sjokolade, kjøttpudding, jordbær, brød, tyggis, grillet kylling (Spar 99,-) Norvegia, småsjokolader.

Stor solbærsirup var 80,- hos kiwi før den falt ned til 48, dyre dråper, her spekuleres det..

Blader magasiner og aviser og slikt slutta jeg vel å kjøpe for 25 år siden, men tar det med.

Prior sitt Kalkunpålegg med krydder koster 23 kroner for 120 gram på Rema. Man finner omtrent ikke noe billigere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi går ikke ut og spiser lenger. Kjøper aldri noe ute, ikke en kaffe engang.

Anonymkode: 154a1...6d7

Samme her. Også mye frukt/grønt som utgår. Har ikke sjans i havet til å kjøpe mange norske varer heller, noe vi prøvde å prioritere tidligere. Kjøttdeig, brød, og delvis melk har vi også omtrent kuttet ut. 

Anonymkode: 76175...9b9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en lignede tråd på Reddit. Jævlig stusslig å lese hvordan det har blitt. 😳

Anonymkode: fd9b8...152

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (22 minutter siden):

Agurk, Freia 200 gr. plater, Gilde/Prior kjøttpålegg, Freia 70% sjokolade, kjøttpudding, jordbær, brød, tyggis, grillet kylling (Spar 99,-) Norvegia, småsjokolader.

Hva mener du med $$$ ? 
At prisene er for høye? 

Sjokolade er bare kalorier, og sukker. Ikke noe noen trenger å spise.

Magasiner og aviser ha vi omtrent aldri kjøpt. De logger vi oss inn på bibliotekets sider og leser gratis, der er mer enn noen klarer å lese i løpet av et døgn eller ei uke, også kommer det nye…

Anonymkode: b8147...488

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet luksusvarer som friske blomster, magasiner, bær, gode oljer, krydderurter, meierismør, økologisk frukt/grønt, rent kjøtt og fersk fisk. 

Anonymkode: b168d...657

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese ❤️ Jeg har inntrykk av at vi er i ferd med å bli et land hvor folk som jobber fullt strever med å dekke utgiftene sine. De syke og uføre samt minstepensjonistene strever vel enda mer enn før...

Anonymkode: 0a07a...a3c

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å kutte ut det som for oss er essensielle matvarer som frukt, grønnsaker, fisk, brød, melk og godt pålegg. Ja det er dyrt, men hi er heldige og har råd til det.

Har derimot kuttet ut å kjøpe 200 grams sjokoladeplater. Helt unødvendig vare uuansett.og sikkert andre ting som jeg ikke kommer på i farten.

Anonymkode: 4a69d...ddb

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet juice, yoghurt, tøymykner, gått fra Milo til billigmerke på ullvask, kuttet ned på sjokolade og snop. å

prioriterer fortsatt Norwegia fremfor Synnøve ost, selv om den er mye billigere. Nekter å kjøpe ultraprossesert ost når det finnes alternativer. 

Anonymkode: 110a7...5b1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

prioriterer fortsatt Norwegia fremfor Synnøve ost, selv om den er mye billigere. Nekter å kjøpe ultraprossesert ost når det finnes alternativer. 

Anonymkode: 110a7...5b1

Synnøve er da ikke ultraprosessert? Uansett synes jeg den osten er tørr og kjedelig, så jeg betaler heller mer for Norvegia. (Lite hjertesukk: Hvorfor skal folk stave det med w?)

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å kjøpe brød da det passerte 50 kr stk. Kjøper sjeldnere ferskpresset juice.

Kjøper sjeldent snittblomster. For noen år tilbake kjøpte jeg det ukentlig.

Ellers så er vi prisbevisste når vi handler. 

Anonymkode: 1f9bc...82f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager alt fra bunn hjemme.Ikke godteri eller brus/øl.Flink til å fryse ned rester og kaster aldri mat.

Anonymkode: 077db...ac6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kuttet luksusvarer som friske blomster, magasiner, bær, gode oljer, krydderurter, meierismør, økologisk frukt/grønt, rent kjøtt og fersk fisk. 

Anonymkode: b168d...657

Rørossmør er et must her i huset,eneste luxusen vi har.

Anonymkode: 077db...ac6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kuttet ut noe egentlig, men jakter på tilbud hele tiden. Grønnsaker og frukt handler jeg på innvandrerbutikker, da kvaliteten og prisen er mye bedre. Fisk kjøper vi ikke da jeg er ekstremt allergisk mot alt av sjømat. Vi spiser ikke ut pga allergi, kaffe drikker vi ikke, men drikker mye te som vi kjøper billig på innvandrerbutikker.

Anonymkode: 2daa4...3f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaia skrev (1 time siden):

Prior sitt Kalkunpålegg med krydder koster 23 kroner for 120 gram på Rema. Man finner omtrent ikke noe billigere.

Det er over 200 kr/kg

Så naturligvis gjør man det? Kjøtt fra feks kylling koster 100 kr/kilo på tilbud. Det er alltid «noe» du må kappe vekk v slintrer etc, og alltid et visst tap av volum ved varmebehandling. 

Men du kan likevel alltid kappe ditt eget pålegg av kjøtt du selv har tilberedt til «så vidt over» 100 kr/kg. ;)  Tar det «noe» tid å tilberede? Joda. Men du kan jo bare lage posjert kylling til middag og lage dobbelt opp så låtar du pålegg av restene?

Det billigste du får kjøpt er alltid samtidig det minst prosesserte. Fordi det du betaler for i kategorien prefab, fastfood og halvfabrikata (som pålegg tilhører) er tid, ikke råvarer.

Anonymkode: 32b66...784

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå det meste... 

Men frukt, brus, gode kjøttstykker som reinstyr for eksempel, saft, sjømat, ost, grillmat av alle slag, is, sjokolade....

Anonymkode: 75a24...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...