Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Mye prat om ønskelister om dagen, men jeg er så usikker på hvor mye man skal sette opp. Vi har til nå satt opp et fullt middag- og kaffeservice samt 12 rødvinsglass og noen kjøkkenmaskiner (rundt 1000- lappen) og et knivsett (5-600 pr kniv) Er dette for lite? for mye? Kan vi sette opp flere glass i den samme glasserien for eksempel? Er redd for å få en ting her og en ting der, og ikke ha noe "fullstendig" liksom. Vi inviterer 70 gjester.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Jeg ville ha satt opp mer. Det er bedre at en setter opp for mye enn for lite. Så selv om en ikke regner med å få alt som står på den lange ønskelisten så kan det være greit for gjestene å ha litt å velge mellom.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Tror det er lurt som du sier å ikke ha for mange serier - vi måtte i hvert fall bytte in en del 'herogder' gaver i ettekant. Men det kan høres ut som om dere stort sett har ganske dyre gaver på listen? Det kan lønne seg å sette opp en del 'småting' også. Det er tross alt noen som ikke nødvendigvis er gjester, men som vil gi en litt mindre ting (og de kan synes det er stusselig å gi én kopp eller kniv) - kan være greit at det finnes noe på listen for dem også, så unngår du en del 'unødvendige' tingtang ...
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Tror det er lurt som du sier å ikke ha for mange serier - vi måtte i hvert fall bytte in en del 'herogder' gaver i ettekant. Men det kan høres ut som om dere stort sett har ganske dyre gaver på listen? Det kan lønne seg å sette opp en del 'småting' også. Det er tross alt noen som ikke nødvendigvis er gjester, men som vil gi en litt mindre ting (og de kan synes det er stusselig å gi én kopp eller kniv) - kan være greit at det finnes noe på listen for dem også, så unngår du en del 'unødvendige' tingtang ... ← Ja, det var kanskje lurt. Vinglassenene koster 200 pr. stk, og delene til service er jo ikke så dyrt. Har sett for meg at dette er de "billige" tingene. Men vi bør kanskje ha med litt fler billige ting, ja.
Susan Sto Helit Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Det er jo hyggelig å kunne velge litt selv om man er sistemann ut med å kjøpe gave også da... Ser at vi også må tenke på litt småting. (Hvis ikke vaser til ca 300 går som "billig" småting da... Trodde ikke det nei.) Det går jo an å gjøre et overslag da... Hvis hver gjest kjøper gave for ca 400-500kr, og dere har 70 gjester, så bør lista ligge på 28000 - 35000 i verdi? Det er ganske MYE ting! Nå kjøper sikkert noen for mindre og noen for mer, men som et overslag kan det nok fungere bra.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Jeg ville satt opp noe til rundt 200 kroner også
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Vi fikk: fullt middagsservice, fullt kaffeservice med både frokost og kaketallerkener og tekanne, 12 dekketallerkener, alt tilbehør til hardangerbestikket vårt, ca 36 glass til ca 200 kr, 12 ekstra fine alt-mulig-glass, 4 flotte kostbare bilder, 1 rådyr statue, 2 vaser til ca 900 pr stk, 1 kasserolle, 1 sett høie sengetøy, 2 fotoalbum, 1 kniv til ca 900,-, 6 kjempedyre krystallglass, stekepanne til å bruke ute, bilderamme og vigselattestholder, pluss maaaasse mer av "mindre" ting, pluss 40.000,- i penger og noen gavekort.. Vi hadde 100 gjester. Vi måtte komme med flere ønsker på våre lokale butikker etter spørsmål fra gjester som ville gi ting vi trengte/ønsket. Vi rundet i butikkene og fant pene ting vi kunne tenke oss til hjemmet - men som man sjelden kjøper selv. Ting i 200 kroners klassen anbefaler jeg å ha på ønskelisten - ihvertfall var det endel av våre foreldres venner og andre som ville gi en oppmerksomhet som gav i den prisklassen, folk vi IKKE hadde forventet å få noe som helst fra. Renate
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 15. mars 2006 #8 Skrevet 15. mars 2006 Oi, Renate, det var ikke småtterier dere fikk Tviler på at vi får så mange ting, men skjønner nå at jeg må utvide lista litt. Skjønner jo jeg også at gjester vil ha litt å velge i. Kan ihvertfall utvide glass- serien. Ønske oss hvitvin og longdrink glass og kanskje noe mer. Får vri hodene våre. Vi trenger jo egentlig "alt", så det bør jo ikke være noe problem. Takk for svar, alle dere hyggelige jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå