AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #1 Del Skrevet i går, 11:20 De årene jeg har hatt bunadskjorte har jeg vasket den med alt mulig fra Milo til Vanish. Jeg har brukt gallesåpe på flekker, med synes ikke det hjelper så godt. Hva anbefaler Husfliden til linskjorte med brodering? Har skjønt at når det er brodering skal man ikke bruke vaskemiddel med enzymer Anonymkode: 5ddd6...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:27 #2 Del Skrevet i går, 11:27 På stell bruker jeg til åmli. Anonymkode: cde12...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:15 #3 Del Skrevet i går, 13:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): De årene jeg har hatt bunadskjorte har jeg vasket den med alt mulig fra Milo til Vanish. Jeg har brukt gallesåpe på flekker, med synes ikke det hjelper så godt. Hva anbefaler Husfliden til linskjorte med brodering? Har skjønt at når det er brodering skal man ikke bruke vaskemiddel med enzymer Anonymkode: 5ddd6...20c ikke bruk vanish på bunadskjorte. Milo, gallesåpe eller sitronsåpe. Anonymkode: c3745...235 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet i går, 13:19 #4 Del Skrevet i går, 13:19 (endret) Lin skal vaskes med samme vaskemiddel som til ull. Husfliden anbefaler sitronsåpe, og så er det viktig å vaske bunadskjorta rett etter bruk og skylle godt. Vent med stryking til du skal bruke den igjen. https://www.norskflid.no/bunad/tips-og-raad/bunadskjorter-av-lin/ Endret i går, 13:25 av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #5 Del Skrevet i går, 13:27 Hanne67 skrev (7 minutter siden): Lin skal vaskes med samme vaskemiddel som til ull. Husfliden anbefaler sitronsåpe, og så er det viktig å vaske bunadskjorta rett etter bruk og skylle godt. Vent med stryking til du skal bruke den igjen. https://www.norskflid.no/bunad/tips-og-raad/bunadskjorter-av-lin/ Enig. Tommelfingerregel: Vask skjorta 18. mai. Stryk den 10. mai. Anonymkode: c3745...235 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå