Gå til innhold

Hvor ille er utroskap hvis det aldri blir oppdaget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis min partner velger å ha sex med andre enn meg, mener jeg at jeg har rett til å bli informert om dette, slik at jeg kan velge å ikke være sammen med ham lenger. Det er da bare rimelig? Jeg hadde ikke laget drama om partner ønsket å åpne forholdet, og jeg hadde heller ikke laget drama om jeg hadde funnet ut at han hadde vært utro, jeg hadde rett og slett bare dratt min vei. En partner som synes det er greit å gå bak ryggen på meg, er rett og slett helt uaktuell å være i et forhold med, så enkelt er det.

Anonymkode: 0e33f...899

Akkurat denne, ja!
Det finnes ingen annen eller bedre logikk. Jég skal ikke stå i veien for noens seksuelle lyster. Jeg skal ikke hindre noen i å gjøre som de vil. Alle er fri til å ha sex med akkurat den de vil. Men jeg bestemmer for meg selv, og jeg vil ikke ha sex med noen som også har sex med andre.

Så du er bra billig om du har sex med en annen fyr og samtidig er så feig at du ikke tørr å stå for det. Mannen din har rett til å velge om han fortsatt vil være sammen med deg da.

Anonymkode: 7b09e...97a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med dette. 

Jeg ble bedratt av en samboer der det han holdt på med foregikk over ett år. Vi hadde sex hver dag, han var pådriver for forholdet, men jeg eide leiligheten, studerte rettsvitenskap og jobbet ved siden av. Han løy ikke bare om utroskapen, men hvor han var, hvor han skulle, hvem han var sammen med osv. Han følte seg underlegen kunne han fortelle meg. Alle ville ha meg og han syntes det var slitsomt. Derfor løy han. Han sa også at han var utro fordi jeg hadde så stygg fitte. 

Denne opplevelsen ødela meg for all fremtid. Jeg har gått til psykolog.  Vært singel i over 10 år. Og ikke klart å stå i romantiske og intime relasjoner. 

Jeg har svært lav tillit til menn, og har ikke høye tanker om menn sin etikk og moral om de kan gjøre noe uten å bli avslørt, altså følge lyster uten konsekvenser. 

Jeg har våget meg inn i et forhold for noen år siden, og vært brutalt ærlig om mine opplevelser til han, hvordan dette påvirker meg, og at jeg er veldig lei meg for at han blir lastet for andre sine synder. Jeg driver ikke med avhør,meldeplikt eller kontrollerende atfærd. Men det koster så innmari mye å la være. Jeg er så utrolig sliten av å oppføre meg "normalt". Jeg er heldigvis ærlig med kjæresten om min trangen til å slå opp, for det er så mye enklere å leve alene å ikke behøve ha tillit til noen tett på.

Min eks samboer som holdt meg for narr klarte det ganske lenge. Men ikke ubemerket. Han luktet annerledes. Han endret litt atferd, bare litt etter litt. Løgnene passet ikke med virkeligheten oftere og oftere. Magefølelsen min sa raskt at noe var galt.

Jeg spurte han, han benektet. Jeg spurte felles venner, ingen hadde noe å komme med. Jeg sjekket telefonen, fant lite. 

Men til slutt... midt på natten tikket det inn en melding. Vi hadde vært ute med felles venner på restaurant og feiret noen sin bursdag/masteroppgave. Vi drakk og spiste god mat, satt på restauranten til den hadde stengt og de hadde ryddet alt. 

Hun sendte melding og takket for den deilige sexen de hadde hatt på toalettet på restauranten. Etterfulgt av en selfie der hun slikker i seg spermen hans med teksten "du smaker like godt som alltid, kjære". 

Han sov tungt, fikk ikke med seg at mobilen lyste. Jeg stod opp, pakket tingene hans, linet alt opp på gangen, og la meg til å sove.

Jeg vil ikke gi den taperen makt over meg. Men jeg styrer det ikke. Noe i meg er ødelagt og knust.

Anonymkode: f9632...bfe

• Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har erfaring med dette. 

