Gå til innhold

Dere som er har fagbrev som kokk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hender det at dere kjøper for eksempel Toro , frossen pizza og Fjordland.

Eller lager dere alt fra bunnen?

Anonymkode: 1e5bd...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle bare visst hvor mye toro og ferdigprodukter som kokker bruker på jobb 🙈🙈 

Svar på spørsmålet ditt: bruker toro i en knipe, prøver helst å lage fra bunnen av om jeg har mulighet til det.

Anonymkode: 9fc57...0cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For meg går det i perioder, og er i en dårlig periode nå hvor det har blitt mye pizza og burgere😅 men alt i alt lager jeg nok mer hjemmelaget enn flertallet, men det er ganske vanlig at matlaging er det siste kokker ønsker å drive med etter en lang dag på jobb 

Anonymkode: b84f9...2fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokker bruker mye juks på jobb...ferdigsauser etc. Trenger ikke være utdannet kokk i dag.

Anonymkode: 94f1a...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skulle bare visst hvor mye toro og ferdigprodukter som kokker bruker på jobb 🙈🙈 

Svar på spørsmålet ditt: bruker toro i en knipe, prøver helst å lage fra bunnen av om jeg har mulighet til det.

Anonymkode: 9fc57...0cd

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kokker bruker mye juks på jobb...ferdigsauser etc. Trenger ikke være utdannet kokk i dag.

Anonymkode: 94f1a...b6c

Til og med Hellstrøm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fagbrev som kokk, og ingen av mine tidligere arbeidssteder brukte mye ferdig som Toro, Fjordland osv. det kommer nok helt an på.

Ellers kjøper jeg lite ferdig mat, men det er fordi jeg ikke liker frossen pizza og Toro… men mange jeg kjenner gjør det, for det siste en vil er å dra hjem å lage enda mer mat…

Anonymkode: a6c78...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber som saksbehandler i NAV. Svarer så og si aldri på NAV-spørsmål i fritiden om venner og famile har generelle spørsmål jeg «kan» svare på. Det skal også veldig mye til før jeg f.eks ville hjulpet venner/familie med å formulere klager til diverse instanser. Hvorfor? Fordi når jeg er ferdig på jobb er jeg sliten, og ønsker ikke tilbringe fritida «på jobb». 
Det er vel likt for mange kokker som det er for snekkere, rørleggere og andre håndtverkere: Det er vel begrenset hvor mye du gidder etter en lang dag på jobb. Og så er det vel en forskjell på institusjonskokker og restaurantkokker. Institusjonskokker bruker nok mer Toro på jobb enn en restaurantkokk. Så da har du kanskje mer overskudd til å lage skikkelig mat hjemme, enn du kanskje har etter å ha laget alt fra bunnen på jobb.

Anonymkode: e604c...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber som saksbehandler i NAV. Svarer så og si aldri på NAV-spørsmål i fritiden om venner og famile har generelle spørsmål jeg «kan» svare på. Det skal også veldig mye til før jeg f.eks ville hjulpet venner/familie med å formulere klager til diverse instanser. Hvorfor? Fordi når jeg er ferdig på jobb er jeg sliten, og ønsker ikke tilbringe fritida «på jobb». 
Det er vel likt for mange kokker som det er for snekkere, rørleggere og andre håndtverkere: Det er vel begrenset hvor mye du gidder etter en lang dag på jobb. Og så er det vel en forskjell på institusjonskokker og restaurantkokker. Institusjonskokker bruker nok mer Toro på jobb enn en restaurantkokk. Så da har du kanskje mer overskudd til å lage skikkelig mat hjemme, enn du kanskje har etter å ha laget alt fra bunnen på jobb.

Anonymkode: e604c...491

Jeg jobber med plan- og bygningsloven og elsker å svare på spørsmål om det 😄 Kjæresten min er kokk og synes det er gøy å komme hjem og lage mat. Er vel forskjell på oss ☺️

Anonymkode: e647c...f0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fagbrev og har jobbet som kokk i 18 år. Jeg elsker jobben min! Men gud hvor mye jeg hater å lage mat hjemme 🫣 som oftest er det heldigvis mannen som lager mat hjemme. Men ja, når jeg lager så blir det mye toro, ferdig mat og halv ferdig mat. Elsker pølser med hoff potet stappe liksom 😂

Anonymkode: 2e78b...7a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg kunne svare nei på spørsmålet men, det skjer en sjelden gang. det er som oftes frua som kjøper dette for bruk på travle dager. 

Restauranten jeg jobbet på brukte aldri ferdig produkter. fagbrev som kokk og jobbet som kokk i 8år. ikke nå lenger da. 

Anonymkode: 7dcdd...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...