Jeg ble bedratt av en samboer der det han holdt på med foregikk over ett år. Vi hadde sex hver dag, han var pådriver for forholdet, men jeg eide leiligheten, studerte rettsvitenskap og jobbet ved siden av. Han løy ikke bare om utroskapen, men hvor han var, hvor han skulle, hvem han var sammen med osv. Han følte seg underlegen kunne han fortelle meg. Alle ville ha meg og han syntes det var slitsomt. Derfor løy han. Han sa også at han var utro fordi jeg hadde så stygg fitte. 

Denne opplevelsen ødela meg for all fremtid. Jeg har gått til psykolog.  Vært singel i over 10 år. Og ikke klart å stå i romantiske og intime relasjoner. 

Jeg har svært lav tillit til menn, og har ikke høye tanker om menn sin etikk og moral om de kan gjøre noe uten å bli avslørt, altså følge lyster uten konsekvenser. 

Jeg har våget meg inn i et forhold for noen år siden, og vært brutalt ærlig om mine opplevelser til han, hvordan dette påvirker meg, og at jeg er veldig lei meg for at han blir lastet for andre sine synder. Jeg driver ikke med avhør,meldeplikt eller kontrollerende atfærd. Men det koster så innmari mye å la være. Jeg er så utrolig sliten av å oppføre meg "normalt". Jeg er heldigvis ærlig med kjæresten om min trangen til å slå opp, for det er så mye enklere å leve alene å ikke behøve ha tillit til noen tett på.

Min eks samboer som holdt meg for narr klarte det ganske lenge. Men ikke ubemerket. Han luktet annerledes. Han endret litt atferd, bare litt etter litt. Løgnene passet ikke med virkeligheten oftere og oftere. Magefølelsen min sa raskt at noe var galt.

Jeg spurte han, han benektet. Jeg spurte felles venner, ingen hadde noe å komme med. Jeg sjekket telefonen, fant lite. 

Men til slutt... midt på natten tikket det inn en melding. Vi hadde vært ute med felles venner på restaurant og feiret noen sin bursdag/masteroppgave. Vi drakk og spiste god mat, satt på restauranten til den hadde stengt og de hadde ryddet alt. 

Hun sendte melding og takket for den deilige sexen de hadde hatt på toalettet på restauranten. Etterfulgt av en selfie der hun slikker i seg spermen hans med teksten "du smaker like godt som alltid, kjære". 

Han sov tungt, fikk ikke med seg at mobilen lyste. Jeg stod opp, pakket tingene hans, linet alt opp på gangen, og la meg til å sove.

Jeg vil ikke gi den taperen makt over meg. Men jeg styrer det ikke. Noe i meg er ødelagt og knust.

Anonymkode: f9632...bfe

Tøff historie. Og veldig bra at du sendte ham bort fra deg, avsluttet like raskt som du oppdaget det. At ikke dvelte ved det osv. Men trist at du lot den gå så inn på deg. For utroskap handler ikke om deg. Et utro menneske er utro uansett hvem de er sammen med. Det han sa var jo kun for å være slem, og om det ikke var det han sa, ville han sagt noe annet, kun for å såre. Og forsøke å plassere utroskapen på deg, fremfor ham selv.

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Akkurat denne, ja!
Det finnes ingen annen eller bedre logikk. Jég skal ikke stå i veien for noens seksuelle lyster. Jeg skal ikke hindre noen i å gjøre som de vil. Alle er fri til å ha sex med akkurat den de vil. Men jeg bestemmer for meg selv, og jeg vil ikke ha sex med noen som også har sex med andre.

Så du er bra billig om du har sex med en annen fyr og samtidig er så feig at du ikke tørr å stå for det. Mannen din har rett til å velge om han fortsatt vil være sammen med deg da.

Dette!

Man har også rett til å ta det valget om og ikke ha sex med noen som har sex med andre mtp risikoen for diverse kjønnsykdommer. Det kan i verste fall være HIV eller kjønnssykdommer som kan gjøre en steril. Har man en fast partner så skal man føle seg trygg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis min partner velger å ha sex med andre enn meg, mener jeg at jeg har rett til å bli informert om dette, slik at jeg kan velge å ikke være sammen med ham lenger. Det er da bare rimelig? Jeg hadde ikke laget drama om partner ønsket å åpne forholdet, og jeg hadde heller ikke laget drama om jeg hadde funnet ut at han hadde vært utro, jeg hadde rett og slett bare dratt min vei. En partner som synes det er greit å gå bak ryggen på meg, er rett og slett helt uaktuell å være i et forhold med, så enkelt er det.

Det er ikke sikkert partneren din mener at du har rett til dette, da han kanskje vet konsekvensene av at du får vite det. Derfor sier han ingenting og dermed skjer det heller ingenting fra din side. Noe partneren da er fornøyd med. Og du tar heller ikke skade av det på noen måte.

Slik sett vinn-vinn

Anonymkode: c69bc...5c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 12.13):

Jeg har en mannlig bekjent, vi har en utrolig god kjemi og seksuell kjemi. Vi har begge enormt lyst på hverandre og tiltrekningen er enorm. Vi er godt gift begge to og ingen har lyst å gå fra partner. Men nå er tiltrekninga så stor at jeg skjønner ikke hvordan vi kan holde oss unna hverandre. 
jeg trenger ingen som sier fy fy, dere er råtne og brenn i helvette. Jeg vil høre fra folk som har fått dette til å fungere og ikke blitt oppdaget, går det an? 

Anonymkode: 7e2d5...622

Utroskap er ikke noe mindre ille selv om det ikke blir oppdaget, og det er like dårlig gjort og etisk forkastelig overfor de som blir forrådt! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går jo an... men er det ikke mer naturlig å avslutte forholdet til dagens kjæreste først?
Hvorfor gidde å være sammen med noen man ikke har lyst på?
Og verst av alt...noen man ikke respekterer overhode, når det å lure seg unne med utroskap føles som den rette veien å gå.
Du brenner jo ikke i helvete, men jeg stiller noen spørsmål rundet det moralske kompasset på helt generell basis. Ganske umodent også, men du er kanskje ikke så gammel?

Det voksne og ansvarlige å gjøre er å stille seg spørsmålet "hvorfor er jeg ikke lenger tiltrukket av mannen min?" og "skal jeg gjøre noe med det, eller skal jeg avslutte forholdet og kose meg med den nye fyren?". Ønsker du å beholde ekteskapet, så sørger du for å aldri få truffet denne andre mannen, du tar en oppriktig prat med mannen din om manglende seksuelle følelser (du trenger ikke si hvorfor dette kommer opp), og foreslår parterapi dersom ekteskapet skal fortsette. Eller terapi for din egen del, avhengig av om det er noe med han, eller noe med deg selv... Alternativt leverer du skilsmissepapirene først, og ligger med ny type ikke tidligere enn dagen etter. Det er drøyt nok, men det er iaf bedre enn planen du har skisser opp per i dag.

Og, siden din moral ikke er på topp, så er jo ikke han du digger heller fasiten på god moral. Så, hvorfor er du så interessert i han? En gang utro, alltid utro. Er det en god ide for din egen del å innlede forhold med den dust?

Helt ærlig synes jeg du skal koble fra eggstokkene og koble inn den logiske delen av hjernen og la den jobbe litt med problemstillingen og se hvor du selv havner.

Anonymkode: d4768...954

Takk for gode råd. Det rare er at jeg er veldig seksuelt tiltrukket av mannen min, vi har mye god og hyppig sex. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke sikkert partneren din mener at du har rett til dette, da han kanskje vet konsekvensene av at du får vite det. Derfor sier han ingenting og dermed skjer det heller ingenting fra din side. Noe partneren da er fornøyd med. Og du tar heller ikke skade av det på noen måte.

Slik sett vinn-vinn

Jeg tar skade av det hvis han er utro og kommer hjem med kjønnssykdommer, og da vil det jo også bli avslørt. Jeg mener også at en av partene ikke har rett til å ta avgjørelser som angår forholdet uten å diskutere eller i det minste informere den andre parten om det. Som sagt hadde jeg ikke kommet til å lage drama, så det burde ikke hvære noe problem. I det øyeblikket han velger å ha sex med andre, har han i prinisippet valgt bort meg, dermed burde det være helt problemfritt at jeg ikke lenger ønsker et forhold til ham. Det er helt rimelig at jeg får muligheten til å finne meg en ny partner som ikke er feig, løgnaktig og egoistisk. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det du planlegger er så egoistisk og ondskapsfullt at jeg håper du troller.

Endret av Tough cookie
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Slik sett vinn-vinn

Jo man tar skade av å ha en utro partner, selv om man ikke vet om utroskapen. En utro partner er en forgylt dårlig person, en som rett og slett ikke er bra nok for min standard. Det sier jo seg selv om hen ikke skulle våge å være ærlig mot meg og stå for hva hen er, at vedkommende ikke er bra nok. 
Utro mennesker er feig, har lav selvfølelse, et skakt indre selvbilde, er uærlige, har svak personlig karakter, dårlig impulskontroll, liten selvkontroll, er ikke pålitelige osv osv. Så selvfølgelig ville det ikke vært bra for meg å dele livet med et slikt menneske. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 12.13):

Jeg har en mannlig bekjent, vi har en utrolig god kjemi og seksuell kjemi. Vi har begge enormt lyst på hverandre og tiltrekningen er enorm. Vi er godt gift begge to og ingen har lyst å gå fra partner. Men nå er tiltrekninga så stor at jeg skjønner ikke hvordan vi kan holde oss unna hverandre. 
jeg trenger ingen som sier fy fy, dere er råtne og brenn i helvette. Jeg vil høre fra folk som har fått dette til å fungere og ikke blitt oppdaget, går det an? 

M65: Selvsagt går det an, men som alt annet som skal skjules, være fordekt, clandestint eller på annen måte ikke kjent så er det vanskelig og ressurskrevende å  få det til. Det er imidlertid ikke poenget med det du spør om. Du har efter min mening to valg: 
#1: Ta sjansen og forsøk å holde det skjult - og ta den samvittighetsmessige belastningen det vil medføre - for det vil det. Ta også sjansen på at mannen din forlater deg når han oppdager deg. 
#2: Konfrontér mannen din med at du begjærer en annen. Det kan gi to utfall:
a) Han går fra deg 
b) Han tenner på det og vil du skal gjøre det

Det er ikke noen andre enn du som må velge. Du kan ikke be om en oppskrift på "vellykket hemmelig utroskap" - for det finnes ikke - mener jeg.

Endret av Gentleman59
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mener at det burde vært straffbart å være utro i Norge. Partneren risikerer jo å bli smittet når h*n ikke er klar over det.  Kjønnssykdom som ikke behandles kan være farlig.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var utro mot min x samboer, og det over en periode på ca 2 år. Vi ble aldri oppdaget, møttes flere ganger i uka. Men var bare  sammen maks en time om gangen, etter arbeidstid- hente i bhgtid… 

Vær forsiktige, lag rutiner på det, slik at partner hjemme ikke ser noe unormalt. 

Anonymkode: 47524...448

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var utro mot min x samboer, og det over en periode på ca 2 år. Vi ble aldri oppdaget, møttes flere ganger i uka. Men var bare  sammen maks en time om gangen, etter arbeidstid- hente i bhgtid… 

Vær forsiktige, lag rutiner på det, slik at partner hjemme ikke ser noe unormalt. 

Anonymkode: 47524...448

Så du lager anbefalinger for folk som er pil råtne?

Anonymkode: 4fc2b...88b

Skrevet
Fjellmann85 skrev (6 timer siden):

Jeg mener at det burde vært straffbart å være utro i Norge. Partneren risikerer jo å bli smittet når h*n ikke er klar over det.  Kjønnssykdom som ikke behandles kan være farlig.  

Da må man definere en allmengyldig definisjon av utroskap. Er det hensiktsmessig?

For noen er en uskyldig flørt på en fest svært traumatisk utroskap, mens andre har åpne forhold og definerer romantiske følelser som utroskap. Mellom disse ligger det hundre gråsjatteringer.

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (På 15.5.2025 den 9.45):

Du ikke jo heller ikke et gram nettvett eller forumskikk..

Hva slags språk er dette?

Har du sniffet stolen din tante har sittet i igjen?

Begynner å bli pinlige disse innleggene dine nå. 
Det er såkalte administratorer i dette forumet. Og de sletter mange genuine og gode innlegg. 
Men dine får stå. 

Er du egentlig en kvinne som er blant de som administrerer denne siden?

Hvorfor står dine innlegg som de siste uten kommentarer? Jo, fordi folk er trøtt av pisset du lirer av deg. 

Du tas i løgn gang på gang. De innleggene blir slettet og kan ikke leses på et senere tidspunkt. 
Administratorene sletter disse og ilegger 30 dagers karantene på de som motsier deg. Ergo: du innehar en administrator tilgang. 

Det er vel en grunn til at du har dette forumet som ditt nedslagsområde. 
Enkeltpersoner tror faktisk på dine usannsynlige historier. Jeg nevner et par:

slikket en dame i 2 timer 45 minutter 

sniffet stolen tanten har sittet i og blitt tent av hennes kjønnslukt 

(bare dette burde vært nok til å få denne psykisk syke personen vekk fra et forum)

blitt bundet av to venninner som ville ha sex

knullet venninnen til moren sin

fått penger av eldre kvinner til taxi hjem etter pulings da «han» var student. 
Og da etter at vedkommende angivelig har pult disse damene fordi han har orgasme forståelse. 

kom igjen da. Få denne brukeren vekk. 

Anonymkode: ecb15...713

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva slags språk er dette?

Har du sniffet stolen din tante har sittet i igjen?

Begynner å bli pinlige disse innleggene dine nå. 
Det er såkalte administratorer i dette forumet. Og de sletter mange genuine og gode innlegg. 
Men dine får stå. 

Er du egentlig en kvinne som er blant de som administrerer denne siden?

Hvorfor står dine innlegg som de siste uten kommentarer? Jo, fordi folk er trøtt av pisset du lirer av deg. 

Du tas i løgn gang på gang. De innleggene blir slettet og kan ikke leses på et senere tidspunkt. 
Administratorene sletter disse og ilegger 30 dagers karantene på de som motsier deg. Ergo: du innehar en administrator tilgang. 

Det er vel en grunn til at du har dette forumet som ditt nedslagsområde. 
Enkeltpersoner tror faktisk på dine usannsynlige historier. Jeg nevner et par:

slikket en dame i 2 timer 45 minutter 

sniffet stolen tanten har sittet i og blitt tent av hennes kjønnslukt 

(bare dette burde vært nok til å få denne psykisk syke personen vekk fra et forum)

blitt bundet av to venninner som ville ha sex

knullet venninnen til moren sin

fått penger av eldre kvinner til taxi hjem etter pulings da «han» var student. 
Og da etter at vedkommende angivelig har pult disse damene fordi han har orgasme forståelse. 

kom igjen da. Få denne brukeren vekk. 

Anonymkode: ecb15...713

Hva er grunnen til at dette påvirker deg så sterkt?

Såvidt jeg vet så er Norge et fritt land med ytringsfrihet, og det har vi grunn til å feire idag 🇧🇻🇧🇻🇧🇻

@Bamseklemmer har hverken brutt loven eller gjort noe galt. 

Veldig spesielt å henge seg opp i hen slik du gjør...

Jeg har et råd til deg:

Finn noe mer konstruktivt å gjøre...

Å hetse eller forfølge andre er ikke god forumsskikk akkurat. 

Gratulerer med dagen 🥳🥳🥳 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva hvis samboeren din lå med ei dame på jobben i 5år, uten at du ikke visste det.

Utroskap er ikke greit. Hele poenget med troskap er jo at man er to. 

Økonomisk så er det ganske store konsekvenser og kostnader med å skille seg, dele alt på to. Det var jo det som økte velstanden, når verdier ble holdt i familien, over generasjoner. 

Men klart, lysten er vanskelig å styre. Det falske kunststykket med å knulle på si i ett forhold er jo spennende sikkert. For han og. Blir rimelig tamt hjemme.

Skrevet
Irak skrev (41 minutter siden):

@Bamseklemmer har hverken brutt loven eller gjort noe galt. 

Takk.. Gratulerer med dagen kjære @Irak🥰🎶🇳🇴

• Hjerte 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (19 minutter siden):

Takk.. Gratulerer med dagen kjære @Irak🥰🎶🇳🇴

Tusen hjertelig takk @Bamseklemmer 💕

Gratulerer med dagen til deg også 🇧🇻💫🎼🥰

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...